Strona 1 z 1

Białe anodowanie.

: 12.09.2014 08:44:55
autor: EZrider
Siema,

ostatnio była jakaś afera z piastą, która była biała poobijana i cośtam, w tym temacie Spaced zwrócił uwagę na to, że białych części się nie kupuje bo są tylko malowane, podrążyłem:

http://www.bluebuddhaboutique.com/blog/ ... -aluminum/

Po polsku i w skrócie:

Prąd który przepływa przez nasz anodowany kawałek zwiększa jego porowatość Obrazek
przez powierzchniowe utlenienie. W ową porowatość musi zmieścić się odpowiednia ilość barwnika: Obrazek
czyli ważnym czynnikiem w procesie jest wielkość cząstki barwnika.

Białe barwniki są po prostu za duże. Do uzyskania takich porów potrzebne jest anodowanie plazmowe (dla ciekawskich: Kepla-Coat).

Kolory anodowane mogą być zbliżone do białego, ale nie będą miały takiej trwałości jak np. niebieski.

Taka ciekawostka,
pozdro.

: 12.09.2014 10:31:00
autor: MUSZEL
dobre, fajnie wiedzieć :D

: 12.09.2014 12:35:56
autor: KaKTuSSS
Extra! Super że chciało się Tobie pogrzebać.

: 12.09.2014 13:01:12
autor: MUSZEL
Obrazek
Obrazek
Obrazek

MISZCZ! :mrgreen:

: 12.09.2014 15:46:07
autor: EZrider
Może dzięki temu ktoś się nie da w konia zrobić z ceną, białe komponenty powinny być tańsze i cięższe (różnice rzędu 5zł i grama, może dwóch ;) ) z w/w przyczyn.

: 12.09.2014 22:33:25
autor: KubaLa
EZ, jest odwrotnie :) Biały lakier jest trudniejszy do nałożenia i białe są droższe. Vide bolt-on :) Przynajmniej kilka ładnych lat temu biały był droższy.

Re: Białe anodowanie.

: 13.09.2014 08:13:50
autor: EZrider
Psiknięcie proszkiem mówisz trudniejsze. Hm, to nie wiem.

: 13.09.2014 09:21:12
autor: KubaLa
W stosunku do anody kolorowej a i owszem :) Bo podkłady, wypalanie :)