Strona 1 z 1
Q-factor- poszukiwania.
: 21.01.2015 11:35:09
autor: muras
Jako że konstruktorzy mojej ramy: Intense SS, uznali za fajny pomysł pomieszanie standardów szerokości piasty i suportu, mam piastę 150x12 i suport 73. Nie pierwsza taka rama bo już kiedyś na podobnym zestawie jeździłem. Problem w tym że korby mijają się o nieco ponad 10mm z szybko rozszerzającymi się rurkami wahacza. Dość często zdarza mi się haczyć kostkami o rury. Mając korby ułożone poziomo mogę praktycznie oprzeć pięte o dolne widełki. Dla tego poszukuję szerszych korb. Moje obecne XT m770 mają 176mm. Zna ktoś/ ma ktoś szersze ? Szperając w necie trafiłem na tabelkę wymiarów korb RF gdzie wszystkie modele do FR/enduro maja 202mm. Wiem że Atlas AllMountain ma tylko 164mm. Czy pomiędzy różnymi wersjami tych samych korb są aż takie różnice ?! Fajnie by było jakby ktoś mógł mi zmierzyć q-factor w RF Atlasach FR albo Turbine.
: 21.01.2015 13:08:32
autor: adrian50005
Yo najprostszym sposobem jest zastosowanie przedłużek do pedałów. gdzieś ostatnio na forum chyba przewijał się taki temat.
: 21.01.2015 14:09:25
autor: Adas^^
Witaj, sytuacja z mojej strony jest taka: kupiłem 5.10 impact low i ledwo mieściłem stopę na pedałach ht evo. Tylko w jednej pozycji nie haczyłem o wahacz Speca Demo 2010. Postanowiłem zastosować przedłużki pedałów. Tak to wygląda:
http://www.pinkbike.com/photo/11726547
http://www.pinkbike.com/photo/11726541
Daje ona dokładnie 20mm offsetu. Uzyskałem efekt jaki chciałem. Niektórzy podchodzą sceptycznie do tego pomysłu, uważając, że mogę tym albo złamać korbę, albo złamać samą przedłużkę. Nie testowałem tego jeszcze w hardkorowych warunkach, ale uważam, że powinno to wytrzymać, przecież to tylko ok. 20% wzrostu momentu działającego na ramie korby.
Na pewno karbonowa korba lub masa rowerzysty 100kg+ wykluczają taką przedłużkę.
Ewentualnie kupo pedały Shimano Saint, które dość dużo odstają od korb.
: 21.01.2015 16:30:31
autor: muras
Jednak patentow z przegłużkami chciałbym uniknąć. Wybór samych pedałów też mam ograniczony bo jeżdżę w SPD. Nadal mam nadzieję na szersze korby. E13 wyglądają na szerokie, ma ktoś ?
: 21.01.2015 19:26:47
autor: troyo
Praktycznie wszystkie korby ze srama maja QF ponizej 170mm i odleglosc od osi ramy do wew. krawedzi korby 70.5mm w odleglosci 192mm od osi obrotu. Takze raczej dupa zbita. 150 i 73 to slabe kombo. Moze kup korby 83mm i wrzuc podkladki na os? Nie wiem tylko jak szeroki jest szlif z pasowaniem na osiach shimano, ale powinno to sie od biedy zgrac z jakimis podkladkami pod prawa i lewa miska suportu.
Ewentualnie jakies stare XT na octalinku zdaje sie.
http://konstantin.shemyak.com/wiki/imag ... himano.pdf
: 21.01.2015 21:46:49
autor: Adas^^
chyba, ze 83 i trochę podkładek pod suport a trochę na os?
: 21.01.2015 23:14:49
autor: muras
Nadal raczej chciałbym się skupić na poszukiwaniach korb które są po prostu szersze. Różnica w korbach jakie mam w domu, i to w obrębie jednego producenta wynosi 14mm (XTR M970 w rowerze XC ma 162mm a XT M770: 176mm). Jakbym znalazł jeszcze 10mm szersze to byłbym urządzony.
: 22.01.2015 00:55:03
autor: pasior
Cały sezon przejeździłem na kombinacji rama pod 73/ korba 83 ( podkładki 0,5 cm na osi, między ramieniem korby a suportem) Zdało egzamin, problemów zero. Był model korb XT ( jakas wersja trekkingowa z wielką zębatką) które miały ośkę dłuższą o chyba 7 mm, kilka osób po małych przeróbkach zrobiło sobie z nich wersję pod 83 mm
: 22.01.2015 08:33:06
autor: troyo
Muras, nic szerszego po prostu nie znajdziesz. Nic z nowoczesnych korb przynajmniej. Albo idziesz w korby 83mm albo stare kkorby octalink/isis (z ogromnym naciskiem na te pierwsze) i dluga oska suportu. Moze jakies korby BMXowe + adapter pod 104bcd by jeszcze daly rade?
: 22.01.2015 08:44:09
autor: MUSZEL
skąd bierzesz informacje o tych wymiarach? Sam mierzysz czy producent to w jakiś sposób podaje? Myślałem że to bardziej "znormalizowane" jest, a nie co korba to inny wymiar
: 22.01.2015 10:08:47
autor: muras
Ten wymiar nie jest znormalizowany. Ogolnie trend jest taki ze im bardziej pro korby tymsa wezsze. Szczegolnie na szosie. Przyjrze sie jeszcze tej trekingowej XT. Jak nie to moze pokombinuje z 83 i podkladkami