Strona 1 z 2

High Roller 2 nie trzyma na zakrętach.

: 08.09.2015 20:34:04
autor: pdmobil
Mam na przodzie Maxxis DHF 42a ST i z tyłu High Roller 2 42a ST i ucieka mi dupa na zakrętach, tzn, nie trzyma dobrze i pojawia się poślizg przy kładzeniu sie w zakretach. Wymiana na DHR 2 załatwi sprawę ? Czy zamienić opony i dać HR 2 na przód a DHF na tył ? Jeżeli DHR 2 to jaką wersje by chyba sa z 3 albo i 4 ?

: 08.09.2015 20:37:32
autor: Puncu
Weź twardego DHF na tył w podwójnym oplocie ;)

: 08.09.2015 20:46:59
autor: MUSZEL
ciśnienie jakie?

: 08.09.2015 21:09:31
autor: pdmobil
Chłopcze abym ja to wiedział :) Nie mam pompki na te posrane wentyle francuskie a samochodowych nie założe bo nie wchodzą... Zawsze pompowałem na "oko" i byłem zadowolony ;) Nigdy nie miałem problemów z oponami, tylko ostatnio coś nie halo. Po za tym nie mam pompki abym mógł zobaczyć ciśnienie. Jakich używacie pompek, może ktoś coś poradzić do 200zł, jakas stacjonarna ?

: 08.09.2015 21:12:34
autor: Vinrael
Ucieka Ci super miękki High Roller. Najmiększa mieszanka Maxxisa 42a SuperTacky.
Może być:
-Za duże ciśnienie
-Zła technika
-Zły dobór opony do warunków
-To wcale nie uciekająca opona a na przykład wiotki wahacz czy inne tego typu zabawy

Nie wiem, jedyne co mi przychodzi do głowy jeśli wykluczysz wszystkie opcje wyżej to założenie Miniona DHF 2.5 42a SuperTacky na tył i obcięcie bloczków jeśli jeździsz w mokrych/luźnych warunkach.

Jeśli masz sprężarkę na której mógłbyś sprawdzić ciśnienie a jedyną przeszkodą jest wentylek... Kup przejściówkę. Za 4 złote na rowerowy.com
http://rowerowy.com/sklep/czesci/detki/ ... prod/av-dv
Jeśli nie masz sprężarki... Kup tą przejściówkę i ogień na stację Orlenu z kompresorem :)

: 08.09.2015 21:25:19
autor: pdmobil
Wydaje mi sie że własnie że ta opona na mokre nie bardzo. Spróbuję z innym ciśnieniem, być moze za dużo oczekuję od zwykłej gumki :D Niby Shorty jest dobry na błotko ;) No nic pobawię się w wek w malmedy i zobacze co uda mi sie wyrzezbić. Jak nie to wróce tu :) A co do przejściówki : ta podejdzie pod pomkę do amortyzatora ?
https://www.bike-components.de/de/SKS/V ... AV-p27530/
I pytanie podstawowe, jakie ciśnienia polecacie do opon ?

: 08.09.2015 22:10:47
autor: Vinrael
Nie ma powodu aby miała przejściówka nie spasować :)
Jakie ciśnienie? Zależy choćby od Twojej wagi, stylu jazdy etc. Musisz znaleźć pomiędzy łapaniem snejków a niszczeniem obręczy to na start. Później musisz wybrać optymalnie między trakcją a prędkością toczenia. Na to niestety nie ma idealnej recepty.

: 08.09.2015 23:24:13
autor: MUSZEL
wszystko jasne ;) zejdź do ciśnienia rzędu 1,8 bara lub niżej a zobaczysz różnicę

Re: High Roller 2 nie trzyma na zakrętach.

: 08.09.2015 23:49:50
autor: Pisiont Tszy Grosze
Osobiście rzadko przekraczam 28 psi ~ 1,9 bara z tyłu (85kg wagi).
Niestety obręcz dostaje w dupę, ale coś za coś.

: 09.09.2015 08:05:00
autor: pdmobil
Waga 74kg styl jazdy hmm agresywny :D ale stwierdzam ze i tak ten High Roller za jaja nie lapie ...

: 11.09.2015 21:28:03
autor: pdmobil
Chce kupic na tył Minion DHR ale nie wiem która wersje bo sa ich az 3 a w Niemczech jakieś dziwne oznaczenia są, a więc do wyboru mam:
Maxxis Minion DHR II 3C MaxxGrip 50 euro
Maxxis Minion DHR II MaxxPro Drahtreifen 40 euro
Maxxis Minion DHR II SuperTacky 37 euro
Pytanie co będzie najlepsze ?

Re: High Roller 2 nie trzyma na zakrętach.

: 11.09.2015 21:41:52
autor: Pisiont Tszy Grosze
Bierz super tacky 42a albo 60a, ja osobiście mam 60a i jest bardziej przyczepna niż minion dhf 2.35 42a.

Ale teraz wziąłbym 42a, zużycie podobne.

: 14.09.2015 16:53:42
autor: pdmobil
Tylko na stronie jest tylko 60tpi innych nie ma. Co robić ? A jak się ma Schawlbe do Maxxis'a ?

Re: High Roller 2 nie trzyma na zakrętach.

: 14.09.2015 18:49:50
autor: Pisiont Tszy Grosze
To zamów w innym sklepie.

Bierz 2ply (wiem że ciężka, ale nie będziesz przebijał dętki).

: 14.09.2015 19:11:52
autor: MUSZEL
góry czy lokalne miejscówki? Jak góry to tylko 2ply, jak lokalne to cieńsze spokojnie ogarną

: 14.09.2015 19:24:01
autor: pdmobil
W niemczech wszedzie sa 60tpi, nigdzie nie ma innych. W sumie to góry ;) A w sumie to dużo ostrych kamieni. Wczoraj byłem i po pierwszym zjeździe baam i po detce... I zastanawiam sie nad systemem bezdetkowym.

: 14.09.2015 23:08:49
autor: troyo
Nie ma zjazdowych maxxisow w innym oplocie niz 60TPI. HR to nie jest opona na mokre warunki. DHR II to jest opona bardziej na ubite nawierzchnie i srodkowe klocki skonstruowane pod katem hamowania, jak chcesz cos na mieksza glebe, zalezy ci na wlasciwosciach skretnych, to bierz DHF'a.

MaxxPro to jest (twardsza) mieszanka 60a
3C to jest 60a na srodku i 42 na bocznych kolckach
Super Tracky to jest 42a (miekka)


Jak duzo targasz tylny hebel, to bierz 60a, ewentualnie 3C, jesli kasa nie gra roli.

: 02.10.2015 22:45:31
autor: pdmobil
troyo, to mowisz brac DHF Maxxpro na tył ?

: 03.10.2015 10:42:52
autor: troyo
Ja jezdze na DHF 42a przod, 60a tyl. Kumpel jezdzi na 2x 42a i tez jest zadowolony, po prostu przeklada/zmienia czesciej opony z tylu.