Strona 1 z 3

[Zalas] Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 05r

: 23.12.2015 17:37:33
autor: Zalas
Witam :) Poskładałem w końcu mojego drugiego fulla, część części zaadoptowałem z Dangerous Mika, część dokupiłem/zmieniłem :) Na razie wyszło całkiem spoko ale to nie koniec zmian :D

Rama: Dangerous Mike FR 4.0 2006r? :arrow: Specialized Big Hit III 2007r
Widelec: Marzocchi Bomber 888 RC 2005r 170mm
Damper: Marzocchi Roco R 216x63mm
Sprężyna: Marzocchi 450x2,5 :arrow: 400x2,75 :arrow: 350x2,75 :arrow: Marzocchi 350x2,5

Kierownica: Specialized Demo 660mm :arrow: Bob Barspin 700mm :arrow: Race Face Chester 740mm
Mostek: NSbikes Super Moto :arrow: Sunline V1 (pół-zintegrowany)
Gripy: Pro Grip :arrow: Fireeye
Barendy: - :arrow: Fireeye fe-end
Stery: Octan One warp 1

Siodło: czarne :P :arrow: brzydkie xd
Sztyca: Accent SP-408 30,4mm X 350mm :arrow: Funn
Zacisk: Dartmoor Ring :arrow: no name czarny :P

Korby: Truvativ Hussefelt :arrow: Shimano SLX M660
Support: Truvariv Howitzer Team :arrow: Shimano SM-BB51
Zębatka: Dartmoor Totem 36z
Łańcuch: Accent AC-801 8s :arrow: KMC 9s
Pedały: VP 558 :arrow: HT Nano AN02SS

Napinacz: Dartmoor Trail :arrow: Mozartt WG
Rockring: No Name :arrow: Blackspire DS-1 :arrow: Mozartt MLD bash
Przerzutka: Shimano Alivio m410 8s :arrow: Shimano Zee FR RD-M640-SS 10s
Manetka: shimano Alivio m430 8s :arrow: Sram x4 8s
Kaseta: Shimano CS-HG30 8s

Koło przód:
Obręcz: Sun Rims Double Track 36h 24" :arrow: Rodi Downhill Disc, 26'/36h
Szprychy: Sapim :arrow: Sapim
Piasta: Novatec DH41SB oś20mm 36h
Opona: Vee Rubber Stout 24x2,6" 50a :arrow: Schwalbe Nobby Nic 26x2.25
Dętka: Maxxiss DH 24" :arrow: Continental 26"

Koło tył:
Obręcz: Sun Rims Double Track 36h 24" :arrow: Rodi Downhill Disc, 26'/36h
Szprychy: Sapim :arrow: Fireeye
Piasta: Novatec D142SBT 36h 10x135mm :arrow: Novatec D042SB 10x135mm
Opona: Vee Rubber Stout 24x2,6" 50a :arrow: Schwalbe Nobby Nic 26x2.25
Dętka: Maxxiss DH 24" :arrow: Continental 26"

Hamulce :
Klamki : Hope Enduro 4 2002r :arrow: Shimano Zee BL-M640
Zaciski : Hope Enduro 4 2002r :arrow: Shimano SLX BR-M675
Klocki: Metaliczne :arrow: Zeit półmetaliczne :arrow: organiczne

Tarcza przód : Hope 183mm :arrow: Hope strandard 203mm
Tarcza tył : Hope 160mm :arrow: Hope 183mm :arrow: Hope 160mm

Modyfikacje:
Osłona łańcucha dętka + izolatka :D

Waga: 20,4kg :arrow: 21kg :arrow: 17,8kg

Geometria:
Wysokość supportu: 390 mm :arrow: 350mm
Baza kół: 1145 mm :arrow: 1190mm
Kąt główki: 65,5 st :arrow: 64,4 st
Skok: 170/170 :arrow: 170/185mm

Plany:
Napęd 10s
Zębatka
Siodełko (wygodne i ładne :) )
Sztyca
Klocki półmetaliki
Pedały
Opony w góry
Pomalować ramę
Tarcza tył

: 23.12.2015 21:21:08
autor: muras
Bardzo fajny rower. Miałem FR 3.0 z takim samym masakrycznie wiotkim wahaczem. Dla tego pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić jest wymiana osi albo piasty na skręcaną.

Re:

: 23.12.2015 22:10:58
autor: Zalas
muras pisze:\ Dla tego pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić jest wymiana osi albo piasty na skręcaną.
Nie do końca rozumiem o co ci chodzi. Przecież tą piastę też się skręca tylko z jednej strony zamiast śruby masz zatrzask... Mogę i nawet planuję oś na dwie nakrętki ale nie wiem co to ma do wiotkości wahacza a osi 12mm przecież tu nie wpakuje. Po pierwszych lotach i jazdach nie odczułem jakiegoś dyskomfortu ani luźnego/miękkiego wahacza :)

: 26.12.2015 17:15:04
autor: Puncu
Przetestujemy tego klocura. Zobaczymy jak sobie radzi w lesie i jak szybko będziesz chciał go odchudzić :D

: 25.01.2016 00:37:13
autor: Zalas
Niewielkie zmiany lecz je opiszę:
Trochę szersza i używana kierownica Bop'a 700mm
Siodło na brzydsze ale wygodniejsze :D
Łańcuch na KMC 9s bo stary szybko się wyciągną i mu odpierdzielało na zasadzie że lubił przeskoczyć na inny bieg przy zakręceniu do tyłu i czasem spadał bo nie mogłem odpowiednio dosunąć klatki od napinacza po zmianie łańcucha dosunąłem klatkę i jest cacy i biegów mi nie zmienia :D
Doszedł jeszcze jakiś no-name rockring z odzysku ale spełnia swoje zadanie :)
Zmieniła się również kaseta ale tego nie będę opisywał bo na taką samą :P

: 25.01.2016 00:41:22
autor: Puncu
Kierownica to Bob Barspin :)
Teraz będziesz kręcił barspiny? :D

Re:

: 25.01.2016 00:46:38
autor: Zalas
Puncu pisze:Kierownica to Bob Barspin :)
Teraz będziesz kręcił barspiny? :D
No proste :P Z dwupółką zawsze :D Jak byś nie wiedział, że mi to najlepiej wychodzi xD
P.S. dzięki :D

Zapomniałem jeszcze dodać, że doszedł błotniczek własnej roboty z Puncowej teczki na papiery :P

Nowe foty jak Punca ładnie poproszę bo mój telefon robi foty jak kalkulator :P

: 22.03.2016 11:50:10
autor: Zalas
Zmiana tarczy na przodzie a przednia poleciała do tyłu :D
Sprężyna 350 "na testach" na czas bliżej nie określony :P
W najbliższym czasie celuję w przerzutkę i manetkę zee bo obecne mnie do ku****y doprowadzają :P

: 11.04.2016 18:04:35
autor: Zalas
Kolejna zmiana :D
Wpadła przerzutka Zee Fr oraz maneteczka Sram x4 :) zastosowałem również zamknięty panceż na całej długości bo jak było "jak producent zaleca" to odrazu był cały zasyfiony :P
Jeszcze w niedalekiej przyszłości wpadnie lepszy rockring :D

Edit:
No i wpadł rockring :D Na dniach postaram się zaktualizować zdjęcia :)

: 09.05.2016 15:30:14
autor: Zalas
Zmiany zmiany ciągle zmiany
Wpadły pedały bo stare już nie trzymały i jak to z kulkami bywa po pewnym czasie miałem już grzechotki nie pedały :P
W tym tygodniu wpada również pasująca, oryginalna sprężyna od Marzocchi oraz klocki półmetaliczne od Zeita.
Doszło również parę informacji cyferkowych o geometrii :) Powolutku coraz lepiej coraz ciekawiej :D
Proszę o jakieś opinie, sugestie na temat mojego sprzętu, aktualne zdjęcia już nie długo :D

Edit: Wpadły foty :)

: 09.05.2016 16:28:08
autor: Puncu
Pedały nie "wpadły" tylko póki co pożyczyłeś ode mnie. Ja bym zmienił siodełko by poprawić "look" roweru ;)

Re:

: 09.05.2016 17:17:26
autor: Zalas
Puncu pisze:Pedały nie "wpadły" tylko póki co pożyczyłeś ode mnie. Ja bym zmienił siodełko by poprawić "look" roweru ;)
No ale przecież już jest powiedziane, że je biore... no chyba że planujesz mi je zabrać przed zapłatą :P No a siodełko w planach na Dartmoor Trail Racing 2016 ale na razie są ważniejsze rzeczy

: 17.06.2016 22:58:02
autor: Zalas
Level Up :D
Wpadły nowe hebelki :)

: 20.06.2016 20:15:56
autor: Vinrael
Czemu zacisk SLX i klamka Zee a nie odwrotnie? Trochę nie rozumiem takiego poczynania ;)

Re:

: 21.06.2016 14:19:36
autor: Zalas
Vinrael pisze:Czemu zacisk SLX i klamka Zee a nie odwrotnie? Trochę nie rozumiem takiego poczynania ;)
Bo z tego co mi wiadomo to każdy zacisk to "tępa" konstrukcja. Czyli komora na olej, tłoczki, olej pcha tłoczek amen. Cała reszta zależy od klamki z jaką mocą płyn zostanie przekazany do zacisku itd. Dla czego nie całe Zee? Kasa, kasa, kasa a nie potrzebuję 4 tłoczków gdyż ważę 60kg i nawet v-break mnie w miejscu zatrzyma :P A jak będę miał kiedyś hajs to dokupię po prostu zacisk Zee i zmontuje do kupy :) Poza tym dostałem też fajną cenę w jednym sklepie na te heble i kupując przykładowo na rowerowym.com całe SLX zpłacił bym więcej :P Poza tym nie wiem czy klamka SLX nie tłoczyła by za mało płynów jak jest dostosowana do 2 tłoczków a Zee ma 4 :)

: 21.06.2016 18:26:27
autor: Vinrael
Klamki w Shimano w grupach Deore i wyższych są praktycznie zamienne. Mogłeś nawet od biedy założyć klamkę Deore i zacisk Sainta ;)
Mając klamkę Zee nie zyskujesz praktycznie nic w stosunku do klamki SLX. Różnice są kosmetyczne w gruncie rzeczy (reach adjustment który u Shimano działa raczej słabo).
Za to w zacisku Zee masz trochę więcej płynu w miejscu gdzie działają największe temperatury co teoretycznie zwiększa pojemność cieplną i powoduje że zagotować te hamulce jest o wiele trudniej.
Choć i jedno i drugie nie ma znaczenia biorąc pod uwagę że ważysz o dziwo nawet mniej niż ja i że dostałeś taką dobrą ofertę ;)

: 21.06.2016 19:06:21
autor: Zalas
No więc skusiła mnie cena, wygląd i ewentualnie łatwy przeskok na 4 tłoczkik :P Tak czy siak już się dotarły i działają zajefajnie :) Tak z ciekawości to ile ważysz?

: 21.06.2016 20:37:28
autor: Vinrael
Pięć procent więcej jak Ty ;p

: 22.06.2016 14:03:52
autor: Zalas
No to widzę, że grubaski z nas xD