Strona 1 z 1
jak rozroznica ramy dh od enduro?
: 23.08.2014 17:30:55
autor: shiremux
Przegladam sobie ramy, i pozornie wygladajaca rama dh okazuje sie enduro, lub czasami odwrotnie, moze pytanie glupie ale calkiem powazniem, po czym poznac nie majac specyfikacji czy dana rama jest enduro czy dh?
: 23.08.2014 18:11:21
autor: MUSZEL
po specyfikacji katów i poszczególnych wymiarach

tak to ramy mogą być pozornie identyczne, a jednak różnią się najważniejszym
: 23.08.2014 18:16:45
autor: shiremux
jedyne co udało mi się doczytać to, że skok amortyzatorów, przód jak i tył powyzej 160-170mm zalicza się juz do Dh, ale reszta wspomnianych kątów jest mi obca. Byłbys w stanie przybliżyć mi troche?
edit:
A prącie, juz znalazlem, dzieki, wyjebac
: 23.08.2014 21:03:14
autor: Spaced
Wiekszosc ram enduro to 140-170 skoku. Endurówki maja tez stromsze i dłuzsze rury podsiodłowe, bardziej strome głowki ( żadko widać endurówki bardziej płaskie niz 65 stopni)
: 23.08.2014 21:46:06
autor: Mongolski
enduro jest przedewszystkim wyzsza rama, z zalozenia bardziej filigranowa i lzejsza niz rama do dh -pomijajac ww najwazniejsze sa kąty. do dh sa bardziej płaskie a do enduro stroomsze ;]
Re:
: 23.08.2014 22:02:02
autor: Spaced
Mongolski pisze:enduro jest przedewszystkim wyzsza rama, z zalozenia bardziej filigranowa i lzejsza niz rama do dh -pomijajac ww najwazniejsze sa kąty. do dh sa bardziej płaskie a do enduro stroomsze ;]
Nie wszystkie ramy enduro są wyzsze
: 24.08.2014 08:18:23
autor: Mongolski
zalezy od rozmiaru -racja:P -ale przewaznie sa wyzsze.
Re:
: 24.08.2014 16:14:00
autor: Spaced
Mongolski pisze:zalezy od rozmiaru -racja:P -ale przewaznie sa wyzsze.
Ale co przez wyzsze rozumiesz?
: 24.08.2014 19:08:57
autor: Mongolski
wieksze 'trojkaty', mniejsze katy, krotsza rama i automatycznie rower idzie w gore ;]
Re:
: 25.08.2014 10:28:36
autor: Spaced
Mongolski pisze:wieksze 'trojkaty', mniejsze katy, krotsza rama i automatycznie rower idzie w gore ;]
Czyli co jest w ramie wysoko bo na prawde dalej nie rozumiem.
A i rama jest w enduro często jest długa aby się lepiej pedałowało jesli chodzi o górna rure

: 25.08.2014 10:46:41
autor: Mongolski
no to juz nie wiem jak mam to napisac :P
powiedzmy, ze sie z Toba zgadzam -niech bedzie.

hehe ;]
: 25.08.2014 11:13:19
autor: Spaced
Ja po prostu nie wiem co masz na mysli bo np. podsiodlowa jest wyzej, pakiet jest wyzej (chociaz nie wszedzie na szczescie bo moim zdaniem to bład) ale po prostu nie mialem pojecia co miales na mysli
: 25.08.2014 14:04:22
autor: Mongolski
ogolnie miałem na mysli, ze rower jest wyzszy i wydaje sie sporo wiekszy, czyli dokładnie to co napisałes powyzej ;]
: 27.08.2014 22:10:14
autor: Nieznajomy1596
Na moje oko enduro wygląda bardziej licho niż dh no i tak ja wyżej wymieniono dh ma bardziej widelec jak w chopperze i kiera jest wyżej.
: 27.08.2014 22:25:37
autor: MUSZEL
Nieznajomy1596, chyba nie interesowałeś się dh ze 4 lata temu widzę

była moda by kierownica była na wysokości kolan... teraz już w te skrajność się nie idzie, ale generalnie wysoka kiera = źle, więc raczej jak na pierwszym powyższym zdjęciu, nie drugim

: 27.08.2014 22:53:04
autor: SegatiV
Co nazywasz wysoką kierą? 30mm? 50mm? a może już od 20mm jest wysoko? Ja myślałem, że kokpit wybiera się pod specyfikację - rama, stery, amor + własne preferencje. Sam teraz strzeliłem gafę, bo kupiłem kierę z 7mm "wzniosem" i teraz kombinuję jak tu dodać z 15mm na mostku, półkach itd.
Co co różni ramę enduro od DH to geometria, nic innego. Potem zagłębiamy się w jej konstrukcje, bo przecież 6kg rama w geo do enduro będzie nadal spełniać swoje zadania, tylko o wiele za ciężko, a rama do DH o wadze 2.5kg będzie nią tylko o wiele krócej bo szybko pęknie. Zaznaczyć trzeba też, że trendy na geometrię zmieniają się co jakiś czas i to co było DH parę lat temu teraz podchodzi pod enduro właśnie. Dlatego dobór odpowiedniego roweru dla siebie jest tak trudny i często kosztowny.
Re:
: 28.08.2014 07:00:08
autor: Mongolski
SegatiV pisze: ...i to co było DH parę lat temu teraz podchodzi pod enduro właśnie.
nie da sie ukryc!