Strona 1 z 1

Tarcze do XT-ków

: 29.09.2015 22:11:28
autor: TexonBikes
Cześć.
Będę niedługo wymieniał hamulce na Shimano XT i zastanawiam się nad tarczami do nich.
Na początek może o jeździe. W tym sezonie śmigałem dużo po lokalach, trochę w górach, ale w przyszłym roku mam zamiar jeździć w góry regularnie i dlatego chcę zmienić hamulce.
Teraz masa... Ważę 67kg, rower ok 18,7kg. Jeżdżę dopiero pierwszy sezon więc hamulców używam zapewne zbyt często. Styl raczej racingowy ( a przynajmniej tak chcę nauczyć się jeździć )
Hample oczywiście będą użwane z metalicznymi klockami. I teraz moje pytanie, jakiej wielkości tarcze brać? O ile jestem raczej pewny co do 203mm na przód to co do tyłu już nie... Myślicie że przy mojej wadze jak założę tarczę 180mm to będzie czuć różnicę w porównaniu do 203mm?
Będę się starał kupić tarcze XT-ki jeśli starczy mi kasy.

BTW. Teraz śmigam na zwykłych Deorkach M596

Pozdrawiam
Wojtek ;)

: 29.09.2015 22:18:59
autor: Puncu
Tarcza 180mm na tył to maksimum jakie bym tam włożył przy Twojej wadze. Większa tarcza spowoduje utrate modulacji i zbyt częste blokowanie się tylnego koła. Zestaw 203/180mm wydaje się być najlepszy ;)

: 30.09.2015 01:45:29
autor: boogiel
Ja bym brał tak jak Puncu mówi, ewentualnie po prostu 2x203-też będzie się jeździło ok ;)

: 01.10.2015 18:36:07
autor: TexonBikes
Pytam w sumie dlatego że i tak chcę wymienić tarczę z tyło bo ta, którą mam obecnie jest miękka jak gówno. Dlatego chcę ją wymienić na XT

: 02.10.2015 23:10:01
autor: TexonBikes
Cześć. Mam kacze jedno pytanko, bralibyście nowe XT-ki M8000 czy stare M785?

: 11.10.2015 22:19:34
autor: Erdr
Zależy ile masz kasy, stare xt jest już sprawdzone, osobiście kupiłbym teraz komplet slx m675 z metalicznymi klockami za 460 na CR, no ale wyglądem to one nie grzeszą, jednak prawdopodobnie tylko w nim odczujesz różnice

: 12.10.2015 09:18:35
autor: TexonBikes
Czyli mówisz że między SLX a XT nie ma różnicy w sile hamwania? Obecnie mam Deorki M596 i brakuje mi w nich ,,mocy"- chodzi mi o punktową siłę hamowania bo modulację uważam że mają dobrą. XT ma regulację free stroke- w sumie nie wiem czy warto do tego dopłacać bo czytałem że nie daje to dużej regulacji.
Czytałem kilka opini o M8000 i podobno mają lepszą modulację od M785 i taką samą siłę hamowania.
Kurcze nie wiem na razie co wybrać, budżet to max. 650zł na komplet bez tarcz i ew. zmiany klocków na metaliki.

Dodam jeszcze tylko że hamulce będą kupowane oddzielnie, najpierw tył potem przód i na końcu tarcze

: 12.10.2015 10:43:05
autor: Zalas
Wiesz co przymierzałem się do zakupu hamulców slx + tarcze. I naczytałem się o nich sporo pozytywnych opinii i ludzie z reguły są z nich zadowoleni. Nawet posiadacze hebli z wyższej półki jak saint mówią, że slx'y są niczego sobie. Więc myślę, że to hamulce i tarcze godne uwagi. U mnie jednak stanęło na starych dobrych Hopach :P

: 12.10.2015 12:45:46
autor: Erdr
Napisz jakie masz klocki do tych m596 i jakiej wielkości masz do nich tarcze? Bo między 160, a 203 różnica w sile to 20-30% Nie miałem porównania slx do xt, ale przy mojej wadze 60 + 14 i 180/180 mają potężną moc i wystarczająca modulacje (hamuje oczywiście 1 palcem)

: 12.10.2015 15:25:25
autor: yaaz
" Bo między 160, a 203 różnica w sile to 20-30%"
eeehehehehehehheehheehheeh, śmiechłem ;]

: 12.10.2015 16:08:40
autor: TexonBikes
M596 na metalikach i tarczach 203/203 ( Accent Freezer na przodzie i Avid G1 na tyle )

: 12.10.2015 19:29:40
autor: Vinrael
@yaaz - polecam ten artykuł:
http://uzurpator.com.pl/?27-,122
Erdr ma rację - różnica w sile hamowania (rozumianej dosłownie) to dokładnie 27%, ale tarcza 203mm ma też zdecydowanie większą pojemność cieplną i większe możliwości pozbywania się ciepła i tak dalej i tak dalej, a więc wiwat tarczom 203mm.

Co nie zmienia faktu że ważę ja + rower cicra tyle co autor tematu, i 203mm na tyle to już zdecydowany brak modulacji. Albo zblokowane koło, albo nie hamujesz w ogóle. 0/1.
Jeśli chodzi o przód - nawet gdybyś ważył 30kg, na przód polecam jednak tarczę 203mm. Tutaj problemów z modulacją zazwyczaj nie ma (podczas hamowania ciężar przenoszony jest na przednie koło, przednia opona ma więcej przyczepności więc i później nadejdzie moment aż zblokujesz koło) więc dodatkowa moc i większa pojemność cieplna zawsze się przyda.

: 12.10.2015 19:31:26
autor: Erdr
Yaaz, sprawdź a sam się będziesz śmiał, oprócz tego że każdy zdrowy człowiek odczuje większą moc po zwiększeniu średnicy tarczy, to zostało to 'potwierdzone' testami, nie wysłałem sobie tych % z palca, a texon może jeszcze zajrzeć na giełde bo są tam nowe avid guide, przy tej wadze to będzie szatan :P