Strona 1 z 1

"Problemy użytkownika MaxxisDH, porady itd

: 23.10.2014 18:55:49
autor: MaxxisDH
Postanowiłem iż założę 1 temat do mojego profilu i właśnie w nim będę opisywał problemy jakie mnie spotkają w tematyce rowerowej i bardzo proszę o porady , opinie itp -----> z góry dziekuję bardzo za pomocne rady



Temat: Hamulce Saint a XT

Mianowicie chodzi o to że mam 2 komplety hebli SAINT i XT , saint w dh a xt w xc i moje pytanie brzmi dlaczego saint nie chodzi tak jak xt w moim xt ?
Problem tkwi w tym że heble xt wystarczy paluszkiem dotknąć i rower staje , poprostu jest mega fajnie twarda klamka , a w saint klamka jest miekka nie aż tak bardzo bardzo ale jest w odczuciu naciskania miedzy moim xt a saint .
Co byście radzili czy to norma w saintach ? Pytam o to żebym wiedział jak rower przygotować do przyszłego sezonu

: 23.10.2014 19:28:16
autor: SegatiV
Zacznijmy od tego, że nie podałeś jakie modele tych hebli masz. Kolejna sprawa jak wygląda historia serwisowania obu hebli, jakie masz tarcze w obu rowerach, wszystko to ma znaczenie, ba, nawet długość przewodów i czym są zalane to cholernie istotna informacja przy "serwisie przez internet".

: 23.10.2014 19:38:03
autor: MaxxisDH
Ogólnie sainty 820 a XT M785 ogólnie xt od nowości fabrycznie zalany a saint przód fabrycznie zalany a tył zalany płynem shimano , jakoś w maju tego roku.
ps. tarcze w xc to xt a w saintach mam tarcze pływajace clude.

: 24.10.2014 08:29:37
autor: sithas
Jeszcze pominąłeś jedną podstawową sprawę - klocki. Pewnie w saintach masz metaliki, a jakie w XT? Jak organiki, to zapewne będziesz miał różnicę w odczuwaniu, szczególnie "na parkingu". Mam porównanie saintów (metaliki) i avidów elixir 5 (organiki) - na parkingu czy jeździe po płaskim faktycznie ma się wrażenie, że avidy hamują lepiej, ale wystarczy zacząć zjeżdżać i wrażenie znika :) Jak 820 dostaną trochę temperatury, to nie ma absolutnie porównania z A5 :)

: 24.10.2014 09:31:47
autor: MaxxisDH
Hmmm w saintach mam na 100% metalik , a w xt hmm muszę sprawdzić czyli raczej samo odpowietrzanie może coś dać czy raczej nie pomoże to ?
A co do kolejnego tematu to właśnie pojawił się.


Temat pod tytułem: źle leży opona w obręczy.

Sprawa wygląda banalnie ale nie wiem jak to rozwiązać chodzi o to że mam obrecze spank 35al / detki continental 1,75 do 2.50 / opony maxxis minion dh i problem tkwi w tym że w jednym miejscu bicie opony jak to ułożyć ?
Na 100% niema centry w kole chodzi o dętkę i oponę jestem pewien bo sprawdzałem to .
Co radzicie ?

: 24.10.2014 09:37:54
autor: MUSZEL
co do hamulców to pewnie (jak wspomniano) różnica klocków i długości przewodów.
Co do opony, to czasem opona po prostu ma bicie i tyle, nic na to nie poradzisz...

: 24.10.2014 09:37:55
autor: MUSZEL
co do hamulców to pewnie (jak wspomniano) różnica klocków i długości przewodów.
Co do opony, to czasem opona po prostu ma bicie i tyle, nic na to nie poradzisz...

: 24.10.2014 11:52:17
autor: Puncu
Możesz upuścić powietrza do 1 bara, zrobić rundkę i napompować. Czasami pomaga w ułożeniu opony na obręczy.

: 24.10.2014 12:20:43
autor: brooce
Co do opony to możesz też przy zakładaniu nasmarować rant opony wodą z mydłem i napompować ją na duże ciśnienie, później spuścić do normalnego. Powinna wskoczyć na swoje miejsce, ja jeszcze ruszam nią na boki po wstępnym napompowaniu żeby od razu się ładnie układała.

I może zmień nazwę tematu żeby wskazywała że to Twoje problemy, na początku myślałem że chodzi o problemy z jakimś oszustem na forum :P

: 24.10.2014 14:25:24
autor: Puncu
Masz racje z tą nazwą tematu, też takie odniosłem wrażenie. Zdecydowanie lepiej brzmiałoby "Problemy użytkownika MaxxisDH, porady." ;)

: 24.10.2014 17:50:46
autor: MaxxisDH
Ok nazwa tematu troszkę przerobiona , a wracając do tematu hebli co radzicie w sprawie saint ?

: 09.11.2014 20:16:36
autor: V2F
Wsadź Sainty do swojego xc i zobaczysz dopiero wtedy co znaczy szybko i efektywnie zatrzymać rower. Podejrzewam, że Twój sprzęt do xc jest kilka kg lżejszy niż ten do zjazdu. Dlatego też będzie Ci go łatwiej zatrzymać. Porównać trasy xc do tras dh też raczej ciężko i stąd możesz mieć taką różnicę w postrzeganiu siły hamowania. Na dobrych trasach dh Twoje xt raczej nie dałoby spodziewanych efektów. Gotowanie + czarne tarcze. Jest również jedna ważna zasada którą możesz się kierować i wtedy nie będzie problemu ani z Saintami ani z XT. Zasada brzmi: "Kto hamuje, ten przegrywa". Tak na poważnie możesz sprawdzić klocki czy Sainty masz odpowietrzone. Porównaj dł przewodów. Im dłuższe, tym klamka bardziej miękka.