Aluminiowe nyple i cieniowane szprychy
Aluminiowe nyple i cieniowane szprychy
Kolejne pytanie z serii: rozterki Muszela.
Temat: aluminiowe nyple i cieniowane szprychy
Nyple: polecacie, odradzacie, do roweru raczej o charakterze lekkie fr / środkowopolskie enduro dla jeźdźca ok 70kg? Wady, zalety, są z nimi problemy przy centrowaniu itp? Jeżeli polecacie, to jakie konkretnie (byle nie 2zł za sztukę bo podziękuje :P )? W tej chwili mam mosiądz i myślę o zmianie do nowych kół ze względów wagowych (może i estetycznych jeżeli zdecydowałbym się na kolorek). Łatwo się gną, tracą kolor, pękają?
Podobnie chciałbym zapytać o cieniowane szprychy. Co byście polecili?
DT Revolution czytałem że bywają już zbyt gibkie...
DT Competition (2-1.8-2)? Sapim D-Light (2-1.65-2)? Sapim Race (2-1.8-2)? Więcej nie znam bo nigdy się nie interesowałem zbytnio :P
Współpracowały by z obręczą WTB Frequency i25.
Proszę o wasze opinie i spostrzeżenia,
pozdrawiam!
Temat: aluminiowe nyple i cieniowane szprychy
Nyple: polecacie, odradzacie, do roweru raczej o charakterze lekkie fr / środkowopolskie enduro dla jeźdźca ok 70kg? Wady, zalety, są z nimi problemy przy centrowaniu itp? Jeżeli polecacie, to jakie konkretnie (byle nie 2zł za sztukę bo podziękuje :P )? W tej chwili mam mosiądz i myślę o zmianie do nowych kół ze względów wagowych (może i estetycznych jeżeli zdecydowałbym się na kolorek). Łatwo się gną, tracą kolor, pękają?
Podobnie chciałbym zapytać o cieniowane szprychy. Co byście polecili?
DT Revolution czytałem że bywają już zbyt gibkie...
DT Competition (2-1.8-2)? Sapim D-Light (2-1.65-2)? Sapim Race (2-1.8-2)? Więcej nie znam bo nigdy się nie interesowałem zbytnio :P
Współpracowały by z obręczą WTB Frequency i25.
Proszę o wasze opinie i spostrzeżenia,
pozdrawiam!
"Gną", a raczej "obrabiają" na pewno łatwiej niż mosiężne... ale nie dzieje się to od słońca czy pędu powietrza, tylko od używania kiepskich, zużytych narzędzi.
Polecamy firmowe: DT, Sapim, itp.
Mam, używam od lat, kilka się trochę obrobiło, ale żaden nie urwał.
Ważę 65-67kg w pełnym rynsztunku, jeżdżę znajzdówką po bułki
Polecamy firmowe: DT, Sapim, itp.
Mam, używam od lat, kilka się trochę obrobiło, ale żaden nie urwał.
Ważę 65-67kg w pełnym rynsztunku, jeżdżę znajzdówką po bułki

pozdro
frango
frango
Alu nyple to raczej slaby pomysl. Co do szprych to mam u siebie Competitiony 2-1.8 z tylu i 1.8-1.6 z przodu i przy wadze ~90kg w kasku itd spokojnie daja rade. Z tylu siedzi EX721 od chyba 3 sezonow bez zajakniecia, z przodu 3 razy zmienialem juz obrecz (2x peknieta obrecz, raz demontaz Raidera, z ktorego zlatuja po prostu opony) i szprychy nadal dobrze sie sprawuja.
Racja, wymiana na cieniowane szprychy to lepszy pomysł niźli alu nyple [edytowałem bo napisałem szprychy :P]. Nie miałem i nie chce mieć właśnie np. z powodu, że można je łatwo uszkodzić. Ja polecam DT alpine III do tego jak Troyo pisze obręcze 721 i masz lekko aż miło, a wytrzyma Ci to bez problemu. Swego czasu jak miałem takie koła na zawodach we Wiśle spadła mi opona na 2gim zakręcie, dojechałem do mety i służyła mi jeszcze 1.5 roku 
Na alu nyplach mało zaoszczędzisz, dużo zapłacisz, a możesz się rozczarować. Jak masz opony 2ply to wrzuć dętki maxxis FLYWEIGHT, mi nie udało się ich przebić snejkiem, kiedyś tylko szkło czy coś tam na trasie, do tego chyba spaced mówi, że umie je latać, więc nie jest to jednorazowy wydatek

Na alu nyplach mało zaoszczędzisz, dużo zapłacisz, a możesz się rozczarować. Jak masz opony 2ply to wrzuć dętki maxxis FLYWEIGHT, mi nie udało się ich przebić snejkiem, kiedyś tylko szkło czy coś tam na trasie, do tego chyba spaced mówi, że umie je latać, więc nie jest to jednorazowy wydatek

dzięki za odpowiedzi, choć licze że jeszcze pare przybędzie 
myślę, że jeżeli już, to wybór padnie na Sapim Race, są ciut lżejsze od Compów a dalej mają 2-1.8-2.
Segativ - obręcze już mam, te z pierwszego postu. W takim razie nie będe się bawił w alu nyple (naczytałem się jeszcze o zapiekaniu się) a pójde w cieniowane szprychy.
Co do dętek to jeżdżę na Ultralightach (30g więcej od wspomnianej przez Ciebie dętki - jeżdżę na nich od 5lat i jedna dziura...) i oponach poniżej 700g, ale ja mieszkam w środkowej PL, takze...
na góry to co innego, wiadomo.

myślę, że jeżeli już, to wybór padnie na Sapim Race, są ciut lżejsze od Compów a dalej mają 2-1.8-2.
Segativ - obręcze już mam, te z pierwszego postu. W takim razie nie będe się bawił w alu nyple (naczytałem się jeszcze o zapiekaniu się) a pójde w cieniowane szprychy.
Co do dętek to jeżdżę na Ultralightach (30g więcej od wspomnianej przez Ciebie dętki - jeżdżę na nich od 5lat i jedna dziura...) i oponach poniżej 700g, ale ja mieszkam w środkowej PL, takze...

Alu nyple to udręka przy zaplataniu. Może jeśli masz jakiś mega wypasiony klucz łapiący z 4 stron to będzie OK, ja używam w miare zwykłego (ale nie najtandetniejszy) i muszę mocno uważać, od razu się obkręcają gdy niepewnie złapię.
Ultralighta kiedyś miałem i strzeliła mi przy podprowadzaniu roweru, od tego czasu mam do nich uraz i na takich rzeczach nie zbijam wagi :P
Ultralighta kiedyś miałem i strzeliła mi przy podprowadzaniu roweru, od tego czasu mam do nich uraz i na takich rzeczach nie zbijam wagi :P
http://brooce.pinkbike.com
Wiem, wiem, ale kurcze serio to waży 490g oprzy szer. 25mm? Sprawdzone są te obręcze?
Po przygodzie z obręczami chiniolami zdecydowałem na powrót do maviców, ale kurcze ta waga wygląda ciekawie, a cena chyba podobna - 75$ - Dobry secik można by na nich poskładać.
Ta obręcz to bezdętkowa, tak? Ale Ty bierzesz te dętkowe? Czyli droższe?



No, to chyba pomogliśmy MUSZLOWI
Czekamy na kolejny odcinek 
Po przygodzie z obręczami chiniolami zdecydowałem na powrót do maviców, ale kurcze ta waga wygląda ciekawie, a cena chyba podobna - 75$ - Dobry secik można by na nich poskładać.
Ta obręcz to bezdętkowa, tak? Ale Ty bierzesz te dętkowe? Czyli droższe?



No, to chyba pomogliśmy MUSZLOWI


Re:
a ja jeżdżę na nich zawsze i wszędzie, nawet po górach na Panaracerach Fire FR na ciśnieniu 1,6 bara nie przebiłem ani razu :Pbrooce pisze:Ultralighta kiedyś miałem i strzeliła mi przy podprowadzaniu roweru, od tego czasu mam do nich uraz i na takich rzeczach nie zbijam wagi :P
na pewno nie są to obręcze do mocnego katowania. I23 jest na rynku dłużej i się sprawdza (pomijając serię z alu7000). I25 jest ciut cięższe, ale nie jest powiedziane że mocniejsze (sztywniejsze o ile ktoś jest w stanie wyczuć 2mm). Są to obręcze konkurencyjne do ZTR Flow Ex, tam gdzie ZTRy polegną - przypuszczam że te i też mogą, ale wiadomo że ludzie i w DH próbują. Dla osoby powyżej 80-90kg na pewno na nic hardkorowego, do mocniejszego enduro tak jak ZTRy (ale ZTRy kosztują 400zł). Na endurotrophy goście po 100kg jeżdżą, zjeżdżają beskidy, ale wiadomo, bez hardkorowych hop itp. Na moją wagę i moją jazdę powinny zdecydowanie starczyć. Co do wagi i wymiarów, to tak, szerokość wewnętrzna 25mm, zewnętrzna 30 a waga 490gSegatiV pisze:Wiem, wiem, ale kurcze serio to waży 490g oprzy szer. 25mm? Sprawdzone są te obręcze?
Po przygodzie z obręczami chiniolami zdecydowałem na powrót do maviców, ale kurcze ta waga wygląda ciekawie, a cena chyba podobna - 75$ - Dobry secik można by na nich poskładać.
Ta obręcz to bezdętkowa, tak? Ale Ty bierzesz te dętkowe? Czyli droższe?
No, to chyba pomogliśmy MUSZLOWICzekamy na kolejny odcinek

P.S. MuszElowi, to moje nazwisko


Przerabiałem już chyba wszystkie możliwe kombinacje szprych z nyplami więc podzielę się moimi spostrzeżeniami. Moja waga 80 -85kg styl jazdy to wszystkiego po trochu więc najprędzej "enduro":). Z cieniowanymi szprychami nie schodził bym poniżej 1,8. Miałem w sztywniaku DT 2-1,5 i nawet lekko zapieczone nyple przy centrowaniu przekręcały szprychy. Za to z aluminiowych nypli jestem zadowolony. Pękały mi tylko 12mm dartmoory które miałem kilka lat temu. Teraz w obydwu rowerach mam 14mm Sapimy i nie mam żadnych problemów. Warunek jest tylko taki że trzeba dobrze dobrać długość szprych, pod żadnym pozorem nie mogą być za krótkie.
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Sapim Laser są bardzo okej, nie było problemów.
Jeśli chodzi o alu nyple to miałem kontakt tylko z dartmoorami - pękają i to bardzo - odradzam.
Jeśli chodzi o alu nyple to miałem kontakt tylko z dartmoorami - pękają i to bardzo - odradzam.
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
Myślę że aluminiowe nyple to bardzo dobry pomysł i sam się nad tym zastanawiam.
Sęk w tym że producenci nypli nie podają z jakiego stopu są one wykonane ani jak one są wykonane.
Nyple z durali formowane po przesyceniu bankowo były by bardzo wytrzymałe i 3x lżejsze od mosiężnych.
Ale jakieś nyple z nie obrabialnych cieplnie stopów aluminium przeznaczonych tylko do obróbki plastycznej nie będą zbyt dobre, chyba że by robili taki nypel z pręta o grubości 50mm.
Sęk w tym że producenci nypli nie podają z jakiego stopu są one wykonane ani jak one są wykonane.
Nyple z durali formowane po przesyceniu bankowo były by bardzo wytrzymałe i 3x lżejsze od mosiężnych.
Ale jakieś nyple z nie obrabialnych cieplnie stopów aluminium przeznaczonych tylko do obróbki plastycznej nie będą zbyt dobre, chyba że by robili taki nypel z pręta o grubości 50mm.
Bogumił, historia uczy, że te lepsze - droższe - dają całkowitą radę, niewypałem były te z barta, ale cena nie uczyniła cudu w tym przypadku. Jak ktoś ma parcie na alu nyple to tylko iść w te droższe, bo ludzie sobie chwalą, ale w komplecie kupił bym zajebisty kluczyk i nawet jeśli nie centruje się samemu, to z nim do sklepu bym chodził żeby go używali.
No i co z tym zapiekaniem się?
No i co z tym zapiekaniem się?
Myślę że w przypadku cieniowanych szprych na wzrost sztywności niema co liczyć. :P
A nie myśleliście nad aluminiowymi szprychami??
Stal na szprychy to nierdzewna bezwęglowa stal o bardzo niskiej wytrzymałości.
Bardzo wiele stopów aluminium do obróbki cieplnej ma wyższą granice plastyczności.
Myśle że kształtowane na zimno szprychy z takiego alu mogły by być lepsze i znacznie lżejsze chociaż mniej sztywne.
Chyba że celowo robią je ze stali austenitycznej bo szprycha może ma się giąć i rozciągać.
A nie myśleliście nad aluminiowymi szprychami??
Stal na szprychy to nierdzewna bezwęglowa stal o bardzo niskiej wytrzymałości.
Bardzo wiele stopów aluminium do obróbki cieplnej ma wyższą granice plastyczności.
Myśle że kształtowane na zimno szprychy z takiego alu mogły by być lepsze i znacznie lżejsze chociaż mniej sztywne.
Chyba że celowo robią je ze stali austenitycznej bo szprycha może ma się giąć i rozciągać.
Ja tam nie mam problemów z alu nyplami, nawet tymi hejtowanymi od Darta
A siedzą w z tyłu w rowerze FR i centrowane zawsze jakimś tanim kluczem.
Za to cieniowane szprychy w tylnym kole (Sapim Race) potrafiły mi strzelić w pół kilka razy i to w rowerze używanym do xc/enduro. Także jak już, to szedł bym raczej w DT.

Za to cieniowane szprychy w tylnym kole (Sapim Race) potrafiły mi strzelić w pół kilka razy i to w rowerze używanym do xc/enduro. Także jak już, to szedł bym raczej w DT.
http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość