FORMULA K18 nie odbija klamka, słaby hamulec
: 06.08.2014 22:02:23
Witam
Posiadam hamulce FORMULA ORO K18 ale od kiedy je kupiłem z 2 lata temu ciągle nurtuje mnie ich słaba siła hamowania. Odpowietrzałem z 2 razy zalewałem Motul dot4 ostatnio 5.1 praktycznie bez większej poprawy. Hamulce słabe nie ma możliwości żeby podniosło mi tylne koło przy zahamowaniu przednim. Miałem okładziny KOOL STOP na tarczzach orginalnych. Ostatnio robię mały remont i kupiłem 2 tarcze 203mm SHIMANO SM-RT66 + 2x klocki CLARKS vrs833.
Przed zamontowaniem nowego osprzętu postanowiłem rozebrać hamulce na części pierwsze i przeczyścić wszystko dokładnie.
Kupiłem w sklepie hydraulicznym nowe praktycznie wszystkie uszczelki (dużo taniej niż oryginały, a nie ma żadnej różnicy, nie mieli tylko tej najmniejszej pod śrubeczkę od odpowietrzania przy zacisku ale moje są dobre)
Wszystko pięknie poczyściłem w zacisku musiałem wypolerować tłoczki wszystkie 4 szt. Były bardzo szorstkie tuż przy rancie i porysowane. Udało mi się doprowadzić do stanu jak nowe papierkiem 600-800-1500 na mokro i delikatnie pastą Tempo przejechałem. Tłoczki po tym zabiegu dużo płynniej i łatwiej udało się wcisnąć w zacisk przy składaniu. Z pewnością lepiej będą się cofać klocki.
Ale pojawił się problem przy klamkach.
wszystko rozkręciłem przeczyściłem ale po złożeniu wszystkiego do kupy gdy wciskam klamkę ona zostaje w tej samej pozycji i nie odbija. Nie sprawdzałem czy przed rozłożeniem też tak było, obawiam się że całkiem możliwe bo cały czas miałem zamulony hamulec i te klamki coś ciężko odbijały. Rozkręciłem jedną klamkę w korpusie w miejscu w którym pracuje tłoczek widziałem że nie ma idealnej gładzi. Więc udało mi się w tymn tunelu zrobić polerkę. Wyszło lepiej niż się spodziewałem. Teraz ścianki aż lśnią w korpusie ale po włożeniu tłoczka on nadal chodzi ciężko. Kombinowałem już na 100 sposobów i ciągle klamki obie są tępe i nie odbijają po wciśnięciu. Nawet gumową część tłoczka delikatnie popsikałem BRUNOX do amorków żeby był lepszy poślizg a tu nadal nic. `Czy jest to normalne wydaje mnie się że po to jest sprężyna pod tłoczkiem żeby tłoczek po wciśnięciu klamki zawsze wyciskał sam klamkę. Czy jest tutaj wina tłoczka ? gumka na nim wygląda całkiem zdrowo. Chyba że po kontakcie z płynem dot membrana tłoczka troche napuchła i ciasno wchodzi w ten korpus klamki. Bo wiem że pozostałe uszczelki które wymieniałem każda jedna była rozciągnięta.
Wiem że części do FORMUŁY są drogie i nie chce kupować nie potrzebnych elementów. Jesteście w stanie mi doradzić co robić. Wydaje mnie się że wina słabych hamulecy tkwi właśnie w tym klamkach.
A może lepiej kupić na allego klamki SHIMANO ZEE widziałem za 85zł a więc tyle co same tłoczek do FORMUŁY która już łapie luzy na tulejkach . Czy jest możliwość zrobienia takiej hybrydy tłoczki K18 klamki ZEE.
Posiadam hamulce FORMULA ORO K18 ale od kiedy je kupiłem z 2 lata temu ciągle nurtuje mnie ich słaba siła hamowania. Odpowietrzałem z 2 razy zalewałem Motul dot4 ostatnio 5.1 praktycznie bez większej poprawy. Hamulce słabe nie ma możliwości żeby podniosło mi tylne koło przy zahamowaniu przednim. Miałem okładziny KOOL STOP na tarczzach orginalnych. Ostatnio robię mały remont i kupiłem 2 tarcze 203mm SHIMANO SM-RT66 + 2x klocki CLARKS vrs833.
Przed zamontowaniem nowego osprzętu postanowiłem rozebrać hamulce na części pierwsze i przeczyścić wszystko dokładnie.
Kupiłem w sklepie hydraulicznym nowe praktycznie wszystkie uszczelki (dużo taniej niż oryginały, a nie ma żadnej różnicy, nie mieli tylko tej najmniejszej pod śrubeczkę od odpowietrzania przy zacisku ale moje są dobre)
Wszystko pięknie poczyściłem w zacisku musiałem wypolerować tłoczki wszystkie 4 szt. Były bardzo szorstkie tuż przy rancie i porysowane. Udało mi się doprowadzić do stanu jak nowe papierkiem 600-800-1500 na mokro i delikatnie pastą Tempo przejechałem. Tłoczki po tym zabiegu dużo płynniej i łatwiej udało się wcisnąć w zacisk przy składaniu. Z pewnością lepiej będą się cofać klocki.
Ale pojawił się problem przy klamkach.
wszystko rozkręciłem przeczyściłem ale po złożeniu wszystkiego do kupy gdy wciskam klamkę ona zostaje w tej samej pozycji i nie odbija. Nie sprawdzałem czy przed rozłożeniem też tak było, obawiam się że całkiem możliwe bo cały czas miałem zamulony hamulec i te klamki coś ciężko odbijały. Rozkręciłem jedną klamkę w korpusie w miejscu w którym pracuje tłoczek widziałem że nie ma idealnej gładzi. Więc udało mi się w tymn tunelu zrobić polerkę. Wyszło lepiej niż się spodziewałem. Teraz ścianki aż lśnią w korpusie ale po włożeniu tłoczka on nadal chodzi ciężko. Kombinowałem już na 100 sposobów i ciągle klamki obie są tępe i nie odbijają po wciśnięciu. Nawet gumową część tłoczka delikatnie popsikałem BRUNOX do amorków żeby był lepszy poślizg a tu nadal nic. `Czy jest to normalne wydaje mnie się że po to jest sprężyna pod tłoczkiem żeby tłoczek po wciśnięciu klamki zawsze wyciskał sam klamkę. Czy jest tutaj wina tłoczka ? gumka na nim wygląda całkiem zdrowo. Chyba że po kontakcie z płynem dot membrana tłoczka troche napuchła i ciasno wchodzi w ten korpus klamki. Bo wiem że pozostałe uszczelki które wymieniałem każda jedna była rozciągnięta.
Wiem że części do FORMUŁY są drogie i nie chce kupować nie potrzebnych elementów. Jesteście w stanie mi doradzić co robić. Wydaje mnie się że wina słabych hamulecy tkwi właśnie w tym klamkach.
A może lepiej kupić na allego klamki SHIMANO ZEE widziałem za 85zł a więc tyle co same tłoczek do FORMUŁY która już łapie luzy na tulejkach . Czy jest możliwość zrobienia takiej hybrydy tłoczki K18 klamki ZEE.