Strona 1 z 1

[Pisiont Tszy Grosze] Mondraker Summum 2014 + Marzocchi 888

: 26.12.2014 13:14:42
autor: Pisiont Tszy Grosze
Nowa zabawka na przyszły sezon właściwie już prawie kompletna.
Można już pojeździć, chociaż brakuje kilku małych rzeczy do kompletu.

Cały rower od zera złożony, a to czy z głową to pozostawiam wam do krytyki.
Jest kilka rzeczy które bolą, ale będzie więcej kasy będzie i lepiej.

Rama: Mondraker Summum Pro Team 2014 rozm. L
Widelec: Marzocchi 888 rc3 EVO V.2 2014
Damper: Fox DHX RC4 222x70mm sprężyna stalowa Fox 450x2.8

Kierownica: Jakiś shit z dawien dawna 680mm :arrow: Czekam na SuperStar Components Descent 780mm 20mm wzniosu
Mostek: OnOff Stoic DH 10mm
Gripy: Też zostały stare jeszcze Easton
Stery: FSA
Podkładki, kapsel: Cane Creek niebieskie

Siodło: Reverse Fort Will
Sztyca: Zoom :lol:
Zacisk: Mondraker

Korby: Shimano Saint 175mm
Support: Shimano Saint
Zębatka: Renthal 37T
Łańcuch: Shimano HG-93
Pedały: HT AN01

Napinacz: E.13 LS1
Przerzutka: Shimano Saint RD-m810
Manetki: Shimano Saint 9sp
Kaseta: Shimano SLX 11-28T 9sp

Obręcz przód: MTX 33
Piasta przód: NC-17 It's Paul
Szprychy przód: DT Champion
Nyple przód: DT

Opona przód: Maxxis Minion DHF 2,35 2-ply
Opona tył: zastępcza Continental Raceking 2.3 :arrow: Maxxis Minion DHF 2,35 2-ply (albo 2,5)
Dętki: Zwykłe

Obręcz tył: MTX 33
Piasta tył: Superstar Components Tank Evo 150x12mm
Szprychy tyl: DT Champion
Nyple tył: DT

Hamulec przód: Shimano SLX m665 203mm
Hamulec tył: Shimano SLX m665 180mm
Tarcze: Shimano XT
Klocki: Shimano metaliczne M06

Waga: około 17-17,5kg (nie mogę dokładnie zważyć bo coś waga mi wariuje)
Rower.jpg

: 26.12.2014 19:36:30
autor: Pupgo
Doskonały!

Re: [Pisiont Tszy Grosze] Mondraker Summum 2014 + Marzocchi

: 26.12.2014 23:04:26
autor: roberthd79
Te ramy są piękne!

Re: [Pisiont Tszy Grosze] Mondraker Summum 2014 + Marzocchi

: 02.02.2015 22:36:25
autor: Pisiont Tszy Grosze
Mały update, zważyłem w końcu dobrze rower i na oponach 2 ply'ajach maxxisa gdzie kazda waży 1200-1260g i wyszło 17,62kg.

Dodatkowo zmieniona już jest kierownica :)
IMG_20150127_141022.jpg
Opona na tył w końcu poszedł Minion DHR 2 2,4 60a 2-ply.

Na samych oponach można urwać ponad 0,5kg stosując opony typu np. EXO.

Dodatkowo, chcę jeszcze trochę zmodernizować koła w wakację co powinno dać dodatkowe ok. 350gr mniej.

: 02.02.2015 23:05:45
autor: Zalas
Powiem krótko zwięźle i na temat:
Kozak :)

: 03.02.2015 07:36:32
autor: foster
Witam rower klasa:) Miałbym prośbę czy mógłbym Cię poprosić o zmierzenie szerokości tego maxxisa 2,35 bo sie zastanawiam czy brać highrollery 2.3 czy 2.4 > Z góry dziękuje

Re:

: 03.02.2015 09:10:52
autor: MUSZEL
foster pisze:Witam rower klasa:) Miałbym prośbę czy mógłbym Cię poprosić o zmierzenie szerokości tego maxxisa 2,35 bo sie zastanawiam czy brać highrollery 2.3 czy 2.4 > Z góry dziękuje
Nowe 2.3 (nowa rozmiarówka, już nie oszukiwana) są ponoć szersze od starych (oszukiwanych) 2.35, z czego nowe 2.3 a 2.4 różnią się przede wszystkim wielkością klocków.
Taki offtop ;)

a Mondek ładny, nie przepadam ale ten jest niczego sobie ;)

: 03.02.2015 11:38:54
autor: Pisiont Tszy Grosze
Pomierzyłem, ale z racji tego, że nie mam suwmiarki niestety nie będą to porównywalne wyniki z innymi.
Ale wyszło tak: (w najszerszym miejscu, na granicach klocków) Maxxis DHR 2 2.4 ok 60mm,
a DHF 2,35 (ok 75-80% bieżnika) ok. 53mm, ale optycznie DHF jest duuuużo węższy tak z około 0,5 raza. Więc bierz 2.4 zdecydowanie.

: 04.02.2015 22:17:18
autor: skytex12
Piękny! Średnio podobają mi sie mondrakery głównie przez ułożenie dampera ale jak widzę summuma z 888 to odlatuje. Jedynie nie pasują gripy i pedały trochę za jasne ale tak to rower świetny ;)

: 05.02.2015 02:27:55
autor: Pisiont Tszy Grosze
Generalnie większość gratów jest z poprzedniego DM'a :P

To fakt pedały oraz gripy ni w ząb nie pasują.
(gripy zmienię jak już się wytrą :D )

Ale muszę pochwalić te HT'ki, mam je już 4 albo 5 rok i mimo, że gumki uszczelniające tak poparciały ze starości, że poprostu poodpadały, to pedały nie mają żadnego luzu i nadal ładnie się kręca (a nie latają jak głupie).
Generalnie ułożenie dampera takie jak w fuzzie i Commencalach, ale muszę jakiś patent wykminić na osłonkę dampera, ponieważ cały syf tam się zbiera. :(

: 05.02.2015 17:08:03
autor: skytex12
Mnie podobają się rowery które mają bardziej odsłonięty damper dlatego też Fuzz jeszcze jako tako mi sie podoba ale też damper jest pod dużym skosem, Commencale już w ogóle przesadzone, jednak nie wiem jak to wpływa na pracę, ludzie Fuzza chwalą bo jest świetną maszyną do DH za jeszcze w miare normalne pieniądze.
Jakby damper w Fuzzie był ułożony pionowo jak np w Sessionie 9.9 :P

A jak już tak przy Fuzzie jesteśmy, nie mogę przeboleć tego że tak spieprzyli kolorystyke w 2015, ten 380 do niczego nie pasuje. Boxxer był o niebo lepszy.
Zresztą, nic nie pobije Fuzza z Emeraldem http://joy-ride.pl/wp-content/uploads/2 ... G_3092.jpg
;)