Strona 1 z 1

Pomoc w diagnozie amortyzatora Marzocchi

: 28.02.2015 14:32:22
autor: MPWR
Witam, pisze ponieważ mimo, że szukałem odpowiedzi na moje pytania na forum nie znalazłem wyczerpujących odpowiedzi. Mianowicie posiadam amortyzator Marzocchi Drop Off o skoku 130mm chciałbym wiedzieć jaki to model tego amortyzatora (I, II, III, IV). Amortyzator niestety kupiłem wraz z rowerem juz bez naklejek dodam że na górnej goleni ma 2 korki do pompowania w lewej (patrząc od przodu) komorze jest sprężyna z tłumikiem w drugiej ladze jest tylko tłumik i jak sie domyślam komora powietrzna. Robię właśnie serwis i potrzebuje kilka informacji jak:
- Ile trzeba wlać oleju, jakiego oleju i do jakiej komory
-czy jest mozliwa zmiana skoku na 150mm, czytałem że jest natomiast nigdzie nie znalazłem racjonalnej i jasnej odpowiedzi
- na amortyzatorze jest wybity nr :8309011588
T0301229
-Ile ew jest warty ten amortyzator dodam że dolne lagi są w idealnym stanie górne również jedynie korona u góry ma przetarcie od pancerza.
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam
MPWR :)

: 28.02.2015 16:53:11
autor: wojtasu

Re: Pomoc w diagnozie amortyzatora Marzocchi

: 28.02.2015 17:42:41
autor: MPWR
Zdjęć samego amortyzatora nie mam ale mam takie:

: 02.03.2015 21:05:21
autor: MPWR
Jest ktoś w stanie mi pomóc? pilnie potrzebuje tych informacji :)

Re: Pomoc w diagnozie amortyzatora Marzocchi

: 02.03.2015 21:38:48
autor: miki_ck
MPWR pisze:Mianowicie posiadam amortyzator Marzocchi Drop Off o skoku 130mm chciałbym wiedzieć jaki to model tego amortyzatora
- Ile trzeba wlać oleju, jakiego oleju i do jakiej komory
-czy jest mozliwa zmiana skoku na 150mm, czytałem że jest natomiast nigdzie nie znalazłem racjonalnej i jasnej odpowiedzi
1. Równie dobrze może to być jakiś składak albo oem.
2. Jeśli amor jest seryjny to tabele masz w linku podanym wyżej. Generalnie jak będziesz wlewał olej to musi całe tłumiki zakryć. Masz tam w ogóle regulację tłumienia? Bo pokrętła nie widzę (ewentualnie może być regulacja imbusem na górze tłumika).
Jak nie ma regulacji, to wyjaśnia trochę w kwestii oleju - musisz zalać takim, żeby odpowiadała ci siła tłumienia :roll:
3. Jak go rozbierzesz to będziesz widział, czy da się go podnieść na 150mm. Zależy od długości tłumików i skoku sprężyny. Wystarczy pomierzyć i pokminić chwilę.

Generalnie polecam rozkręcić amora, zobaczyć co w nim siedzi i sam sobie odpowiesz na większość pytań.

: 02.03.2015 22:03:16
autor: MPWR
Regulacji tłumienia nie mam amortyzator rozebrałem na tłumiku też nie widziałem żeby była regulacja imbusem jedynie od dołu były 2 śruby które można było wkręcić lub wykręcić i myślę że to jest ta regulacja. Dzięki za odpowiedź pokombinuje i napisze co z tego wyszło.
Pozdrawiam