Strona 1 z 1

Zaplatanie kola - problem

: 30.12.2004 14:03:04
autor: nic
Zmienilem piaste shimano m475 na dabomba 20mm i zaplotlem na tych samych szprychach ale po kazdej stronie mam po 9 szprych luznych (z jednej strony te z wewnetrznej strony kolnieza a z drugiej z zewnetrznej) ZCym to moze byc spowodowane? Zla dlugosci szprych? Kolo zaplecione na 3 krzyze? Da sie jakos zrobic zeby nie trzeba bylo kupowac nowych, bo niechce teraz wydawac kasy na sprzychcy bo itak mam zamiear zmienic obrecz pozniej.

: 30.12.2004 14:14:01
autor: olisko
no to nie lepiej zostawic na tej piaście m 475? i poczekać az bedziesz miał nowa obręcz?? a jak kupisz nowa obrecz to sprzedasz całe stare koło....i spokojnie Ci starczy na szprychy do nowego kółka...i bedziesz miał nowa piaste - da bomba...obrecz nie wiem jaka i szprychy Dt swiss alpine III??

może troche nie po polskiemu napisałem ale chyba rozumiesz ??;/

pZdR

: 30.12.2004 14:27:42
autor: BikerBo
tak jak napisal olisko zostaw piaste i dopiero jak kupisz obrecz to odp dlugosc szprych :)

: 30.12.2004 14:47:07
autor: Xprot
1. zle skrzyzowales
2. za dlugie szprychy
3. prawa szprych w lewy otwor obreczy
takie mozesz miec problemy

: 30.12.2004 14:48:52
autor: bzp
Może masz dwa rodzaje długości szprych, 18 luźnych, to by sie zgadzało, weź te wszystkie luźne i daj od strony mocowania tarczy.

Ale najpierw zrób tak:

Zmierz czy kołnieże są w równej odległości od brzegów piasty =|==|=

Czyli zmierz od zewnetrznego '=' do '|' i od '|' do zewnetrznego '=' : D
I zmierz czy te luźne szprychy mają taką samą długość jak te napiete.

Trudno określić co żeś zjebał, musiałbym to zobaczyć.

: 30.12.2004 14:54:47
autor: bzp
Kumpel jak dał do zaplecenia koło przednie pod tarcze na grimece to mu zrobili z przesó/uwem (tak jak w tylnym) czyli lewe szprychy krótsze od prawych.

Sprawdź jeszcze jaką średnice ma kolnież w tym deore, a jaką w da bombie.

: 30.12.2004 15:09:11
autor: nic
Kolo chce zaplesc bo piaste am rozwalona a pozatym amor na oske 20mm. Odlegolosc od koncow piasy do kolniezy nie jest taka sama,. Szprychy wszytskie sa rowne. Najbardziej dziwi mnie to dalczego z kazdej strony jedna grupa szprych jest luzna a druga nie.

: 30.12.2004 15:09:52
autor: nic
Moze na 4 krzyze

: 30.12.2004 15:22:48
autor: bzp
No to przez forum Ci nic nie pomoge, musiałbym w realu zobaczyć.

Weź sobie jakieś inne koło i zrób tak samo, wszystkie szprychy wkręć w nyple tak aby koniec szprychy stykał sie ze srubokrętem, którym przykręcasz nyple, czyli koniec szprychy na jednym poziomie z tym miejscem na śrubokręt. A potem wszystkie po kolei co jeden obrót. I tak aż bedzie dobrze.

: 30.12.2004 18:11:37
autor: nic
Zrobilem to kolo (rozplotlem i na nowo), moim bledem bylo chyba to szprychy od wewnetrznej strony kolniezy zaplatalem chyba w przeciwnych kierunkach a moze cos innego wkazdym razie kolo gotowe.

: 30.12.2004 23:41:54
autor: Inur
piasty 20mm maja to do siebie ze srednica kolnierzy jest wieksza. na ogol jesli jest to piasta pod tarcze, to plecie sie ja na cztery krzyze. poza tym pamietaj o tym ze skrzyzowanie najblizej obreczy pownno byc spiete tak, ze szprychy nawzajem dociskaja sie do siebie.
jesli wczesniej nie miales piasty pod tarcze a teraz masz, to jest to jedna z przyczyn. a jesli miales, to przyczyna jest srednica kolnierzy w 20mm

: 30.12.2004 23:49:58
autor: Burning
dlaczego pod tarcze na 4 krzyze?
bede zmienial kolka i hample niedlugo - stad pytanie..

: 31.12.2004 00:44:20
autor: Inur
poniewaz mocowanie pod tarcze sprawia, ze ciezko byloby przeplesc szprychy przez oczka gdyby srednica kolnierza pozostala taka sama. dlatego po lewej stronie piasty srednica kolnierza jest wieksza, a po drugiej dlatego, by nie trzeba bylo dobierac roznych dlugosci szprych. gdyby plesc na 3 krzyze, trzebaby uzywac krotszych szprych. a tak, rozmair jest dopasowany do tego by moc uzywac tych samych szprych ale z poczwornym krzyzem

w piastach crossowych np Hugi240 kolnierze po przeciwnej stronie maja zwykla srednice ale to tylko dlatego ze na wadze oszczedzaja

: 31.12.2004 10:24:11
autor: nic
Ja zmienialem piaste pod tarcze na piaste 20mm tak jak juz napisalem. Zaplotlem na 3 krzyze tak jak mialem zaplecione wczesniej, zawsze mam na 3krzyze zapolecione. Szprychy sa tak samo mocno dociagniete jak w poprzedniej piascie . Z moich obliczen wyszlo ze tamta piasta miala wieksze kolnieze.