Strona 1 z 1
Problem z montażem boxxera 2010 do ramy Big hit 2 2008
: 13.07.2014 08:51:16
autor: Sergio
Witam
Po skręceniu całości... Odległość od uszczelek do półki wynosi 19cm co oznacza że przy dobiciu przywale w półkę, obniżenie amora o 1cm jest niemożliwe, jest na równi z górną półką. Dodam jeszcze ze odległość między sterami wynosi 15cm.
Jakieś pomysły?
: 13.07.2014 09:04:11
autor: rafal.zwdh
może wysoka półka?
albo niższe stery
: 13.07.2014 09:51:56
autor: Kwiat126p
tak projektują najwyraźniej te Boxxery mądrale z RS że myslą że wszyscy mają glówki w ramie 10 cm i stery zintegrowane. Się inżyniery przyszłości znaleźli...Już nie wspomnę o geniuszach z marco co robili półki pod mostki zintegrowane gdzie nigdzie nie mogles znaleźć procz marco za 350 zł. Tak jak mowi rafał, wysoka półka chyba najprostsze rozwiązanie. Na szczescie takich półek jest multum na necie do kupienia.
: 13.07.2014 09:53:15
autor: marudny
Niska półka przyjmuje 148mm wysokości calkowitej glowki i sterów, wysoka do 168mm.
Mialem w tej ramie niską na sterach FSA, modelu nie pamietam, luzu bylo jeszcze pół centa na podkładkę.
: 13.07.2014 11:18:12
autor: Sergio
Dzięki

: 13.07.2014 11:25:45
autor: Spaced
Nie ten dział.
: 13.07.2014 13:25:14
autor: Puncu
Big Hit ma wysoką główkę. Wysoka górna półka Cię ratuje

: 13.07.2014 13:54:46
autor: rafal.zwdh
Na allegro jest nowa wysoka półka za ok 120zł z wysyłką,
albo niższe stery pewnie w podobnej cenie.
Re:
: 13.07.2014 16:50:19
autor: MUSZEL
Kwiat126p pisze:tak projektują najwyraźniej te Boxxery mądrale z RS że myslą że wszyscy mają glówki w ramie 10 cm i stery zintegrowane. Się inżyniery przyszłości znaleźli...Już nie wspomnę o geniuszach z marco co robili półki pod mostki zintegrowane gdzie nigdzie nie mogles znaleźć procz marco za 350 zł. Tak jak mowi rafał, wysoka półka chyba najprostsze rozwiązanie. Na szczescie takich półek jest multum na necie do kupienia.
pomyśl zanim zaczniesz pisać głupoty. Po to właśnie są dostępne różne półki
: 13.07.2014 17:36:58
autor: Kwiat126p
pomyśl zanim się zarejestrujesz na forum publicznym. O ile sie nie myle producent nie daje 2 półek do amora wysokiej i niskiej na wypadek jakby uzytkownik mial inną glówkę ramy. Jakby był taki fajny to by robił niech będzie płaską półkę ale takiej dlugosci lagi żeby sięgały do niej w razie jakby ktoś mial wyższą glówkę. Tutaj mamy dostosowana długość lag do tej półki i wszystko jest tak ciasne że potem nie starcza na wyższe główki. Potem masz oczywiscie do kupienia inne półki i biznes się kręci, zamiast ułatwić klientom życie. Albo byli tak głupi że mysleli że era wysokich głowek sie skończyła i odtąd wszystkie stare BH i inne idą do kosza albo umyslnie to zrobili by sprzedać trochę wysokich półek. Także cóż...korzystaj mądrze ze internetu.
Re:
: 13.07.2014 20:16:10
autor: marudny
Kwiat126p pisze:pomyśl zanim się zarejestrujesz na forum publicznym. O ile sie nie myle producent nie daje 2 półek do amora wysokiej i niskiej na wypadek jakby uzytkownik mial inną glówkę ramy. Jakby był taki fajny to by robił niech będzie płaską półkę ale takiej dlugosci lagi żeby sięgały do niej w razie jakby ktoś mial wyższą glówkę. Tutaj mamy dostosowana długość lag do tej półki i wszystko jest tak ciasne że potem nie starcza na wyższe główki. Potem masz oczywiscie do kupienia inne półki i biznes się kręci, zamiast ułatwić klientom życie. Albo byli tak głupi że mysleli że era wysokich głowek sie skończyła i odtąd wszystkie stare BH i inne idą do kosza albo umyslnie to zrobili by sprzedać trochę wysokich półek. Także cóż...korzystaj mądrze ze internetu.
Ogarnij się chłopie... Mylisz się, producent daje dwie półki w zestawie, gdy kupujesz nowy amortyzator z "normalnej" dystrybucji... Nie bez powodu sporo tych półek na allegro ląduje, są po prostu ludziom zbędne a dostali je w pudełku... Nie kupowali ich... Ba w pudełku dostają nawet komplet sprężyn, uszczelek do całkowitego serwisu, łącznie z tłumikiem...
Może nie uwierzysz ale RS do amorów wersjach "AIR" dodaje nawet pompki...
Kup nowy amortyzator najlepiej prosto od dystrybutora, zanim go rozkradną pośrednicy, a sam się przekonasz...
Ten konkretny BigHit ma główkę o "współczesnej" wysokości (120mm), problemem są tylko stery które nie mogą być przesadnie wysokie. To wszystko.
Tak swoja drogą, to super niskie kokpity już wyszły z mody, szczególnie da się to zauważyć w śród wyrośniętych kolarzy, no ale niestety wszystkie sterówki w używkach już są ucięte...

Re:
: 13.07.2014 20:45:43
autor: Spaced
Kwiat126p pisze:pomyśl zanim się zarejestrujesz na forum publicznym. O ile sie nie myle producent nie daje 2 półek do amora wysokiej i niskiej na wypadek jakby uzytkownik mial inną glówkę ramy. Jakby był taki fajny to by robił niech będzie płaską półkę ale takiej dlugosci lagi żeby sięgały do niej w razie jakby ktoś mial wyższą glówkę. Tutaj mamy dostosowana długość lag do tej półki i wszystko jest tak ciasne że potem nie starcza na wyższe główki. Potem masz oczywiscie do kupienia inne półki i biznes się kręci, zamiast ułatwić klientom życie. Albo byli tak głupi że mysleli że era wysokich głowek sie skończyła i odtąd wszystkie stare BH i inne idą do kosza albo umyslnie to zrobili by sprzedać trochę wysokich półek. Także cóż...korzystaj mądrze ze internetu.
Pomimo tego, ze polki idą z boxxerami to człowieku co ty ćpiesz? Mają też w amorach dawać mocowanie pod v-breaki bo znajdzie sie jakis matoł co chce rower jak w 95 złozyć? Maxxis powinien wszystkie modele opon w 24'' projektowac, a sram powinien mieć korbe X.0 na kwadrat.
: 13.07.2014 22:01:18
autor: Kwiat126p
ahaa czyli znalazł sie matoł co chce do big hita z wysokimi sterami wsadzić boxxera(co nie jest niczym nadzwyczajnym)? No ładnie obrażasz tego Sergio co wlasnie chce to zrobić

Poćwicz myślenie...bo mi się serce kraja. V-Brake reszta tych ciekawostek co mowisz to wiadomo że nie no ale na miłość boską Boxxera do big hita nawet z duzymi, ba z wieeelkimii sterami to powinien móc zamontować, czy też nie bo guupi będzie? Czy może jednak powinni projektować tak te amory żeby zmiescil sie do kilku ram co maja glowki 5 cm i stery zintegrowane i koniec pieśni? + 10 do mądrości i nagroda publiczności w Gójsku jesli bronisz tego skretyniałego pomyslu robienia niskich półek z bardzo ciasnym przedziałem miedzy gorna a dolną

A ty marudny nie tym tonem bo skończysz jak Michał Boni(jesli wiesz co mam na mysli hehe).
a na marginesie byłem przekonany że nie dodają dodatkowej półki stąd moje zdziwienie i zażenowanie. Wystarczyło tyle powiedzieć a nie od razu dostawać zatwardzenia na twarzy i moczyć świeżą pościel.
: 13.07.2014 22:22:43
autor: Vinrael
Kwiat126p - popełniłeś błąd i teraz chcesz wyjść obronną ręką? To nie tędy droga, aby obrzucać wszystkich błotem.
I tak, firmy chcą tyle zysku ile im się tylko uda, ale akurat ten przykład jest najgorszy z możliwych. Do Lyrika dostałem - jak już marudny wspomniał - pompkę do amortyzatora, zestaw uszczelek (także do tłumika), user manuala i jakieś tam jeszcze papierki (w tym naklejka RockShox), a nawet gwiazdkę do nabicia i dystans ograniczający skok na 160mm. Więc tak, chcą uzyskać jak najwięcej pieniędzy i wydoić nasze portfele do cna. Ale robią to w taki piękny sposób, że teraz bez wachania ponownie bym kupił Lyrika choćby z faktu że pierwszy serwis mam za darmo.
: 13.07.2014 22:50:45
autor: Kwiat126p
nie za darmo tylko wszystkie te prezenty są wliczone w cene nowego amora

stąd takie sumy. Sopaced napisał że "pomijając że dodaja tą półkę" i zaczął pierdoczyć dalej że nawet gdyby standardowo dawali płaską to i tak by było fajnei i byloby to normalne i cooool. No to sorry batory ale na takie fantazje pijanego rowerzysty zgody nie ma. Błąd popełnia się jak się dławi ktoś własną pianą z pyska bez wiekszego powodu.
: 13.07.2014 23:27:24
autor: Vinrael
Dalej nie widzisz pewnej różnicy. Reszta producentów daje Ci po prostu wyższe lagi. Tak, jak chcesz! Rock Shox natomiast wpadł na pomysł niższych lag - prawdopodobnie podyktowane wagą - i standardowo daje dwie półki do wyboru. Jeśli niskie Ci będą pasowały - świetnie, masz niskie półki. Jeśli nie? Też świetnie, bo masz wysokie półki. Taka filozofia po prostu, nie ma co psioczyć

Nie będę już przytaczał słów Spaceda i ukazywał różnych sposobów interpretacji (Twój sposób interpretacji i jego intencje) bo nie chcę zaczynać bezsensownego shitstormu.
Jeśli chodzi natomiast o ceny części wliczone w cenę nowego amortyzatora - tak, jestem tego świadom. Ale jestem też świadomy, że wiele producentów poza 2-kartkowym manualem nie daje totalnie nic, a zdziera za podobny jakościowo produkt jak za mokre zboże.
Re:
: 14.07.2014 13:17:14
autor: Spaced
Kwiat126p pisze:ahaa czyli znalazł sie matoł co chce do big hita z wysokimi sterami wsadzić boxxera(co nie jest niczym nadzwyczajnym)? No ładnie obrażasz tego Sergio co wlasnie chce to zrobić

Poćwicz myślenie...bo mi się serce kraja. V-Brake reszta tych ciekawostek co mowisz to wiadomo że nie no ale na miłość boską Boxxera do big hita nawet z duzymi, ba z wieeelkimii sterami to powinien móc zamontować, czy też nie bo guupi będzie? Czy może jednak powinni projektować tak te amory żeby zmiescil sie do kilku ram co maja glowki 5 cm i stery zintegrowane i koniec pieśni? + 10 do mądrości i nagroda publiczności w Gójsku jesli bronisz tego skretyniałego pomyslu robienia niskich półek z bardzo ciasnym przedziałem miedzy gorna a dolną

A ty marudny nie tym tonem bo skończysz jak Michał Boni(jesli wiesz co mam na mysli hehe).
a na marginesie byłem przekonany że nie dodają dodatkowej półki stąd moje zdziwienie i zażenowanie. Wystarczyło tyle powiedzieć a nie od razu dostawać zatwardzenia na twarzy i moczyć świeżą pościel.
Wiesz jaka jest róznica miedzy big hitem, a vkami? Tylko czas. Jedno i drugie to przestarzała technologia. Zaraz po odejsciu od vek tez sie ludzie pluli tak jak ty sie teraz plujesz o wysokie głowki. RS i tak naraża się na wyższy koszt bo niektóre ramy jeszcze maja głowki gdzie głowka i stery to 14-16cm ale szczerze? To ramy starsze niz 5 lat w wiekszosci przypadków. Wsteczna kompatybilność z każdym starym rowerem nie ma sensu bo tylko w biednych rynkach jak PL ludzie kupuja duzo starego sprzetu i firma w tym nie ma kasy.
Zreszta tak na prawde RS daje wysoką półkę bardziej dla ludzi chcących sobie podnieść kierownice niż pod wysokie główki.