Strona 1 z 1
Santa v10 2006 - luz
: 25.06.2015 23:16:16
autor: Kwiat126p
Czy to normalne że Santa V10 2006 ma taki luz góra doł jak sie go odklei od ziemi i opuści? Pierwsze kilka mm skoku mam taki luz gora dół, damper sie nie rusza a wahacz kilka mm tak. Łożska wytłuczone są?
: 26.06.2015 16:59:23
autor: poldeck
Wytłuczone tuleje dampera. Te, przez które jest na końcach przykręcony.
Kup nowe i wymień. Szkoda uszkodzić sprzęt jeżdżąc na takich.
: 26.06.2015 20:43:58
autor: Kwiat126p
nie no damper trzyma się mocno, tuleje montażowe wchodzą ciasno w tuleje dampera. Po prostu zmieniłem starą ramę na V10 i dopiero przy V10 przy tym samym damperze(gdzie w Konie jeszcze wczoraj nie mialem takiego tłuczenia i luzu dziwnego) takie cos jest. Więc damper odpada. Może to łozyska + tuleje te w które wkręca się śruby od wahacza? Bo luźno wychodzą z ramy przy demontażu. Tylko co w tedy z nimi?
: 26.06.2015 20:57:38
autor: poldeck
Wtedy chyba tokarz i dorobienie nadwymiarowych, jeśli gniazda są wybite. Ale to już niech sie "mądrzejsi" ode mnie wypowiedzą

.
: 26.06.2015 21:05:29
autor: Puncu
Jak gniazda są wyrobione że łożysko aż wpada to się je osadza na specjalnym kleju

: 27.06.2015 08:15:15
autor: Kwiat126p
gniazda to ta dziura w ramie, łozyska są zaś NA takiej tuleji przechodzącej przez ramę. Luz jest miedzy tuleją a dziurą w ramie a nie tam między łozyskiem a tuleją. Oczywiscie łozyska też do wymiany bo bierznie z nich wylatują postrzępione

Masakra jak debile sprzedają rzeczy, piszą że łozyska wymienil rok temu a wyglądaja jakby od 2006go nie były wymieniane. To tak na marginesie.
: 27.06.2015 09:11:11
autor: poldeck
Bieżnia nie może wypadać postrzępiona. Mam wrażenie, ze chodzi Ci o uszczelniacz

.
Jeśli tuleja siedzi w wybitym gnieździe to tak jak mówiłem:
-tokarz Gieniu dorobi Ci taką by końce miała pasowne do łożysk a środek nadwymiarowy by siedział jak należy w gnieździe.
: 27.06.2015 11:08:21
autor: Kwiat126p
o bieżnie łozyska

na 100%. Z jednej i z drugiej strony łożyska wypada bieżnia po ktorej toczą sie łozyska(ten wewnętrzny pierścień). Wypada luźno i jest poobgryzany jakiś.
"Jeśli tuleja siedzi w wybitym gnieździe to tak jak mówiłem:
-tokarz Gieniu dorobi Ci taką by końce miała pasowne do łożysk a środek nadwymiarowy by siedział jak należy w gnieździe."
też o tym myślałem

Oddam rower do serwisu u nas gdzie zajmują sie takimi rzeczami i zobaczymy czy nadal jest taki dziwny luz na początku.