Strona 1 z 1
Czy woda może się przedostać do amora?
: 13.07.2015 15:44:30
autor: Torox1
Witam. Jakieś 2 miesiące temu robiłem serwis amortyzatora 888 RC 2005, wymieniany był olej oraz uszczelki olejowe i kurzowe na nowe oryginalne Marzocchi. I tu moje pytanie, czy podczas jazdy w deszczu gdy amortyzator się ugina woda może przedostać się przez uszczelki kurzowe a potem olejowe i zmieszać w środku z olejem? Dodam że gdy amor jest mokry i na lagach są krople wody i go ugnę to krople zatrzymują się na brzegach uszczelek kurzowych i nie wchodzą pod nie a gdy amor wychodzi to lagi zbierają wodę z uszczelek z powrotem na siebie.
: 13.07.2015 16:02:25
autor: poldeck
Raczej nie może się dostać do środka jeśli nie masz poniszczonych lag. Skąd u Ciebie takie zmartwienie?
: 13.07.2015 16:22:31
autor: Torox1
Lagi górne nie są poniszczone, nie ma żadnych ubytków czy głębszych rys. Ostatnio wracałem z kumplem z traski w ulewie i on powiedział że będzie musiał wymienić olej bo pewnie się zmieszał już z wodą. Ja się spytałem go czy woda może się przedostać przez uszczelki a on powiedział że tak bo te uszczelki nie przylegają idealnie do lag i jest tam minimalny luz między uszczelkami a lagami bo jak by przylegały idealnie to anodę by ścierały bo to guma. Stąd moje zmartwienie.
: 13.07.2015 16:31:47
autor: mati56721
Jeśli uszczelki są nowe to niema zbytnio szans aby przedostała sie woda do środka .Uszczelka działa w dwie strony nic nie wypuszcza z środka amorka i nic tam nie wpuszcza.
Re: Czy woda może się przedostać do amora?
: 13.07.2015 16:51:24
autor: Puncu
Nic sie nie przedostaje po ulewie, tymbardziej że uszczelki są nowe.
Tam jest otwarta kąpiel olejowa a na miedzy uszczelkami smar co ładnie chroni przed wodą.
Tapnięte z mojej Nokii 3310
Re:
: 13.07.2015 19:14:08
autor: sebonk
mati56721 pisze:Jeśli uszczelki są nowe to niema zbytnio szans aby przedostała sie woda do środka .Uszczelka działa w dwie strony nic nie wypuszcza z środka amorka i nic tam nie wpuszcza.
Chyba nie masz racji. Sprobuj zalozyc uszczelki odwrotnie do zalecen producenta i zdaj relacje... A woda jak najbardziej moze sie przedostac np.podczas dlugiej i intensywnej jazdy w blocie. Sam kiedys mialem wode zmieszana z olejem w Z1(amortyzator mial wtedy rok, wiec uszczelki prawie nowe). Uszczelnien idealnych nie ma.
: 13.07.2015 20:39:58
autor: mati56721
sebonk a co robi uszczelka kurzowa ? Chroni nasz amorek przed dostaniem sie tam syfu z zewnątrz co w połączeniu z uszczelka olejowa oraz smarem na niej daje dosyć porządną barierę przed woda. Owszem jak będziesz katował konkretnie w błocie to coś te uszczelki po jakimś czasie puszcza wody do srodka.Ale po jednej jezdzie w deszczu nic siś nie powinno tam dostać.A z ciekawości spróbuje założyć na odwrót.
Re:
: 13.07.2015 21:13:34
autor: sebonk
mati56721 pisze:sebonk a co robi uszczelka kurzowa ? Chroni nasz amorek przed dostaniem sie tam syfu z zewnątrz co w połączeniu z uszczelka olejowa oraz smarem na niej daje dosyć porządną barierę przed woda. Owszem jak będziesz katował konkretnie w błocie to coś te uszczelki po jakimś czasie puszcza wody do srodka.Ale po jednej jezdzie w deszczu nic siś nie powinno tam dostać.A z ciekawości spróbuje założyć na odwrót.
Gdyby nic sie nie przedostawalo, to nie byloby potrzeby wymiany oleju smarujacego np. U mnie zawsze jest b.brudny po tych kilkudziesteciu h pracy. Nie odczuwasz pogorszenia sie pracy amora w sytuacji gdy golenie są mokre/ pokryte błotem?
: 13.07.2015 23:55:02
autor: poldeck
Nie odczułem. Nawet mimo tego, że Travis nie ma otwartej kąpieli olejowej a jedynie po około 50cm^3 oleju smarującego.
: 14.07.2015 15:18:54
autor: Torox1
888 nie ma oleju smarującego tylko otwartą kąpiel olejową a olej trzeba co jakiś czas zmieniać nie dla tego że dostaje się do niego syf z otoczenia tylko robi się czarny bo im większa ustawiona wartość tłumienia powrotu / kompresji tym tłumik bardziej go filtruje. Podczas jazdy gdy amor się ugina lagi są ciągle tłuste ze smaru spomiędzy uszczelek oraz z oleju z otwartej kąpieli. Podczas jazdy w ulewie gdy lagi są całe mokre a na uszczelkach woda nie zauważyłem pogorszenia się pracy. Poza tym na moją logikę gdyby woda podczas ulewy dostawała się pod uszczelki do środka to nie zostawała by na brzegach uszczelek tylko razem z lagami wchodziła by do środka.
: 14.07.2015 17:30:22
autor: mati56721
sebonk nie powiedziałem że całkowicie nic sie tam nie dostanie bo jak katujesz dużo w błocie to cos uszczelki puszcza ale będzie tego niewiele .A u mnie w 888 z 2007r którym serwis poprzedni własciciel robi 3 lata temu i były używane przez ten czas olej był prawie czysty tylko leciutko czarny przez prace tłumików tak jak pisał torox1.A pozatym olej wymienia sie głownie ze względu na to że traci swoje własciwosci podczas użytkowania amorka.
: 15.07.2015 00:32:28
autor: Torox1
Ja akurat preferuję suche warunki do jazdy a w błocie nie katuję w ogóle. Nawet unikam jazdy w deszczu i jedyne kiedy rower jest mokry to gdy wracając skądś zastanie mnie deszcz lub jakieś błotko w lesie lub mycie Karcherem :P A nawet jeżeli wracam w deszczu to po powrocie do domu od razu wycieram lagi amora do sucha lub odstawiam w ciepłe miejsce do wyschnięcia. Dla tego też pytam czy od zwykłego deszczu, ewentualnie ulewy może się tam coś dostać bo katowania w błocie raczej nigdy mój rower nie zasmakuje :P
: 15.07.2015 08:57:56
autor: kris_w
W sumie czynnością podczas której dostanie się wody do amora jest najbardziej prawdopodobne jest nieumyślne mycie Kacherem :P
: 16.07.2015 14:13:31
autor: Torox1
Myjąc rower Karcherem akurat omijam uszczelki amora lub psikam na nie z dużo większej odległości niż na resztę roweru
