Strona 1 z 2

[TexonBikes ] Mondraker Summum Pro Team+Rock Shox Boxxer RC

: 03.05.2015 10:36:30
autor: TexonBikes
Cześć ;)
W końcu złożyłem swoją pierwszą zjazdówkę. Mam zamiar skatować ją ile się da, ale po pierwsze obniżyć masę.

Rama: Iron Horse 7 Point 5 2008 rozm. S :arrow: Mondraker Summum Pro Team 2014 rozm. M
Widelec: Rock Shox Boxxer RC 2014
Damper: 5th Element RC 222x70mm :arrow: Rock Shox Vivid Air R2C 222x70mm

Kierownica: OnOff 720mm :arrow: Answer Protaper Szer. 780mm Wznios 13mm :arrow: Funn FullOn Szer. 785mm Wznios 30mm
Mostek: Truvativ Hussefelt 40mm :arrow: Wake Stem 45mm :arrow: Syncros DH 1.5 :arrow: OnOff Stoic DH 10mm
Gripy: BBB Lock-on :arrow: Mortop Lock-On
Barendy: Mortop :arrow: Zgubiły się :mrgreen:
Stery: Cane Creek :arrow: FSA

Siodło: Velo Prox VL 1200 :arrow: IXS Race Titanium
Sztyca: Race Face Ride DH 400mm :arrow: Accent SP-408 31,6
Zacisk: Iron Horse :arrow: Mondraker

Korby: Truvativ Hussefelt 170mm :arrow: Shimano Zee 165mm :arrow: Shimano XT M770 170mm
Support: Truvativ Howitzer XR :arrow: Shimano Zee :arrow: Shimano Deore
Zębatka: Truvativ 36T :arrow: Shimano Zee 36T :arrow: Decks NarrowWide 34T
Łańcuch: Shimano 8s :arrow: Sram PC-830 8s
Pedały: GT :arrow: Crank Brothers Mallet II

Napinacz: Truvativ :arrow: MRP G3 Mini :arrow: Mozzart Presto Steel
Przerzutka: Shimano Sora 8s :arrow: Shimano Zee DH + Prototypowy Wózek
Manetka: Shimano Alivio 8s :arrow: Sram X4 8s
Kaseta: Shimano Alivio 8s

Koło przód:
Obręcz: AlexRims DM 24 36h
Szprychy: Noname
Piasta: Novatec DH12SB
Opona: Maxxis Minion DHF 2.35 MaxxPro :arrow: WTB Dissent 2.5
Dętka: Kenda AV 26" :arrow: Bontrager Standard 2.0-2.5 26"

Koło tył:
Obręcz: AlexRims DM24 36h
Szprychy: Noname
Piasta: Novatec DH41SB
Opona:Maxxis Minion DHF 2.35 Super tracky :arrow: WTB Dissent 2.5 :arrow: Maxxis Minion DHF 2.35 42A ST 2-PLY BUTYL
Dętka: Kenda 26” :arrow: Bontrager Standard 2.0-2.5 26"”

Hamulec przód, klamka: Shimano Deore XT BL-M785 + Tarcza 203mm
Hamulec tył, klamka: Shimano Deore XT BL-M785 + Tarcza 203mm

Waga: 17,90kg :arrow: 17,19 kg

Iron Horse
Obrazek

Mondraker
Obrazek
Obrazek

Modyfikacje:
1. Gripy Odi Rouge
2. Obręcze Rodi Excalibur DH i szprychy Sapim Laser/Leader
3.Oponki Maxxis Minion DHR II 26x2.4 Przód/Tył
4. Kierownica Ns Monogram
5. Hamulce Sram Guide

: 06.05.2015 11:28:27
autor: boogiel
Ja tam bym zaczął od zmiany ramy zamiast usilnego dziergania w konstrukcji, która nie jest do tego stworzona. Patrzyłeś w linkage co Twoje zmiany wprowadzają w zawieszenie?
Jeśli chodzi o obniżanie masy, to zacząłbym od korby, a nie karbonowego napinacza. Na zdjęciach wygląda, jakbyś miał za krótki łańcuch.

: 06.05.2015 11:38:29
autor: MUSZEL
ooj tak, korbami dużo masy zbijesz, choćby zmieniając na SLXy ;) ramka trochę mała ale może coś ciekawego z tego wyjdzie ;)

: 06.05.2015 19:56:51
autor: TexonBikes
Ramka mała bo ja też mały jestem :wink:
SLX-y są też na mufę 83mm? Jakie polecalibyście korby? Mi się strasznie podobają carbonowe X01- co sądzicie o używkach tych korb ?

: 06.05.2015 20:10:14
autor: MUSZEL
aaa... 83... to sory, ni da rady. Karbon fajny, tylko drogi i delikatny jak masz tendencję do rycia o kamienie (w innych przypadkach jest ok)

: 07.05.2015 00:43:28
autor: MLYNoBIKER
Kolega też ostatnio szukał lekkich korb, wkleję to co mu znalazłem, są to wagi samych 2 ramion BEZ suportu/zębatek

757g saint
750g zee
667g race face atlas fr
653g deore
600g slx
597g xt
527g xtr
460g X0 DH

Najlżej i najdrożej X0 DH, ciężej i taniej XTR którego nie ma pod 83mm, potem popularny XT, następnie SLX. Wydaje mi się że najlepszym kompromisem między ceną a wagą wydaje się być SLX.

Re:

: 07.05.2015 06:57:53
autor: MUSZEL
MLYNoBIKER pisze:Kolega też ostatnio szukał lekkich korb, wkleję to co mu znalazłem, są to wagi samych 2 ramion BEZ suportu/zębatek

757g saint
750g zee
667g race face atlas fr
653g deore
600g slx
597g xt
527g xtr
460g X0 DH

Najlżej i najdrożej X0 DH, ciężej i taniej XTR którego nie ma pod 83mm, potem popularny XT, następnie SLX. Wydaje mi się że najlepszym kompromisem między ceną a wagą wydaje się być SLX.
Mlyno, a jak chcesz SLXa do 83 włożyć? ;)

: 07.05.2015 11:15:33
autor: TexonBikes
A wiecie jak to jest z X01? Bo nigdzie nie ma szerokości supportu napisanych, a w manualu od srama jest pokazane, że można podkładkami dopasować sobie korby do mufy jaką mamy. Support to GXP.
No i jeszcze czy jest jakaś różnica między Sramem X01 a Truvativ X01?

: 29.07.2015 19:31:03
autor: TexonBikes
Cześć wszystkim ;)
v 0.5
Wpadły nowe części, szersza i niższa kiera, nowe korby, które nie będą się odkręcać podczas jazdy i napinacz z rolką.

: 30.07.2015 08:26:45
autor: refellooss
Witam mam pytanie czy słyszał ktoś może o takim czymś jak solidne rowery ridley ? Nie znam firmy a wydaje się być wszystko pięknie i nei wiem teraz czy się zastanawiać nad kupnem czy nie.

: 30.07.2015 11:02:58
autor: Zalas
refellooss może zadaj pytanie we właściwym dziale albo stwórz nowy temat a nie wpierdzielasz gdzie popadnie?

: 30.07.2015 15:56:37
autor: TexonBikes
Refellooss ,,ić stont" :wink:

: 30.07.2015 22:43:21
autor: Zalas
a kysz xd

: 14.11.2015 11:56:26
autor: TexonBikes
Cześć ;)
v 1.0
Zmieniłem damperek na Vivida Air R2C, hample na XT i mostek na Wake 45mm. Zamontowałem też nowy link dolny- było trochę kombinowania bo musiałem dorobić tuleję mosiężną do niego ale teraz jest już wszystko ok.

Waga nie zmieniła się za bardzo, powietrze i lżejszy mostek odchudziło rowerek ale nowy link, mosiężna tuleja i minionek na podwójnym oplocie sprawiły że waga praktycznie się nie zmieniła.

Za to zmiana dampera sprawiła, że to całkiem inny rower. Na 5th elemencie jeździło się jak na klocu, kompletny brak czułości. Ta ramka na Vividzie w końcu zaczęła pracować, jeżdżę na na Sagu 20% i wybiera wszystko, nie dobija, zapewnia nieporównywalnie lepszą trakcję.
Do tego fajnie się zestroił z Marcokiem, obydwa chodzą płynnie choć ósemki mogłyby być ciut twardsze.

: 14.11.2015 13:25:10
autor: MUSZEL
ja tu widzę jakiegoś Lyrika 170 Solo Air ;)

będe miał niedługo swojego na sell (taper, nie wiem jaką masz główkę) ale to tak nawiasem.

Tych opon używasz na lokalnych miejscówkach czy w górach często bywasz? Bo jak to 1 to nie ma sensu męczyć się na 2playach, spokojnie można kupić exo i masz dobre pół kg na oponach mniej, a to czuć.

Tak zapytam jeszcze, nie dało rady zrobić tej tulejki z alu? Jak nie to szkoda, bo cholerstwo z mosiądzu ciężkie pewnie :/

: 14.11.2015 23:13:12
autor: TexonBikes
Muszel ja chce z tego Irona zrobić taką typową zjazdówkę ;) Myślę żeby kupić albo 40 albo 36.

Oponki typowo w góry bo jutro jedziemy do Wisły. Na lokale mam dwa minionki 2.35 1PLY w twardej mieszance. Chcę też jeszcze ustrzelić fajne kółko na tył to wtedy będę miał dwa komplety kół, w góry i na lokale.

Tulejka zrobiona tak by nie dało jej się zajechać z dużym zapasem wytrzymałości. W ogóle chciałem zrobić ją na łożyskach ale na razie jest taka. Potem pomyślę nad czymś lżejszy właśnie z łożyskowaniem

: 15.11.2015 00:09:42
autor: Vinrael
Lyrik RC2DH a Fox 36 RC2 to bardzo podobne przeznaczeniem amortyzatory. Takie same regulacje, tu i tu oś 20mm, skoku praktycznie tyle samo.
Jeśli miałbym wybierać między tymi dwoma to wybrałbym RC2DH (ponownie, raz już wybrałem ;p) chyba że miałbym jakieś zbędne 2,5 tysiąca aby kupić tego nowego Foxa wtedy bym zapewne wybrał Foxa... Albo kupił Lyrika, wstawił uszczelki SKF i ewentualnie jakieś może nowe lagi (Fast Black od RS albo czarne lagi od Fast Suspension), upgrade tłumika na Avalanche/Charger/Fast Suspension.

Ogólnie to ramka 180mm skoku zaprojektowana pod widelce jednopółkowe. Totem/Lyrik, Fox 36 albo jakieś 66 180mm. Dwupółka będzie mocno na przestrzał.
Do dwupółek jest bardziej Sunday ;)


Swoją drogą - bardzo ładne malowanie ramy i fajnie zgrane kolory, ładny rowerek ogólnie :)

: 25.03.2016 16:43:07
autor: TexonBikes
Cześć ;)
V.2
Plany trochę się zmieniły, zamiast Foxa na razie siedzi sobie Boxxer RC 2014. Do tego postanowiłem przerzucić się na SPD- wpadły Mallety 2. Do napędu wpadła przerzutka Zee z prototypowym wózkiem, łańcuch Srama i manetka X4. Obniżyłem kokpit jeszcze bardziej zmieniając mostek na Syncros-a DH 1.5. Zmieniłem też gripy na Mortop Lock-On- są genialne, bardzo polecam, powierzchnia jest jak papier ścierny. W ramie musiałem dorobić link mostów bo poprzedni się wygiął, do tego przy okazji wpadła tulejka Off-Set Proshoxa. Pod tyłkiem mam teraz IXS Race Titanium ( okazja życia, siodło na tytanowych prętach ważące 200g za 55zł :D)
No to chyba wszystkie zmiany na 2016 rok. Ewentualnie jeszcze wymienię oponki w góry i tyle.

: 25.03.2016 17:53:14
autor: Vinrael
Kocur :D