Specialized Status
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 25.03.2013 16:27:03
- Kontakt:
Specialized Status
Któryś z użytkowników mógłby się podzielić swoją opinią/doświadczeniem o Statusie?
Cześć, moja opinia na pewno nie będzie obiektywna z tego względu że to mój pierwszy full, więc za bardzo nie mam porównania do innych ram.
Przed zakupem przejrzałem wiele wątków w necie szczególnie ten na Pinkbike’u poświęcony właśnie tej ramie. Nie słyszałem ani nie przeczytałem tam o jakiś pęknięciach czy zniszczeniach tej ramy, więc uznałem że to na pewno dobry produkt szczególnie, że ogromna masa ludzi jeździ na Specu Demo, które sobie bardzo chwalą i tez nic się z tymi ramami nie dzieje.
Testowałem ją jak na razie na 4 wypadach w Koutach i Czarnej Górze i jak dla mnie bajka. Na pewno rama godna uwagi, ja jestem zadowolony z zakupu. Po płaskim też się da jechać bez jakiś większych problemów (można tam schować dość długą sztycę ). Na tylne koło od razu założyłem ośkę 10mm Thru Bolt żeby bardziej usztywnić tył. Od biedy można założyć przednią przerzutkę, i dwa blaty.
Ja mam rozmiar L i przy wzroście 183cm jest idealna, z tym że sprężyna jest dość twarda (500lbs) i dla kogoś poniżej 85 kilo na pewno będzie do wymiany na miększą, bo nie da rady ustawić odpowiedniego sagu.
Rama robi wrażenie solidnej, sama główka i przedni trójkąt są dość masywne. Precyzja wykonania stoi na wysokim poziomie. Sama rama jest chyba dość lekka jak na standardy DH.
Podczas zjazdów bajka. Wybiera wszystko, ale największa frajda jest podczas większych skoków gdzie praktycznie nie czujemy lądowania na ziemi. O kątach i geometrii niech się wypowiedzą więksi znawcy tematu.
Myślę że ta rama może konkurować z większością topowych ram zjazdowych, zniesie na pewno bardzo dużo. Dożywotnia gwarancja na przedni trójkąt + dwa lata na tylny, przy zakupie oczywiście nowej ramy.
Więcej na chwile obecna nie jestem w stanie powiedzieć, mam nadzieje że chociaż trochę pomogłem
Przed zakupem przejrzałem wiele wątków w necie szczególnie ten na Pinkbike’u poświęcony właśnie tej ramie. Nie słyszałem ani nie przeczytałem tam o jakiś pęknięciach czy zniszczeniach tej ramy, więc uznałem że to na pewno dobry produkt szczególnie, że ogromna masa ludzi jeździ na Specu Demo, które sobie bardzo chwalą i tez nic się z tymi ramami nie dzieje.
Testowałem ją jak na razie na 4 wypadach w Koutach i Czarnej Górze i jak dla mnie bajka. Na pewno rama godna uwagi, ja jestem zadowolony z zakupu. Po płaskim też się da jechać bez jakiś większych problemów (można tam schować dość długą sztycę ). Na tylne koło od razu założyłem ośkę 10mm Thru Bolt żeby bardziej usztywnić tył. Od biedy można założyć przednią przerzutkę, i dwa blaty.
Ja mam rozmiar L i przy wzroście 183cm jest idealna, z tym że sprężyna jest dość twarda (500lbs) i dla kogoś poniżej 85 kilo na pewno będzie do wymiany na miększą, bo nie da rady ustawić odpowiedniego sagu.
Rama robi wrażenie solidnej, sama główka i przedni trójkąt są dość masywne. Precyzja wykonania stoi na wysokim poziomie. Sama rama jest chyba dość lekka jak na standardy DH.
Podczas zjazdów bajka. Wybiera wszystko, ale największa frajda jest podczas większych skoków gdzie praktycznie nie czujemy lądowania na ziemi. O kątach i geometrii niech się wypowiedzą więksi znawcy tematu.
Myślę że ta rama może konkurować z większością topowych ram zjazdowych, zniesie na pewno bardzo dużo. Dożywotnia gwarancja na przedni trójkąt + dwa lata na tylny, przy zakupie oczywiście nowej ramy.
Więcej na chwile obecna nie jestem w stanie powiedzieć, mam nadzieje że chociaż trochę pomogłem

Ja podobnie jak SPECbike polecę od siebie tą ramę.
Jeżeli chodzi o pracę to miałem okazje pod sobą uginać trochę ram na lokalnej miejscówce i status okazał się 1 z lepszych wg mnie (znajomi też chwalili pracę zawieszenia). Jest to rama bardziej freeridowa niż zjazdowa, ale na cięższych trasach też daje radę. Używam jej z seryjnym foxem van rc, mam sprężynę 500 i z wagą ok. 78kg ze wszystkim jezdzi sie bardzo dobrze, po prostu mam ja mało skręconą. Przy dobrym ustawieniu rower jest bardzo skoczny na trasie, często łatwiej dolecieć hopę niż na sztywniaku czy dirtówce, jak wyżej - ciężko dobić, a jednocześnie dobrze radzi sobie z wybieraniem korzeni czy tarki, tak że są ledwo odczuwalne, ale czuć (przynajmniej w moim wypadku), że nie jest to typowa rama do wyścigów w najcięższym terenie. Mam rozmiar M i przy wzroście 184cm też jest idealnie dla mnie. Z wad to na pewno jest brak sztywnej ośki z tyłu, ja mam na razie zwykłą na szybkozamykacz i na pumptracku na 1 szybkiej i ciasnej bandzie tarcza mi o klocki ociera, ale na lokalnej trasie zjazdowej nie odczuwam tego problemu no i z tego co wiem raczej jest dosyć ciężka, ale pewności nie mam. Co do wytrzymałości to kolega w środę dał radę złamać wachacz, ale z tego co pisał to prawdopodobnie pękł przy skoczeniu schodów 3m na płasko. https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hph ... e=5558FFD6 poza tą to też nie widziałem, żeby jakaś rama pękła. Tu masz mój obecny rower http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=95656 
SPECbike, gdzie doczytałeś, że przedni trójkąt ma gwarę dożywotnią? Nie wiedziałem o tym.


SPECbike, gdzie doczytałeś, że przedni trójkąt ma gwarę dożywotnią? Nie wiedziałem o tym.

-
- Posty: 86
- Rejestracja: 25.03.2013 16:27:03
- Kontakt:
Również mogę dodać, status to uniwersalna maszyna. Pojedziesz w górach po hardkorowych odcinkach a na 2 dzień 50 km wycieczkę też łyknie
. Miałem turnera,demo ale szukałem czegoś skoczniejszego i bardziej uniwersalnego no i znalazłem (Obecny rower,chociaż teraz trochę bardziej zmodernizowany :p http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=89323 )
Dodam że nawet dość mocną jest ramą, połamałem mostek ze sterówką na dropie, odłamało pedał, ''splackowało'' koło i po tym wszystkim rama dalej cała.
Od siebie mogę polecić.

Dodam że nawet dość mocną jest ramą, połamałem mostek ze sterówką na dropie, odłamało pedał, ''splackowało'' koło i po tym wszystkim rama dalej cała.
Od siebie mogę polecić.
Informację taką można znaleźć w każdej karcie gwarancyjnej, przynajmniej w mojej jestkomarek pisze:SPECbike, gdzie doczytałeś, że przedni trójkąt ma gwarę dożywotnią? Nie wiedziałem o tym.

II rozdział karty gwarancyjnej
Punkt nr 6 Tutaj tłumaczenie:
"W ramach amortyzowanych dożywotnia gwarancja obejmuje jedynie przedni trójkąt ramy, elementy tylnego zawieszenia maja podstawową dwuletnią gwarancję (tylna konstrukcja, wahacz, tuleje itp.)."
To pękniecie ze zdjęcia pewnie da radę jakoś pospawać, chyba że można zamówić tylko tę cześć wahacza(szczerze mówiąc jestem ciekawy ile by to kosztowało).
tutaj moja koza:viewtopic.php?f=10&t=96452
komarek; tomasztp - zacne maszynki, szczególnie ta czarna anoda

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości