Strona 1 z 2

Czy to coś da ??

: 03.01.2005 23:46:13
autor: BLADY
Ostatnio jak widze zdięcia erenesta to widze rozwaloną obręcz na łączeniu i przychodzom mi na myśl pytania:
1Jażeli słabym punktem obręczy jest łączenie dlaczego go nie zaspawać ??
2 Jle to może kosztować ??
3 Czy ktoś już to zrobił ??
Oczywiście chce saspawać łączenie w nowei obręczy tylko po bokach i od strony opony chodzi mi o mammotha .

: 03.01.2005 23:48:38
autor: Burning
zawsze jest spawany doubletrack :]

: 03.01.2005 23:56:00
autor: budka
nom double track jest spawany, ale to kosztuje extra:D

: 04.01.2005 00:06:46
autor: bart
Ludzie przeciez istnieja inne obrecze niz dt....

: 04.01.2005 00:09:21
autor: Alex04
No na przykład double track ;)

: 04.01.2005 00:26:47
autor: bart
No tak, taka moda.. :/
A wracajac do tematu, to obrecz dodatkowo spawana bedzie niewywazona, ciezsza i dodatkowo oslabiona w punkcie spawania :P

: 04.01.2005 04:31:19
autor: -Przemooo-
ale czlowieku wiesz jak on jezdzi :D ma malo cisnienia i napierdala we wszystko co sie da ...

: 04.01.2005 08:24:16
autor: erenes
ogólnie z obręczami śmieszne rzeczy mogą być. Widziałem kiedyś Mavica SUP bmx który od duzego ciesnienia w oponie bmx rozszedł sie na boki ugh. Anodyzowanie może zchrzanic obręcz.

no dobra ale wracając do tematu są 2 rzeczy które czesto są marketingowe i moga schrzanić obrecz:
-szlifowana ścianka boczna (machined side walls)
-łączenie na spaw !!!!

szlifowanie po złożeniu kółka daje do że mamy zmienną grubośc ścianki pod v-kę. Naprawde.

a dlaczego niektóre firmy szlifują i łacza na spaw? by sie nie rozchodziło i lepiej hamowało, co nie? własnei ze nie. Dlatego że spawanie jest łatwiejsze i szybsze w masowej produkcji. To samo ze sciankami. Po spawaniu moga byc krzywe, wogóle mogą być krzywe. No to co, zjeżdzamy je z obu stron. No i o czywiscie pizemy marketingowo: spawane ścianki (nie mówiąc co to daje, oraz cnc ścianka boczna)

i juz userom co słyszą spawane, cnc (magiczne słowo- nieprawdaż) slinka leci :)
buahah.

Zeby felgi były z niektórych stopów stali które lepiej niz 4130 znosza spawanie to spoko, ale z aluminium i spawane? dyskusyjne. Zrzuccie sie dla mnie na obrecz za 110zł to przetestuje, podobijam 25tys razy i zakatuje i powiem jak jest :) hehe.

: 04.01.2005 08:26:41
autor: erenes
a i pozatym łaczenie normalne na nity itp, jest trudniejsze w produkcji a efekty czasem może być nie do konca zadawalajacy. Czesc obreczy moze byc nie do końca okrągłych, albo nie równo złączonych. No to co....spawamy i wyrównujemy ścianke boczna. Ładnie będzie w sklepie wyglądała i równełaczenie miała. A kogo obchodzi co później z obreczą będzie?

: 04.01.2005 08:36:11
autor: erenes
może przy nowych cieżkich dh a nie jak kiedyś xc to coś daje. scianka boczna i tak jest gruba i z 4 jak 1mm zejdzie nic sie nie stanie. Ale spawanie na pewno musi być dostosowane do materiału obreczy. Delikatnie spawane gładkim jednorodnym nieporowatym spawem. Bez przegrzewania materiału. No i wtedy zbierają spaw od środka a od zewnatrz dokładnie szlifujac scianke i wogóle tego spawu nie widać :) moze i to cos daje.

: 04.01.2005 08:36:42
autor: erenes
napisałem tyle a tak naprawde nic nie wiem hehe.

: 04.01.2005 09:00:56
autor: erenes
niektóre dobre obrecze nadal są łaczone nie spawane i bardzo mocne, np. Atomlab Trailpimps.

a tu fragment:
"
All bicycle rims start life as a flat 80 ft long alloy extrusion which is rolled, cut to length, and joined to form the final product. Rim joints basically fall into two categories; pinned and welded. Syncros rims are pinned and sleeved. This method creates a joint that is stronger than the rim. Unlike welded rims which have a heat affected, weaker zone adjacent to the joint (a może to przegrzanie na niektóre felgi ma niewielki wpływ? dyskusja jest odwieczna i taka zostanie), a pinned and sleeved joint will not fail catastrophically. On large section rims especially, the sleeve keeps the rim joint stable, something that pinned joints alone cannot do."

za to spawane musza byc póxniej szlifowane scianki sa są gładkie na łaczeniu zawsze :)

: 04.01.2005 09:06:42
autor: erenes
i to jest tak - dobicie na łaczeniu może rozwalic obrecz. ale dobicie to błąd usera a nie obreczy. Dobicie może pognieść scianki boczne a to nie wina producenta.

WIECEJ NAJLEPIEJ jak bedą Łączone na takei pręty wzłóz i tam jeszcze na kleje dodatkowo expoxy chyba to jest łąćzone, do tego nitowane i na koniec spawane :)

Niektóre obrecze które sa tylko spawane- są najbardziej wywazone, bo łaczenia też waża. Ale komu jest różnica Czy 10gram w tą cz w drugą strone. Po przeciwnej stronie jest przecież wentyl. Zamontować cieżka artystyczną nakrętkę i wio. Że niesymetryczne ok, ale ogólnie rowery są bardzo mało symetryczne i nierówno wywazone ! NAPED! piasty 9spd, amory lefty itp.

: 04.01.2005 09:10:58
autor: erenes
sorry zamykam sie juz ;)

: 04.01.2005 21:06:42
autor: Junior
<lol>

: 04.01.2005 21:35:41
autor: ziemniak
hahahahahaha erenes co ty masz w tej bańce <lol>

: 04.01.2005 21:38:21
autor: HAHmaster
ale żeś sie rozpisal, huhu :p

: 04.01.2005 21:39:08
autor: guest
buahaha napisze z tego wypracowanie do szkoly :D

: 04.01.2005 21:40:47
autor: .Mati.
hehehehe no to erenes przykozaczyłes wiedzą :D:D::D