Strona 1 z 1
Smarowanie boxxera rc 11
: 12.07.2014 16:11:49
autor: raider1997
Witam. Chciałem zapytać jakiego smaru użyć pod uszczelki. Zwykła wazelina techniczna wystarczy czy warto zainwestować w coś porządniejszego? Polećcie jakąś niedrogą alternatywę.

: 12.07.2014 16:33:28
autor: MLYNoBIKER
Ja zawsze smarowałem zwykłym motorexem 2000 ale ostatnio wyposażyłem się w to:
http://velo.pl/akcesoria/srodki-do-kons ... eme-fluoro
: 12.07.2014 17:39:20
autor: raider1997
Ale nic się nie stanie jak pod uszczelki dam wazeliny?
: 12.07.2014 20:04:33
autor: Hugoo
Nie rozumiem Twojego toku rozumowania. Zależy Ci na dobrej pracy amortyzatora, więc kupujesz dobry amortyzator wydając ok 1500 zł, a nie kupisz do niego dedykowanego smaru za 50 zł? Różnica pomiędzy wazeliną a smarem dedykowanym do uszczelek jest duża. Szczerze mówiąc to nie rozumiem po co ludzie wydają pieniądze na dobre amortyzatory, a potem nie przestrzegają interwałów serwisowych i zaleceń producenta.
: 13.07.2014 01:42:08
autor: dm24
ja jezdze od dluzszego czasu na wazeline pod uszczelki, rowniez w RC i zadnego problemu nie bylo...
: 13.07.2014 07:26:48
autor: Hugoo
Logiczne jest to, że wazelina będzie gorzej pracowała niż np Judy Butter... Naprawdę warto przestrzegać zaleceń producenta dotyczących serwisu.
Re:
: 13.07.2014 08:51:06
autor: Adas^^
Hugoo pisze:Logiczne jest to, że wazelina będzie gorzej pracowała niż np Judy Butter... Naprawdę warto przestrzegać zaleceń producenta dotyczących serwisu.
Nie jest to logiczne, to że coś jest wiele droższe i ma napis Rock Shox nie znaczy, że jest lepsze. JB to w ogóle nie nadaje się do smarowania amortyzatorów. Amen
: 13.07.2014 12:40:13
autor: Puncu
Odpowiedź jest prosta. Nie, wazelina nie nadaje się do smarowania uszczelek. Kup sobie Motorex Bike Grease 2000 w tubce 100g. Nie jest do duży koszt a masz do na dłuższy czas i spełnia swoją role
: 13.07.2014 12:43:06
autor: Znajdor Nieziemski
Judy Butter jest raczej średnie, dobra ale dobra wazelina techniczna boxxerowi krzywdy nie zrobi lecz osobiście polecił bym manitou berp.
: 13.07.2014 20:51:10
autor: Hugoo
Jeżeli stosujesz się do zaleceń RS'a i serwisujesz dolne lagi co 25 h jazdy, to amor chodzi mistrzowsko.
: 13.07.2014 21:03:02
autor: rafal.zwdh
A ja mogę powiedzieć że używam Slick Honey od BikeBert'a, pierwsze godzina pracy po serwisie i amorek chodzi jak miodzio, różnica pracy po 20 godzinach jazdy jest znacznie odczuwalna,
Więc wydaje mi się, że warto zainwestować w dobry olej i smar.
Nie rozumiem jak można jeździć przez np rok czy dwa i nie robić serwisu, a zdażają się tacy.
To tak jak by się panienkę ... na sucho.
Jak ma dobrze smaru i oleju to mistrzowsko to mało powiedziane, zwłaszcza jeżeli chodzi o czułość.
Re:
: 13.07.2014 22:01:44
autor: MUSZEL
rafal.zwdh pisze:A ja mogę powiedzieć że używam Slick Honey od BikeBert'a, pierwsze godzina pracy po serwisie i amorek chodzi jak miodzio, różnica pracy po 20 godzinach jazdy jest znacznie odczuwalna,
Więc wydaje mi się, że warto zainwestować w dobry olej i smar.
Nie rozumiem jak można jeździć przez np rok czy dwa i nie robić serwisu, a zdażają się tacy.
To tak jak by się panienkę ... na sucho.
Jak ma dobrze smaru i oleju to mistrzowsko to mało powiedziane, zwłaszcza jeżeli chodzi o czułość.
ano właśnie.
Warto zauważyć, że wszelkie opory (wpływające też na czułość) powstają właśnie na uszczelkach amora. Nawet opory Solo Air itp. są stosunkowo małe w porównaniu do tych. Kto nie smaruje, nie jedzie

: 14.07.2014 08:31:06
autor: rafal.zwdh
i dla tego przerobiłem swojego boxxa z WC na Race, opory na solo air też były odczuwalne, a dokładnie to poczułem ich brak po wyrzuceniu SA
i tak jak byłem zwolennikiem amortyzatorów powietrznych, chwaląc sobie wagę i zmianę twardości, to teraz właśnie przez dodatkowe opory uszczelnień komory powietrznej jestem zwolennikiem stalowych springów.
O takie coś mniej więcej mi chodzi:
https://www.youtube.com/watch?v=PQDCUa-KIyw
: 14.07.2014 19:11:42
autor: Znajdor Nieziemski
Co do powietrza to Bym się nie zgodził.
W Dorado sprężyna powietrzna nie ma najmniejszego wpływu na jakość jego pracy.
A co do czułości to lata świetlne i dopiero gdzieś pojawia się boxxer i nie trzeba podczas wyjazdu w góry 5 rzay smarować i zmieniać olej.
: 14.07.2014 20:09:28
autor: rafal.zwdh
5 serwisów co 25 godzin pracy... U ciebie wyjazd w góry zjazdówką trwa 125 godzin?

: 14.07.2014 22:27:48
autor: KubaLa
: 15.07.2014 18:10:27
autor: raider1997
Temat Kuby bardzo ciekawy. Dobra dzięki panowie za wszelkie porady