Strona 1 z 1
Fox Dhx 5.0. Ułozenie shim'ów
: 15.08.2014 11:17:16
autor: maniakps2
Witam
Zalałem Fox DHX 5.0 Coli olejem 10. Po operacji damperr za mocno tlumi odbicie.
Które spiny odpowidaja za tluminie odbicie( wydaje mi sie ze to po lewej na zdjeciu) ? Co zrobic aby zmniszyc tluminie ?

: 15.08.2014 13:59:46
autor: MUSZEL
a nie łatwiej zalać olejem 5 albo 7.5?

za odubicie odpowiedzialne są te "wewnętrzne", czyli wszystkie po prawej ze zdjęcia (od strony śruby)
: 15.08.2014 19:55:24
autor: Nieznajomy1596
Ja miałem ten sam problem. Przybliżyłem ich ułożenie do tego zdjęcia
http://ep1.pinkbike.org/p5pb4818220/p5pb4818220.jpg
Zalałem olejem mineralnym 2.5 (bardzo drogi) według tej instrukcji
http://images25.fotosik.pl/311/44d0c19d61c670d8.jpg i wszystko się udało po paru tygodniach

: 16.08.2014 10:14:07
autor: Jaca
wymień olej, szkoda bawić się w revalving z najtańszego powodu, jeżeli wszystko wcześniej działało.
: 16.08.2014 10:23:17
autor: maniakps2
Na pewno za odbicie sa odpowiedzialne te po prawej streonie ? Problem rozwiazany okazalo sie ze "iglica" ( nie wiem jak to sie profesionalnie nazywa ) zaciala sie w srobce (tej od shimów) i efekt byl taki ze regulacja byla na maksa skrecona, nie zaleznie od polozenia czerwonego pokretla. Po zalaniu olejem 10W ( przeznaczonym do amortyzatorow w kross'ch, nie znam firmy bo kumpel mi odlal ale moge sie zorientowac ) nie mam problemu z tluminiem, amortyzator pracuje dobrze. Ciekawi mnie dlaczego przed serwisem zarowno regulacja tluminia jak i Propedal działaly mocniej ( tym bardziej ProPedal, byla duza roznica od polozenia na maks - do +, teraz jest ledwa ) Nei wiem jak byl wczesniej olej,(najprwdopodobniej oryginalny) wiem ze byl czarny i chyba troche za malo ( ogoleni amortyzator ciekł na tloczku, zminilem oring )
Pytanie jest z czystej ciekosci bo zarowno tak mocne tluminie jak i proPedal jest totalnei zbetne bo wrecz czynilo z Fula sztywnaika. Cininie powietrza jest taki same jak bylo.
: 16.08.2014 11:10:52
autor: Jaca
za odbicie odpowiedzialne są te, które zakłada się na tłoczysko, jak już tłok jest założony, więc te z lewej.
czarny olej oznacza tylko tyle, że miałeś w środku pełno syfu. Niestety, żeby wyjaśnić skąd różnice w skuteczności regulacji tłumienia, najlepiej mieć amortyzator w rękach, choć któryś z kolegów powinien mieć dość wiedzy, by odpowiedzieć Ci na to pytanie.
Re:
: 16.08.2014 12:07:27
autor: MUSZEL
Jaca pisze:za odbicie odpowiedzialne są te, które zakłada się na tłoczysko, jak już tłok jest założony, więc te z lewej.
po prawej jest śruba, więc po lewej jest (powinien być) tłok. Więc te po stronie tłoka, czytaj po lewej, odpowiedzialne są za kompresje, a te po prawej (od strony śruby) odpowiedzialne są za powrót. Lewe działają uginając się pod wpływem napierającego oleju gdy tłok przesuwa się do środka, czyli podczas kompresji amortyzatora (czyli z lewej do prawej, bo po prawej jest śruba mocująca do tłoka), a prawe działają podczas powrotu tłoka, czyli przesuwania się z prawej do lewej. Widząc takie ułożenie śruby mocującej, wyobrażam sobie, że zbiornik wyrównawczy i korpus są po prawej, a regulator powrotu po lewej.
pozwalam sobie wykorzystać nie swoje zdjęcie

: 17.08.2014 15:35:06
autor: maniakps2
dzieki wszystkim za Pomoc, damper sprawuje sie wyśmienicie.