Strona 1 z 1

Avid Code 2011 - Problem z odpowietrzaniem

: 25.07.2014 22:25:22
autor: Maaaniek
Witam :wink:
Mam problem z hamulcem Avid Code 2011. Otóż od dłuższego czasu jego (a w zasadzie obydwu - posiadam komplet, aczkolwiek za drugiego nie zdążyłem się zabrać jak przy pierwszym się sprawa skomplikowała) praca przestała być satysfakcjonująca z faktu zapowietrzenia układu.

:roll: Pozwoliłem sobie na przebycie całego procesu drogą samodzielności wraz z odpalonym manualem ze strony:
https://www.sram.com/sites/default/file ... _rev_b.pdf

Problem w tym, że gdy po przeprowadzeniu całej procedury, odkręcę strzykawkę od portu przy zacisku, to od razu zaczyna wylewać się płyn :x , a przy klamce idzie usłyszeć jakby powietrze zasysało. Po skręceniu całości efekt jest poniżej wszelkiej krytyki.

Rozkręciłem klamkę na czynniki pierwsze z cichą nadzieją (obawą?), że znajdę źródło problemu - jednak nie znalazłem żadnego delikwenta odpowiedzialnego za w/w zjawisko.

Obrazek

Proszę o jakieś rady.

: 25.07.2014 22:57:51
autor: troyo
Wystarczy, ze przy odkrecaniu strzykawki od zacisku bedzie on wyzej niz klamka. Wtedy nie wybije ci plynu i nie bedzie zaciagac powietrza do klamki.

: 25.07.2014 23:16:54
autor: Maaaniek
No ale nie jest to chyba naturalne zjawisko i takie coś nie powinno mieć miejsca... Masz może jakiś pomysł, co mogę robić źle?

: 25.07.2014 23:29:25
autor: xprot
blokujesz te gorna strzykawke? odkrecasz dolna na zablokowanej gornej, nie ma prawa nic ciec. potem gorna et voila.

: 25.07.2014 23:41:57
autor: toms
Przy Avidach trzeba się trochę pobawić, bardzo dokładnie i starannie odpowietrzyć. Czy jak odpowietrzasz klamkę, odciągając i wpychając płyn (niezbyt mocno) to również słyszysz syczenie ? Osobiście miałem tak, że syczało cały czas i nie mogłem odpowietrzyć klamki, po wymianie tłoczka nic nie syczy i dobrze się odpowietrza.
Wylewający się płyn? no cóż nie powinno, blokujesz strzykawki, postaraj się, aby otwór odpowietrzający był najwyżej z całego układu, trochę pocieknie wycierasz, wpuszczasz kroplę oleju i zakręcasz.

: 25.07.2014 23:53:38
autor: Maaaniek
blokujesz te gorna strzykawke?
Tak, oczywiście.
Czy jak odpowietrzasz klamkę, odciągając i wpychając płyn (niezbyt mocno) to również słyszysz syczenie ?
Hmm... może ogólnie trochę za mocno odciągałem :cry: Jest opcja, że całe zajście jest wynikiem zbyt mocnego zassania?
Ale czy syczy w takim przypadku to jutro sprawdzę.
Wylewający się płyn? no cóż nie powinno, blokujesz strzykawki, postaraj się, aby otwór odpowietrzający był najwyżej z całego układu, trochę pocieknie wycierasz, wpuszczasz kroplę oleju i zakręcasz.
No ja to robiłem na rowerze, więc w zasadzie w momencie wykręcenia strzykawki zacisk był na samym dole. Ten wariant również sprawdzę jutro.

: 26.07.2014 11:05:38
autor: MUSZEL
mi nawet przy odpowietrzaniu zacisku potrafiły puścić uszczelki i wpuścić powietrze do układu mimo że normalnie uszczelki nawet się nie pociły. Za mocno odciągałem ;)

: 26.07.2014 20:44:44
autor: Maaaniek
Dzisiaj odpowietrzyłem obydwa heble z powodzeniem. Pomogło podniesienie zacisku do góry przy odkręcaniu strzykawki no i nie odciągałem tym razem z takim impetem jak ostatnim razem.

Jeszcze tylko pojawiła się następująca kwestia. Teraz przednia klamka chwyta w dobrym miejscu, natomiast tylna ma więcej takiego martwego ruchu (w połowie dopiero chwyta). Stąd też pytanie, czy może za mało płynu wlałem lub coś innego zrobiłem źle?

: 28.07.2014 20:10:01
autor: Znajdor Nieziemski
Sprzedaj to badziewie,kup shimano i ciesz się z jazdy.

: 28.07.2014 22:01:50
autor: troyo
Przestaw pokretlo pad contact...? Jak nie masz to podczas odpowietrzania musisz troche bardziej wysunac tloczki (zeby skompensowac zuzycie klockow), wtedy bedziesz mial krotszy skok klamki.

: 28.07.2014 23:06:06
autor: Maaaniek
Znajdor Nieziemski Widzę, że mam do czynienia z ekspertem :roll:
Przestaw pokretlo pad contact...?
Już jest ustawione na maksimum :x
podczas odpowietrzania musisz troche bardziej wysunac tloczki
Spróbuję.

: 30.07.2014 11:52:18
autor: MUSZEL
tył zawsze będzie miał większy skok i będzie ciut bardziej gumowy, idzie to długością przewodu, nawet w stalowym oplocie jest to odczuwalne ;)