Strona 1 z 1

Jak odpowietrzyc Formule ??

: 04.01.2005 22:15:59
autor: vasylbiker
Czesc, czy ktos wie jak odpowietrzyc ten hamulec ? Chodzi o ten ze zbiorniczkiem wyrownawczym, zalalem go DOT-em ze strzykawy przez odpowietrznik (tak jest w instrukcji Formuli) i niby wszystko jest git a tloczki sie nie ruszaja, moze ma to zwiazek z ta srubka co jest w zbiorniku wyrownawczym ?
Z gory dzieki za sensowne odpowiedzi, pozdro

: 04.01.2005 22:27:58
autor: vasylbiker
panowie up!
bike nie sprawny :/

: 05.01.2005 00:04:28
autor: 8!k3r
nie mam tego hampla ale moze wstrzyknoles powietrze?

zlej caly olej wpiz.du i sproboj 1 raz az z klamki zacznie sikac olej zakrec zbiorniczek wyrownawczy zeby nie byl otwarty jak bedziesz zalewal zakrecaj odpowietrznik nie pzerywajac pompowania plynu powodzenia

: 05.01.2005 00:07:36
autor: bloszek
Siemka
jaki masz model.??
Jeśli formula evo to jesteśmy w przedpokoju. Ja miałem formulę evo i ciągle się zapowietrzała klamka- nie pomogło wymienienie uszczelek.
Ale nie będe tu nawijał :D
Podłączasz do odpowietrznika na dole strzykawkę z wężykiem(oba pełne dota 4.5) nie 5.1!!
Następnie przepuszczasz całą strzykawkę przez układ. Potrzeba dwóch osbó albo musisz sie rozdwoić ty pompujesz POWOLI!! a drugi wysysa ze zbiornika wyrównawczego płyn jak bomble powietrza sieskończą i już przepompujesz całą strzykawkę (tylko nie pompuj powietrza zgromadzonego w strzykawce) zakręcasz zawór którym wpuszczałeś dota. i pompujesz klamką aby wypompować całe powietrze zgromadzone w klamce. I thats all.
Jak za trudno to pish to wytłumacze jeszcze raz( odciaganie moim zdaniem powietrza z zacisku niepotrzebne).
A odpowietrzałem swoja fromulę jakieś 50 razy??!!takze doświadczenie chyba mam co nie ;-)
pozdro 4 you :-) jak chcesz coś więcej wiedzieć to pish a odpisze jutro po 15 (szkoła:/)

: 05.01.2005 00:08:35
autor: bloszek
ACHA TĄ ŚRÓBĘ OD KALMKI WYKRĘĆ ŻEBY TŁOK NIE BLOKOWAŁ ZBIORNIKA> PRZY WLEWANIU UWAŻAJ NA FONTANNE DOTA :]

: 05.01.2005 00:12:11
autor: 8!k3r
obwin klamke srajtasma lub jakas szmata wtedy nie bedzie fontanny ja tak robie :D

: 05.01.2005 00:18:57
autor: bloszek
TEŻ TAK MOŻNA d:-)

: 05.01.2005 00:53:07
autor: TIC
ogolnie tego nie da sie zrobic zeby dzialalo, opchnij te heble szkoda czasu i nerwow to tylko formula wiec za tydzien czeka cie to samo walczylem z nimi 3 lata srednia 3 razy na miesiac jeszcze 2 miesiace i servisy bedziesz robil w 5 min:) zaopatrz sie w duza ilosc plynu zycze powodzenia zrob jak napisal [b]bloszek[/b] powinno zadzialac. formula to shit i nie zalej klockow bo bedzie po herbacie.

: 05.01.2005 04:07:44
autor: marxtc
jomek bez urazy ale mam formule od 3 lat( kupilem uzywke smigana od 98 roku) i nic nie robie przy niej raz zmieniłem klocki :| ale do rzeczy!!!!
!!!!!!!!!!! RTFM !!!!!!!!!!!!!
(rtfm czyt. Read The Fucken Manual)

to naprawde dobry hebel ( team b1 jezdził na nich i jakos działały) ale wszystko mozna zepsuc kwestja talentu ;P

: 05.01.2005 04:10:48
autor: marxtc
masz za mało płynu i tyle dlatego ci tłoczki nie chodza

: 05.01.2005 04:13:34
autor: marxtc
moj kumpel borykał sie z tym samym problemem i rozwiazał go własnie w ten sposób powodzonka

: 05.01.2005 07:25:39
autor: bloszek
mi sie klamka zapowietrzała sama:/
więc zmieniłem na xt bo mnie to wqurfiało wozić śróbokręt odkręcać w trasie wieczko i wypompowywać powietrze :/

: 05.01.2005 09:33:01
autor: 8!k3r
3ba bylo kupic grimece mi sie ani razu nie zapowiertrzyla :)

: 05.01.2005 09:48:54
autor: s-mario
tak jak mowi bloszek trza eobic tez ja odpowietrzalem i taszny z tym syf jest no i ja jeszcze robilem tak ze na koniec jak juz nie mialem powietrza czyli przepompowalem plyn od dolu przez uklad to zakrecalem wieczko z klamki i jeszcze dopompowywalem od dolu na maxa strzykawka co powodowalo ze klamka nie byla zamieka bo jak tak nie robilem to wchodzila do samej kiery a tak dawalem systemowi wieksze cisnienie, no i sprawa dla mnie najwazniejsza UWAGA NA DOKRECANIE ODPOWIETRZENIA W ZACISKU BO LUBI SIE TAM UKRECIC GWINT OD DOKRECANIA I ODKRECANIA no i ja tak wlasnie mialem i musialem dorabiac te srube odpowietrzajaca z golfa II i nawet pasowala po lekkim przegwintowaniu :) ale roboty w pip i zawsze juz nie ta szczelnosc

: 05.01.2005 18:22:26
autor: vasylbiker
Thx panowie, a wie moze ktos do czego jest srubka pod deklem zbirniczka wyrownawczego ?? Taka na imbus 3mm
pzdr

: 05.01.2005 18:24:18
autor: vasylbiker
aha zapomnialem jest to evo 98

: 05.01.2005 18:46:47
autor: bloszek
do przepuszczenia płynu i sprawdzenia czy nie zamocno dokręciłeś tą śróbę co dociska tłok. Czyli masz możliwość sprawdzenai czy tłok nie blokuje zbiornika wyrównawczego.
Ja robiłem tak że miałem bardzo twardą klamkę, lecz szubko się zapowietrzała jakieś 2-3 godzin jazdy i mogłem se adasiami hamować a nie formulą. Jak chcecie wypompować całe powietrze to musicie długo ponaciskać tą klamkę a najlepiej jak weźmiecie i obrócicie ją do pionu jak najmocniej tylko można :]

: 05.01.2005 19:09:02
autor: vasylbiker
a czy ta srubka na imbus ma byc odkrecona czy dokrecona podczas odpowietrzania ??

: 05.01.2005 22:58:18
autor: bloszek
niee
ma być wkręconma zakręcona czy jak to tam zwał