Strona 1 z 1
Serwis dampera rock shox BAR
: 23.03.2016 09:42:39
autor: standby
Czy serwisował ktoś w/w damper ,chodzi mi o wymianę oleju,damper jest na pewno zapowietrzony .Problem polega na tym że mój model nie posiada zaworu do pompowania komory która jest oddzielona zaworem ifp. Może te modele to tak zwane jednorazówki bez możliwości serwisu ? Wszelkie informacje oraz sugestie mile widziane.
Tak wygląda damper.
http://img29.staticclassifieds.com/imag ... ielawa.jpg
: 02.06.2016 20:30:43
autor: Rak$
Wszystko jest do serwisu
https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.net ... _my102.pdf
Strona 127

Nie ma za co

A z tego co się orientuje to tam nie ma tłoczka ifp :p
: 02.06.2016 21:45:58
autor: Vinrael
@Rak$ - Więc jak jest kompensowana ilość oleju przesuwana przez tłok wchodzący do korpusu tłumika? Jakieś 'IFP' musi być. Nawet jeśli nie ma tam piggybacka. Albo przynajmniej jakikolwiek inny patent na różnice objętości oleju.
W manualu jest tylko o serwisie komory powietrznej.
@Standby
Z tym że - tak jak już w manualu jest napisane - samego tłumika rozebrać 'niby' się nie da. Szukaj ewentualnie na zagranicznych forach, ale nie wróżę niestety pozytywnych wyników poszukiwań.
: 03.06.2016 04:53:08
autor: Rak$
W sumię masz rację, jakoś musi, ale troszkę bez sensu RS to zrobił, powinno dać się "otwierać".
: 03.06.2016 14:32:58
autor: standby
Serwis komory powietrznej robiłem bez problemu .Tłumik z olejem można rozkręcić ale może skutkować to wystrzeleniem oleju ,chyba że RS zabezpieczył zawór ifp jakimś patentem (jakoś ta składają w fabryce przecież)
: 03.06.2016 14:32:58
autor: standby
Serwis komory powietrznej robiłem bez problemu .Tłumik z olejem można rozkręcić ale może skutkować to wystrzeleniem oleju ,chyba że RS zabezpieczył zawór ifp jakimś patentem (jakoś ta składają w fabryce przecież)