Strona 1 z 1
Urwana sterówka - jak najlepiej naprawiać?
: 10.09.2014 11:17:58
autor: Hajdas
Urwałem sterówkę w 888 alu.
Mam co prawda dostęp do prasy ale obawiam się trwałości po wymianie.
Jak jest ze spawaniem? miałem pomysł aby kupić wałek, znajomy by mi go wytoczył na średnicę sterówki z zwężeniem aby weszło do środka i dospawał. Urwało się dokładnie na wysokości górnej półki.
: 10.09.2014 11:37:00
autor: Puncu
Nie bałbyś się jeździć ze spawaną sterówką?
Nowa to najlepsze rozwiązanie, zwłaszcza w 888.
: 10.09.2014 12:26:03
autor: Hajdas
Nie wiem czy był bym w stanie zaufać drugi raz wprasowanej sterówce, dochodzi jeszcze opcja mostka zintegrowanego jeśli bym spawał.
: 10.09.2014 13:54:57
autor: Szakall
gdyby to był amortyzator jednopolkowy to można się obawiać wymiany sterówki, ale w dwupolkowym, gdzie rura jest trzymana od dolu i od góry nie ma czego się bac. nawet gdyby nie była wystarczająco ciasno wcisnieta to nie wypadnie bo od dolu ma kolniez o większej średnicy a w dodatku jest zablokowana przez gorna korone.
: 10.09.2014 16:24:37
autor: MUSZEL
zrób na wcisk tulejkę w środek sterówki, nabij w sterówkę, nabij urwaną pozostałość i zrób spaw dookoła. Potem wyrównaj pilnikiem i nie ma szans by nie trzymało
Re:
: 10.09.2014 20:12:58
autor: immortal-like-a-god
Szakall pisze:gdyby to był amortyzator jednopolkowy to można się obawiać wymiany sterówki, ale w dwupolkowym, gdzie rura jest trzymana od dolu i od góry nie ma czego się bac. nawet gdyby nie była wystarczająco ciasno wcisnieta to nie wypadnie bo od dolu ma kolniez o większej średnicy a w dodatku jest zablokowana przez gorna korone.
Jak masz direct stem'a to spoko też bym się nie bał, wyżej przecież nie poleci, ale przy zwykłym mostku jak skręcisz w lewo a koło nie.
: 10.09.2014 22:10:14
autor: LestatBiker
Zrób jak Muszel napisał i olej teoretyzowanie pozostałych że będzie ryzyko i będzie mniej wytrzymałe, w praktyce bedzie tak samo mocne jak nie lepiej, patent sprawdzony, nie chce wygrzebywać zwłok tematów z tego forum ale pare osób latało z tym i nic sie nie działo, obojetne czy 1 czy 2 półki.
: 11.09.2014 18:30:11
autor: Szakall
immortal-like-a-god pamietaj ze gorna polka jest skrecana na sterowce wiec rura sterowa się nie obroci względem niej, a wiec sytuacja która przytoczyles nie powinna mieć miejsca, chyba ze rura siedziałaby praktycznie luźno, a gorna polka nie bylaby dobrze skrecona na mostku. prawdopodobieństwo prawie zerowe
: 11.09.2014 19:39:07
autor: Bogumil
Ja to widzę tak:
http://i5.minus.com/ix6aQ0loy7w1F.JPG
Tylko podczas spawania nie przetop się za głęboko bo wyjdzie na to że całe naprężenie będzie przenosić spoina.
I koniecznie ten kawałek musi wejść na wcisk.
Re:
: 11.09.2014 20:08:02
autor: immortal-like-a-god
Szakall pisze:immortal-like-a-god pamietaj ze gorna polka jest skrecana na sterowce wiec rura sterowa się nie obroci względem niej, a wiec sytuacja która przytoczyles nie powinna mieć miejsca, chyba ze rura siedziałaby praktycznie luźno, a gorna polka nie bylaby dobrze skrecona na mostku. prawdopodobieństwo prawie zerowe
Prawie zerowe prawdopodobieństwo że ludzie którzy jeżdżą na takich patentach mają jeszcze mleczaki

Re:
: 11.09.2014 20:49:35
autor: MUSZEL
immortal-like-a-god pisze:Szakall pisze:immortal-like-a-god pamietaj ze gorna polka jest skrecana na sterowce wiec rura sterowa się nie obroci względem niej, a wiec sytuacja która przytoczyles nie powinna mieć miejsca, chyba ze rura siedziałaby praktycznie luźno, a gorna polka nie bylaby dobrze skrecona na mostku. prawdopodobieństwo prawie zerowe
Prawie zerowe prawdopodobieństwo że ludzie którzy jeżdżą na takich patentach mają jeszcze mleczaki

prawie zerowe prawdopodobieństwo, że ludzie mający jeszcze mleczaki mają rower na kołach 26" "ciut ciut" droższy :P
Bogumil pisze:Ja to widzę tak:
http://i5.minus.com/ix6aQ0loy7w1F.JPG
Tylko podczas spawania nie przetop się za głęboko bo wyjdzie na to że całe naprężenie będzie przenosić spoina.
I koniecznie ten kawałek musi wejść na wcisk.
nie szybciej narysowałbyś to w jakimś cadzie lub paincie? :P
: 12.09.2014 11:00:08
autor: SegatiV
Dla mnie patent z łączeniem jest tym gorszym, dobrze wymieniona sterówka podziała równie dobrze, a nawet lepiej jak stara - tym bardziej, ze stara zawiodła.
Re:
: 13.09.2014 08:22:26
autor: Ronnin
Szakall pisze:gdyby to był amortyzator jednopolkowy to można się obawiać wymiany sterówki,
Wymieniałem sterówkę w Rebie. Uwierz mi ze amortyzator u mnie nie ma łatwego żywota a mimo to od kilku lat nie ma z nim problemu.
Grunt żeby zrobić to jak należy, a obawy rozsiewają głównie ludzie którzy nie mają o tym zielonego pojęcia ale "słyszeli że to zły pomysł".
To nie do ciebie Szakall, po prostu jak zmieniałem to mi kilku mędrców odradzało tylko takich co nawet suportu nie potrafią sami zmienić.
: 15.09.2014 21:49:29
autor: utros
ja miałem przedłużoną sterówke w boxxerze takim bbb extenderem o chyba 5 cm i nic sie z tym nie działo, mleczaków co prawda juz nie mam ale jedyneczki nie wyprowadzone na spacer, a i nastepny własciciel roweru tez chyba zadowolony bo po odszkodowanie na fajans jeszcze nie dzwonil
: 15.09.2014 23:04:24
autor: Puncu
Kali z Varobike Ci wymieni sterówkę. Kup rure sterową od RST a on Ci to zrobi za 100zl.
: 16.09.2014 10:03:38
autor: Bogumil
No jeżeli chodzi o wymianę sterówki to nie ma się czego bać nawet w jednopółce.
Mój kolega złamał sterówkę w 66 i mu wymienili i śmigał dalej dość długo bez żadnego problemu.