Witam,
przejdę od razu do rzeczy. Otóż dzisiejszego ranka wyjechałem sobie na swoim świeżo złożonym fullu, coś nagle strzeliło, zsiadam i damper zastałem w mniej więcej takim stanie jak na zdj:
http://screenshooter.net/100622321/mxdfqcg
Gdy przerażenie stało się smutną teraźniejszością wziąłem się do roboty i rozkręciłem owy damper. Po wielu wysiłkach, ponieważ nie mam imadła udało mi się rozkręcić cały damper poza deklem. Wygląda to teraz tak:
http://screenshooter.net/100622321/cxycadi
W związku z czym mam pytanie,
1. Gdzie zamontować i po co są te podkładki? (kolor czerwony, żółta strzałka- jest to podkładka najgrubsza) I co to jest ta część zaznaczona na granatowo? Przypomina mi oczko dampera. wygląda w sumie identycznie.
http://screenshooter.net/100622321/fbarpfm
2.Czegoś mi w tym damperze nie brakuje? Bo wydaje mi się, że w tym miejscu mi czegoś brakuje. (Jedyne zdjęcia rozbebeszonej vanilli rc jakie znalazłem na necie)
http://screenshooter.net/100622321/bcyuysq
http://screenshooter.net/100622321/qaflube
3. Jaki olej byście polecili do vanilli rc?
Z góry dziękuję za odpowiedź. Przepraszam za tak straszną jakość zdjęć ale niestety nie mam dostępu chwilowo do lepszego aparatu.
[Damper] Fox vanilla RC - problem
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 16.12.2014 15:17:18
- Kontakt:
ulozenie shimow u mnie wygladalo mniej wiecej tak: http://www.pinkbike.com/photo/2771446/
to co zaznaczyles na niebiesko wyglada mi na tuleje slizgowa, ktora powinna znajdowac sie w nakretce glownego cylindra
to co zaznaczyles na niebiesko wyglada mi na tuleje slizgowa, ktora powinna znajdowac sie w nakretce glownego cylindra
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 16.12.2014 15:17:18
- Kontakt:
ułożenie shimów masz powyżej.
1. To niebieskie, to może być ślizg tłoka, ślizg ten powinien siedzieć tuż za uszczelką w korku, którego nie odkręciłeś. O ile to to co myślę.
2. Zapewne chodzi Ci o niebieski ślizg na pistonie, dzięki któremu całość ślizga się po głównej tuleii (tej z gwintem sprężyny) dampera. Niestety na Twoim zdjęciu nie jestem w stanie tego stwierdzić czy on jest czy nie ma, nie ta płaszczyzna.
3. Olej... może Motorex 5W?
1. To niebieskie, to może być ślizg tłoka, ślizg ten powinien siedzieć tuż za uszczelką w korku, którego nie odkręciłeś. O ile to to co myślę.
2. Zapewne chodzi Ci o niebieski ślizg na pistonie, dzięki któremu całość ślizga się po głównej tuleii (tej z gwintem sprężyny) dampera. Niestety na Twoim zdjęciu nie jestem w stanie tego stwierdzić czy on jest czy nie ma, nie ta płaszczyzna.
3. Olej... może Motorex 5W?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 16.12.2014 15:17:18
- Kontakt:
1. Tak, to raczej będzie ten ślizg, bo właśnie po tej stronie tłoka go znalazłem. (od strony korka/dekla)
2. Niebieski ślizg jest. Bardziej chodziło mi o to w jaki sposób piston jest przykręcany. Bo przez to właśnie wszystko się rozleciało. I sytuacja sie powtórzyła gdy ustawiałem naprężenie wstępne sprężyny. Mimo, że gwinty wyglądają ok.
3. Właśnie się waham czy nie 5 lub 7,5w ;p
2. Niebieski ślizg jest. Bardziej chodziło mi o to w jaki sposób piston jest przykręcany. Bo przez to właśnie wszystko się rozleciało. I sytuacja sie powtórzyła gdy ustawiałem naprężenie wstępne sprężyny. Mimo, że gwinty wyglądają ok.
3. Właśnie się waham czy nie 5 lub 7,5w ;p
Re: [Damper] Fox vanilla RC - problem
shimy powinny byc z obu stron pistona, tak jak widac na zalaczonym zdjeciu, najlepiej postaraj się ulozyc piramidke tak jak na fotce ktora podalem wczesniej, a pozostale shimy zaloz z drugiej strony, srube trzymajaca shimy najlepiej wkrecic na klej anaerobowy zeby sie nie odrecila np. locktite
zeby odkrecic dekiel chwyc w imadlo nakretke, owin tasma izolacyjna glowny cylinder i zaloz na niego mostek kierownicy od strony rury sterowej (podobna srednica jak glownego cylindra) zacisnij srubami mostek i krec nim zeby odkrecic dekiel
wyslij mi adres email na priv to podrzuce Ci zdjecia w wyzszej rozdzielczosci, gdzie lepiej widac ilosc shimow
zeby odkrecic dekiel chwyc w imadlo nakretke, owin tasma izolacyjna glowny cylinder i zaloz na niego mostek kierownicy od strony rury sterowej (podobna srednica jak glownego cylindra) zacisnij srubami mostek i krec nim zeby odkrecic dekiel
wyslij mi adres email na priv to podrzuce Ci zdjecia w wyzszej rozdzielczosci, gdzie lepiej widac ilosc shimow
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości