Strona 1 z 1
Boxxer team 2004 pare pytanek
: 04.08.2014 21:56:19
autor: galgan
Witam wszystkich

Ostatnio doszedłem do wniosku że warto zrobić serwis amorka. Ale niestety miałem tylko olej 5w, w instrukcji jest napisane żeby lać do jednej 10w(kompresja) a do drugiej 5w(tłumienie) i tu się nasuwa pytanie, warto kupić 10w? Ewentualnie można zmieszać silnikowy z amortyzatorowym czy warto jednak dokupić buteleczke tego oleju?
No i kolejne pytanko, bo już po zalaniu tego oleju boxxer nie był czuły(pracował skokowo)... tak się lekko zdziwiłem. Więc wlałem trochę oleju pod uszczelki kurzowe,teraz wszystko ładnie pięknie chodzi, i tu kolejne pytanie, tam nie powinno być jakiejś gąbeczki czy coś?
Z góry dzięki za odpowiedź

Re: Boxxer team 2004 pare pytanek
: 04.08.2014 23:35:05
autor: nhp890
galgan pisze:do jednej 10w(kompresja) a do drugiej 5w(tłumienie)

: 05.08.2014 00:10:22
autor: Śpiący
Robiłem ostatnio serwis boxxer'a, więc się wypowiem, jeżeli się mylę poprawcie mnie, bo nie chcę głupot powtarzać.
Buteleczka oleju kosztuje Cię 20-30zł, więc fajnie by było jakbyś zainwestował, koszt nie duży,a może zrobi różnice. Olejów nie mieszaj, mają różne gęstości i wujnia z tego wyjdzie.
Co do uszczelek to te gąbeczki są w kurzowych,a nad nimi są olejowe(te gumowe). Ktoś kiedyś mówił,że boxxa trzeba czasami przechylać właśnie, aby te gąbeczki nasiąkały i nie było tego efektu "skakania"
Re:
: 05.08.2014 00:14:08
autor: MUSZEL
Śpiący pisze:Ktoś kiedyś mówił,że boxxa trzeba czasami przechylać właśnie, aby te gąbeczki nasiąkały i nie było tego efektu "skakania"
e e

olej nie ma prawa przedostać się przez uszczelki olejowe (gąbeczki są pomiędzy kurzowymi a olejowymi). Gąbeczki nasączało się ręcznie (jak w Foxie). Amor przechyla sie (ja tak robię zawsze z każdym amorem) by nie uginać go na początku na sucho - wiadomo, już po paru godzinach nieruszania roweru olej spływa ze ślizgów i lag, a przechylenie daje nasmarowanie "układu" i uginanie już nasmarowanego amora

: 05.08.2014 07:32:02
autor: rafal.zwdh
To prawda, mam boxxera Race, ale z korkiem od WC, i kiedyś go napompowałem z ciekawości, i te uszczelki kurzowe /olejowe, nie przepuszczają nawet powietrza pod ciśnieniem, a przynajmniej u mnie tak jest.
https://www.sram.com/sites/default/file ... eGuide.pdf
Pour 190cc/ml of 5wt oil into the top of the right (rebound damper) upper
tube. Pour 190cc/ml of 10wt oil into the top of the left upper tube
(Compression Damper). Cycle the upper tubes slowly five or six times to
circulate the oil through the damper circuits.
Lepiej nie kombinuj z mieszaniem oleju, zwłaszcza gdy chcesz zalać tłumik, gdzie jego lepkość jest najważniejsza.
: 05.08.2014 10:43:19
autor: galgan
Chce zalać kompresje, chyba będę musiał się przejechać do serwisu, może mi odleją trochę.
A tak wgl to jakie gąbeczki?!
I jak je zrobić, jak wyglądają i wgl skąd je wziąć...
: 05.08.2014 21:58:12
autor: rafal.zwdh
: 05.08.2014 22:07:30
autor: galgan
Wielkie dzięki

A czym to najlepiej zalać?