Strona 1 z 2

[Irion] Intense Socom + Boxxer RC

: 20.08.2014 06:30:01
autor: Irion
Podziękowania dla całej ekipy FunBikes za całokształt pracy ;) Bless !

Rama: Intense Socom Raw
Widelec: RockShox Boxxer RC 2010
Damper: Manitou Revox + Ti Spring

Kierownica: Dartmoor Tornado 780mm
Mostek: FSA Gravity
Gripy: Gąbki
Barendy: Plastik
Stery: Cane Creek

Siodło: Selle Italia Troy Lee Design
Sztyca: Carbon
Zacisk: Intense

Korby: Shimano SLX
Support: Shimano SLX
Zębatka: Dartmoor Stiig 36T
Łańcuch: Wipperman Connex 9rz.
Pedały: NS Bikes Aerial Pro

Napinacz: Mozartt WoG
Przerzutki: Shimano Zee SS
Manetki: Sram x7
Kaseta: Shimano 14-26T

Koło przód:
Obręcz: NS Bikes Foundamental
Szprychy: DT Champion
Piasta: NS Bikes Rotary 20
Opona: Maxxis Minion DH Front
Dętka: Decathlon

Koło tył:
Obręcz: NS Bikes Foundamental
Szprychy: DT Champion
Piasta: NS Bikes Rotary Cassette
Opona: Maxxis Minion DH Rear
Dętka: Decathlon

Hamulec przód, klamka: Avid Elixir R, klamka Straitlane
Hamulec tył, klamka: Avid Elixir R, klamka Straitlane

Punkty dodatkowe, nieobowiązkowe
Modyfikacje:
Niebieskie Klamki Straitlane
Niebieski Kapsel od sterów Pro
Waga: 16,18 kg


Plany na przyszłość:
Lżejsza wersja Boxxera (powietrze lub WC)
śruby alu/Ti
Zmiana mostka
Karbonowe podkładki rury sterowej


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 20.08.2014 09:17:41
autor: Spaced
Fajny rower. Myślałeś o hakach dających mu bardziej race'ową geo (chyba nawet intense miało, inne firmy tez robiły) albo zamiast tego stery zmieniajace kąty? Bo socomy były super i bardzo mi sie podobaja ale wczesniejsze roczniki miały kąty jak współczesne rowery enduro

: 20.08.2014 09:44:25
autor: Irion
Na razie jeszcze chce sie uporac z problemem wyskakujacej uszczelki w Boxx'ie i zmiany sprezyny na bardziej miękką. Gemoetria, jak na moj styl jazdy, mi odpowiada poniewaz raczej to bedzie FR niz urywanie sekund na zawodach. Jestem dosyć niską osobą, niecałe 170 cm a rower jest krótki przez co dobrze go wyczuwam więc nie chciał bym go wydłużać. Jak sie domyslasz, dostac jakiekolwiek akcesoria do Socoma bedzie dosyc ciezko jak i mega drogo. W przyszlosci, jezeli tylko rama wytrzyma, bede chcial zrobic z tego rasową Endurówkę zmieniając praktycznie tylko amortyzator i napęd + opony.

EDIT: Mogłbyś mi podesłać jakieś linki do tych haków ? Jaka jest ich orientacyjna cena ?

EDIT: Jest ktoś w stanie mi odpowiedzieć czym się różniła wersja FRO od zwykłego Socoma i czy mój egzemplarz to FRO ?

: 20.08.2014 21:24:08
autor: jasiek_krk
fajny czysty look

: 20.08.2014 23:27:25
autor: Śpiący
Gdzie zamawiałeś i po ile te klameczki?

: 21.08.2014 10:57:36
autor: Irion
Akurat klamki dorwalem razem z kompletem hamulcow. Cena detaliczna samych klamek to 300 zl.

: 21.08.2014 11:47:43
autor: Spaced
Power precision je ma ale za 150$ wiec lepiej stery redukcyjne kupic.

A co do socoma to niczym. chyba po prostu przestali uzywac durnej nazwy jako wymówki by dawac krótką gwarancje.

: 21.08.2014 17:21:55
autor: adiko
Sam sex :)

: 21.08.2014 23:16:47
autor: misiekmisiu
Rowerek jest spoko tylko zamiast boxxera wolałbym jakiegoś totema ale jak kto woli ;)

: 22.08.2014 02:07:45
autor: SegatiV
A nie było tak, że FRO było o pare gram lżejsze? zanim kupiłem wcześniejsze UZZI VPX chciałem socoma, od zawsze i już na zawsze będę pałał wielkim uczuciem do tej ramy, ale spaced ma rację, pokombinuj z hakami albo sterami ze zmianą geo, bo rower jest świetny, ale nie pracuje to tak jakby mogło.

Re:

: 22.08.2014 09:21:07
autor: Spaced
SegatiV pisze:A nie było tak, że FRO było o pare gram lżejsze? zanim kupiłem wcześniejsze UZZI VPX chciałem socoma, od zawsze i już na zawsze będę pałał wielkim uczuciem do tej ramy, ale spaced ma rację, pokombinuj z hakami albo sterami ze zmianą geo, bo rower jest świetny, ale nie pracuje to tak jakby mogło.
Nie, potem wszystkie racingówki nazywali FRO, a potem przestali ;) Może starsze roczniki byly lżejsze, cholera wie. Ale FRO = 1 rok gwary i to upierdliwej wiec mało to dobry pomysł byl

: 24.08.2014 10:14:36
autor: immortal-like-a-god
Kolorystycznie wyszło bardzo fajnie.

Dobra rada sprawdź łożyska, szczególną uwagę zwróć na łożyska w dolnym linku.

: 25.08.2014 11:14:02
autor: Spaced
Własciwie na obu bo intensy z tamtych lat często krzywe były wiec łożyska dostawały w dupe

: 06.09.2014 11:30:46
autor: Irion
Dzieki. Co myslicie o przerobieniu tego roweru na endurówke? Boxxer na Totem'a, inne przelozenia, lzejsze kapcie, amortyzowana sztyca...

: 06.09.2014 12:00:31
autor: MUSZEL
na upartego da radę, aczkolwiek chyba za dużo skoku z tylu i nie wiem jak kątem podsiodłówki

Re:

: 06.09.2014 19:30:34
autor: Mongolski
Irion pisze:Dzieki. Co myslicie o przerobieniu tego roweru na endurówke? Boxxer na Totem'a, inne przelozenia, lzejsze kapcie, amortyzowana sztyca...
jesli myslisz o typowym enduro i całodniowych tripach po gorach to raczej nie najlepsza opcja, ale do"przydomowych singielkow" to dlaczego nie? składam podobny rower i tripy do 25km nie sa mega meczace, a ja nie waze mało 8)
ps
chyba chodziło Ci o regulowana sztyce "myk-myk" a nie amortyzowana :)

: 10.09.2014 22:28:57
autor: BiałyMadball
Złożyłem w tym roku bardzo podobny rower do twojego (kilka takich samych części). Tylko ja mam wersję FRO. Ty masz zwykłą wersję, patrząc na emblemat na główce.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... ense+socom

Ramka bardzo fajnie pracuję, ale moja ma kilka wad. Ciekawy jestem jak to u ciebie wygląda. Wykręcają mi się śruby z linków. Jedną już zgubiłem na Wierchomli. Posmarowałem je Loctitem, ale kiedy rower intensywniej dostaje w dupę (wypady w góry) to i loctite nawet nie daje rady. Łożyska w dolnym linku też już są do wymiany. Sam zastanawiam się nad zmianą kąta w główce.

Mój na chwile obecną waży ok 16,5 - 17 kg. Mamy podobną wagę :)

: 16.09.2014 12:16:57
autor: Irion
Jedyne co mi sie odkreca to sruba mocujaca damper. Moze Loctite pomoze ;) Lozyska w tym tygodniu bede sprawdzali wtedy cos powiem konkretniej. Jak na razie plan jest przerobienia tego roweru na enduro. Jesli nie zda egzaminu to wtedy bede myslal.

: 19.09.2014 13:37:53
autor: BiałyMadball
No mi też się średnio widzi Socom do Enduro... Uzzi już prędzej się do tego nadaje. Ale z drugiej strony, jak jeszcze odchudzisz już dosyć lekkiego Socoma i wsadzisz w niego jednopółkę i jakiś powietrzny damper to może by się to sprawdziło :)