Strona 1 z 2
Za miękkie zawieszenie ? Rock Shox.
: 26.07.2015 19:26:28
autor: pdmobil
Dziś byłem na rowerze w bike parku, dużo hop, dropów i zaniepokoiłem się dziś gdyż. Mam Boxxera R2C2 i Kage RC i dziś podczas dropów zauważyłem że damper mi dobija do końca a i przy Boxxerze czerwona opaska na goleni zatrzymuje się 2cm od pólki dolnej. W boxxerze mam czerwona sprezynę a w Kage spręzyne 400. Waże 74kg. Mam wrażenie że całe zawieszenie jest za miękkie. Ktoś ciś może mi polecić ? Damper będę tak czy siak zmieniał na CCDB ale martwi mnie Boxxer czy tak powinien wchodzić czy dać do niego twardą spręzyne czy zainwestowac w spręzyne powietrzna do Boxxera ?
: 26.07.2015 20:32:12
autor: MUSZEL
to, że zawieszenie wykorzystuje cały skok na dropach - to jak najbardziej normalne i pożądane zjawisku. Ale jak czujesz, że jest Ci za miękko i wolałbyś twardziej - po prostu zmień na "stopień" więcej z przodu i tyłu, czyli np. 450 na tył.
: 26.07.2015 20:35:34
autor: pdmobil
Spręzyna na tył inna obowiązkowo. Ale martwi mnie przód czy nie dac Solo Air na przód ?
: 26.07.2015 20:46:53
autor: dmrx
A co z SAGiem, ustawieniem kompresji, bottom outem??
: 26.07.2015 20:51:51
autor: pdmobil
Sag z przodu ustawiony na ok 25-30 % Bottom out ustawiony na Hard. Boxxer ogólnie ustawiony na twardo. Dlatego zastanawia mnie montaż Solo Air do niego

Teraz trochę załuje zę sprzedałem 40stkę ...
: 26.07.2015 21:19:03
autor: dmrx
zawsze mozesz go rozebrac i pokombinowac z tuningiem bottom out. raczej watpie, ze nic sie nie da zrobic, poza wymiana sprezyny. waze tyle co ty, mam mieksze sprezyny, mam co prawda 40stke, nie mam takich problemow, ale kiedy mialem rc, to wlasnie pomoglem sobie, dobierajac sie do bebechow i ustawieniu pod siebie...
: 26.07.2015 21:23:29
autor: pdmobil
Jedyny tuning to powietrze do niego. Kit kosztuje 520zl.... warto ? Bedzie pracowal jak WC ?
: 26.07.2015 21:48:03
autor: dmrx
jeszcze pamietaj o oleju, mysle ze to najszybszy sposob, aby sie przekonac...
: 26.07.2015 21:49:51
autor: pdmobil
Boxxer kupiony nowy 4 miesiące temu więc nie wierze w to że ma mało oleju.
: 26.07.2015 22:09:03
autor: dmrx
uwierz, ze tak wlasnie moze byc... mozesz to pozmieniac, lepkosc/gestosc i poziom
: 27.07.2015 09:07:11
autor: troyo
Eeee, nie dobijasz przodu, masz sag w rozsadnych granicach i chcesz zmienic sprezyne na twardsza? WTF
Skad pewnosc, ze dobijasz tyl? Odbojniki w damperach daja duzy zapas przed dobiciem, czesto jest to prawie niemozliwe przez konstrukcje odbojnika.
Sprawdz sag z tylu. Jesli chcesz "twardszy" rower to zejdz z sagiem do 20% z przodu i 25% z tylu.
: 27.07.2015 17:00:08
autor: pdmobil
Zalozenie sprezyny 450 na tyl bedzie mocno odczhwalne ?
: 27.07.2015 22:22:36
autor: Zalas
troyo nawet jak nie dobija to może mieć zawiechę na tyle czułą i miękką że zjada mu każdą hopke na przykład i nie jest w stanie nic skakać a przy byle korbieniu wykorzystuje sporą część skoku...
Pdmobil będzie odczuwalne ale nie będzie specjalnej tragedii duża różnica by była gdybyś wpakował 500. Więc 450 wydaje się być opcją okey. A jak by było za twardo w co wątpię to zawsze możesz poszukać sprężyny połówkowej np 425

: 27.07.2015 22:26:47
autor: pdmobil
Mysle nad sprezyna tytanowa z TI springs do ccdb i nie wiem czy brac 425 czy 450. Odnosnie boxxera, warto isc w powietrze zamiast sprezyny ?

: 27.07.2015 23:12:45
autor: Puncu
Jeżeli faktycznie czujesz że 400 jest za miękka i chcesz mieć twardziej to bierz 450. Przy 425 możesz nie poczuć różnicy

Zmieniłem ostatnio sprężynę właśnie na ćwiartkę i nie jestem do końca pewien czy to był dobry wybór. Poprzednia sprężyna gdy była skręcona o jeden obrót zachowuje się bardzo podobnie jak obecna nie skręcona. Myślę że nie tego oczekujesz

Re:
: 28.07.2015 00:15:30
autor: dmrx
pdmobil, skoro masz takie potrzeby i mozliwosci, to moze oddaj sprzet do serwisu na przezaworowanie i wymiane oleju, pod siebie
: 28.07.2015 08:31:22
autor: pdmobil
Puncu, dzis zobacze jeszcze dokladnie sag w damperze i tak jak mowisz, 450 bedzie lnajlepsza. Jezeli teraz na 2m drpach odbojnik sie zatrzymywal na koncu to co to bedzie na 4m... Co do boxxera rozwaze wymiane oleju,jaki jest najlepszy ? I pytam ponownie jezdzil ktos na boxxerze z powietrzem ? Duza jest roznica w pracy pomiedzy coil a air ?warto zrobic sobie wordl cup czy zostaac przy obecnym ustawieniu ?
Re:
: 28.07.2015 09:31:00
autor: komarek
pdmobil pisze: Jezeli teraz na 2m dropach odbojnik sie zatrzymywal na koncu to co to bedzie na 4m...
Wszystko zależy od lądowania. :P Ja znacznie twardziej lądowałem średniego dropa (z tych 3 co są do wyboru) w Kluszkowcach, niż trochę więszkego u siebie w mieście, gdzie prawie nie czuć lądowania. Dobrze zrobione 4m można wylądować gładziej niż źle zrobione 2m.
Re:
: 28.07.2015 15:49:07
autor: troyo
Zalas pisze:troyo nawet jak nie dobija to może mieć zawiechę na tyle czułą i miękką że zjada mu każdą hopke na przykład i nie jest w stanie nic skakać a przy byle korbieniu wykorzystuje sporą część skoku...
Po to jest tlumienie wolnej kompresji...