Strona 1 z 1

Damper - stukanie - film

: 16.05.2015 15:30:17
autor: talaskus
Postanowiłem nagrać coś co mi spokoju nie daje, czy owe stuki przy małych i szybkich ugięciach to zapowietrzenie amora ?

https://youtu.be/bEUvv4lo4Gs

: 16.05.2015 16:11:18
autor: Puncu
Wg mnie wszystko jest w porządku. Mój Swinger 4-way też stuka i świszczy a jest po serwisie. To stukanie wydaje platforma.

Wszystko działa jak należy, pracuje pełnym skokiem, nie kopie przy końcu powrotu, regulacje działają.

: 16.05.2015 17:53:35
autor: talaskus
Ale przed rozkręcaniem tego nie było. Przy mocnym uginaniu tego nie ma i tłumienie też działa prawidłowo w całym zakresie ale jak przejadę sie np po drobnych nierównościach to mam wrażenie że amor się zaraz cały rozsypie.

: 16.05.2015 23:28:18
autor: poldeck
A napompowałeś przynajmniej minimalne ciśnienie zalecane do platformy?

: 17.05.2015 08:16:30
autor: talaskus
tak, nawet powyzej minimalnego cisnienia

: 17.05.2015 21:30:48
autor: poldeck
To napompuj więcej i zobacz co będzie. Napompuj pod swoją wagę i zobacz co będzie.

: 18.05.2015 11:04:56
autor: talaskus
Po wnikliwych obserwacjach, co prawda nie mam 100% pewnosci jeszcz ale duże prawdopodobienstwo że sprawa jest błacha:) jest lekki luz na tulejce montażowej i stad chyba te stuki dochodza a nie z amora, czekam na nową i mam nadzieję ze bedzie to to :)

: 25.05.2015 13:20:55
autor: jajokso
mam coś podobnego ze swoim swingerem, przy lekkich ugięciach stuka, tak jakby sprężyna była luźna, i czasami mam wrażenie że traci tłumienie przy takowym lekkim ugięciu, ale przykładałem palce w okolicach tulei i nic sie tam nie rusza przy tym dźwięku, tzn rusza się ale przy innej czynności.
Puncu pisze:nie kopie przy końcu powrotu
co masz na myśli mówiąc "kopie"? bo chyba coś takiego występuje w moim przypadku

Re: Damper - stukanie - film

: 25.05.2015 16:03:31
autor: Puncu
Gdy damper sie prostuje to w ostatnich milimetrach skoku zachowuje sie jakby nie mial tlumienia. Czuc to przy dokreconym powrocie, wraca powoli i na koncu nagle przyspiesza.

: 09.06.2015 22:13:49
autor: Bogumil
Wszystko zależy od rozmieszczenia podkładek na tym tłoku z otworkami.
Podkładki są po to aby tłumienie nie przeszkadzało podczas wciskania dampera.
Gdy wciskamy damper olej naciska na podkładki i odgina je, dzięki czemu może przepływać nie tylko przez środkowy otwór ale też przez otwory w tłoku.
Gdy damper odbija to olej naciska na podkładki dociskając je do tłoka, zaślepiając otworki.
I właśnie stamtąd bierze się charakterystyczny stukot.
W zależności od tego jak ustawi się podkładki stukot będzie większy lub mniejszy.

Gdy lekko wciśniemy damper i szybko wrócimy możemy przemieścić tłok ale podkładki nie zdążą domknąć się do otworków i cały olej wróci na drugą stronę.
I to jest przyczyna braku tłumienia przy niewielkich ugięciach.
Mówiąc prościej leciutko uginając damper falujemy wyginamy podkładki góra dół a olej nie przelewa się nad nie aby je domknąć.
Dlatego trzeba ogarnąć jak w jakiej kolejności pookładać te podkładki.