Strona 1 z 1
Grimeca system 8 na tył warto ? Saint przód ...
: 27.12.2014 00:38:16
autor: stacek
Witam , zaczynam zabawe w fr/dh , na pierwszy ogień w moim rockriderze 500s idą heble , chce skompletować dobry sprzęt a na końcu kupić lepszą rame i sprzet po prostu przełożyć . Chce czegoś z wyższej półki ale nie najwyższej na przód + coś porządnego na tył. Na przód pokusze się o saint'y(chyba ze macie lepszy pomysł) nie wiem jednak jaka wielkość tarczy dobrać waga 85 kg + rower , a tył o ile się orientuje nie zbiera takich batów jak przód podczas zjazdu wiec teoretycznie helbe nie musza byc na takim poziomie jak przod , chyba ze sie myle . W pierwszym przypadku jednak czy grimeca 8 to było by dobre rozwiazanie ? Dwa tłoczki do mnie przemawiaja czytalem opinie , i nie sa zbyt kolorowe chcialbym jednak aby wypowiedzial sie ktos kto ma te heble .Pozdrawiam
Re: Grimeca system 8 na tył warto ? Saint przód ...
: 27.12.2014 01:04:04
autor: Puncu
Miałem Grimece sys 8 przez chwile i polecam je omijać. Mimo że mają otwarty system, 4 tłoczki, dwa duże klocki, to siła hamowania jest biedna. Probowałem na różnych klockach i nie pomagało. Na samym końcu rozpadła się klamka a części zamiennych nie ma.
Konstrukcja tych hamulców to jakieś 10-15 lat do tyłu.
Jeżeli podobają Ci się, albo z jakiegoś względu chcesz takie hamulce to szukaj Hope.
Wg mnie jak kupisz coś nowszego od np. Shimano, będziesz bardziej zadowolony.
Idąc dalej w temat. Z przodu najczęściej montuje się tarcze 203mm a z tyłu 180mm.
: 27.12.2014 01:07:46
autor: stacek
Okej dzięki za odpowiedź , a co polecicie do zamontowania na tył ? i jeszcze jedno pytanie czym różnia sie sainty od zee ? oraz co powiecie o avidach bo jakos nie bardzo mnie do siebie przekonuja ale widze ze sporo jest na aukcjach na allegro ? Ostatnie pytanie tektro auriga comp , widziałem je w decathlonie , były w mojej ramie ale rower kosztował 4 tyś , warte czegos ?
: 27.12.2014 01:14:13
autor: Vinrael
Najpierw podaj budżet.
Co prawda podałem Ci w Twoim pierwszym temacie - poszukuj Shimano SLX BR-M675, SLX BR-m666, SLX BR-M665. W tej kolejności.
Avidy są kwestią gustu - niektórym pasują, niektórym nie. Są dobre, ale trzeba je polubić. Jak wszystkie hamulce

Były nieudane modele, najlepiej brać te w których klamka jest osadzona na łożysku a nie na tulejce która miała tendencję łapać luzy.
Tektro Auriga comp to hamulce które mają być bezawaryjne, i to jedyna ich zaleta. Na dodatek wątpliwa, bo nie są takie bezawaryjne jakby chcieli.
I pamiętaj, że wkładając do XCR/XCT mocnego hamulca to zabójstwo dla amortyzatora. Ślizgi masz prawie natychmiastowo martwe.
Do ramy nie koniecznie może udać się zmieścić większą tarczę, pamiętam że w bliźniaczej konstrukcji 6.3 miałem dosłownie 3mm luzu pomiędzy tarczą 180mm a wahaczem.
A na temat saint vs. zee - polecam użyć opcji szukaj.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=85997
: 27.12.2014 01:21:40
autor: stacek
Budżet , chciałbym bardzo zmiescic sie w 700 zł z heblami , ale wiem ze to nierealne , chyba ze poszukam używek , jezeli nie poczekam chwile i oddzielnie kupie przod i tył .
: 27.12.2014 01:40:44
autor: Vinrael
W tej cenie można znaleźć spokojnie na allegro SLXy które podałem, a nawet XTRy tylko bez tarcz (ale skoro masz teraz tarcze to lepiej z tą ramą i tym widelcem jeździj na mniejszych

mniejsza dźwignia - mniej zakatujesz). Ewentualnie jakieś wyższe Elixiry pokroju 7 a nawet 9 widziałem.
: 27.12.2014 12:38:04
autor: stacek
Czyli mówisz ze odpuscic sobie sainty albo zee ?
: 27.12.2014 15:20:31
autor: Vinrael
Myślę że nie są Ci potrzebne jeśli masz zamiar jeździć po Warszawie

Albo ewentualnie Zee na przód, a jakieś dwa tłoczki na tył - ale to już moim zdaniem przerost formy nad treścią. Dobre dwa tłoczki też dają radę.
Chyba że masz zamiar wybierać się gdzieś na jakieś trasy DH z prawdziwego zdarzenia (czyli w góry...), wtedy jest sens.
: 27.12.2014 23:34:40
autor: stacek
no jak juz bede mial sprzet to napewno , wtedy sama Warszawa byla by bez sensu . Dlatego szukam czegos z prawdziwego zdarzenia

: 28.12.2014 00:05:17
autor: Vinrael
To dalej polecam Ci w tym budżecie Zee na przód i jakieś SLX na tył. Jeszcze na tym rowerze lepiej nie zakładaj większych tarcz bo szkoda roweru - zawsze się przyda jako rower po bułki - a większe tarcze mogą wyrządzić niezłe szkody - np. urwać mocowanie hamulca w XCR/XCT czy co tam masz. Wiem, bo mi się to zdarzyło

: 28.12.2014 00:09:54
autor: stacek
aż tak ? okej

dzieki za pomoc
: 29.12.2014 15:02:23
autor: kris_w
Ja mam Deore M615 na przodzie i tyle i dają radę w każdym bikeparku

Szczególnie jak zapodałem klocki metaliczne.
: 29.12.2014 15:51:34
autor: stacek
W gwoli scislosci , dokonałem juz wyboru , mianowicie musza byc to dwa tłoczki shimano na przód , z racji tego ze chce mocy ale narazie bede smigal tylko na 160 mm hayesah . Wybór padł na shimano zee przód + tył ponieważ z tego co sobie liczylem xt albo slx wychodza niecałe 100zł taniej przy zestawie zee przod tyl xt a jak sie postara mozna zbić cene nawet do róznicy 50 zł . Ew mam na oku Sainta na przód ale jeszcze pomyślimy . Dzięki za pomoc

Re:
: 29.12.2014 22:23:35
autor: MUSZEL
stacek pisze:[...]musza byc to dwa tłoczki shimano na przód [...] Wybór padł na shimano zee przód [...]
Zee i Saint ma przecież 4 tłoczki

: 29.12.2014 23:24:47
autor: stacek
Tfu , sory , przejezyczenie , bo myślalem o samym boku zacisku :P