Strona 1 z 2
Giant Glory 1 2009+junior T, STERY.
: 26.03.2016 09:41:54
autor: slyzerr27
Witam, zakupiłem ramę giant glory 1 2009, jakie stery muszę zakupić by włożyć w niego amorek junior T o rurze 1,1/8'' ?
I jeszcze jedno pytanko: Mam 188 cm wzrostu, wcześniej jeździłem na ramie 17'', teraz kupiłem tego gianta w rozmiarze M, da rade się w niego zmieścić ?
I najwazniejsze! Jak sprawdzic czy to model DH czy FR bo nie wiem jaki damper zakupic, poprzedni wlasciciel mowil ze on jezdzil na 241, ale pomimo wszystko chcialbym jakos sprawdzic model. Czy gdy wloze damper 222 do wersji DH to zmieni to cos lub oslabi rame?
: 26.03.2016 18:20:12
autor: MUSZEL
każda rama i każdy producent jest inny. Niektórych M jest większe od L innych

stery - nie mam pojęcia, ale możesz popatrzeć w bikeczeki innych w dziale "rowery", znajdź tam Glorki i popatrz stery na amory 1 i 1/8. 188 cm to troche maławo na Mke, ale niektórzy lubią mniejsze rowery. Wyjdzie w praktyce czy Ci się spodoba.
: 26.03.2016 19:01:41
autor: slyzerr27
Czytalem, ze Mka ma 17", moja poprzednia rama tez tyle miala, wiec myslle ze sie zmieszcze. Dziekuje za odpowiedz

jeszcze tylko sie zastanawiam jak ten model sprawdzic i kwestie dampera.
Edit:
Sprawdzilem stery i gdyby ktos mial ten problem co ja to te powinny byc dobre:
http://rowerowy.com/sklep/czesci/stery/ ... prod/exile
: 26.03.2016 20:16:02
autor: Zalas
Jak był damper 241 to wsadź 241. Bo jak wsadzisz 222 to może bardzo zmienić geometrie i możesz np zaszkodzić główce ramy. Może się też (raczej na pewno) zmienić skok na mniejszy.
Czemu kupujesz ramę/rower jak by nie patrzeć za sporo kasy a nie wiesz czy się wgl na niego zmieścisz... wtf
Rozkminiałem kiedyś w pracy wersje DH i FR. Dh ma bardziej płaski kąt główki ale o 1 czy 2 stopnie o ile dobrze pamiętam i nie jestem pewien czy nie była trochę dłuższa lub nie miała niżej supportu ale tego już nie jestem pewien. No i przede wszystkim osprzętem z którym była sprzedawana.
Na stronie gianta znajdziesz manuale z dokładnymi wymiarami do porównania.
Możesz jeszcze sprawdzić po malowaniu jeżeli jest oryginalne nadal.
A w tym pomoże ci ta strona:
http://www.bikepedia.com/
Na zielonym panelu wchodzisz w "Bicycles" wybierasz rok, producenta i model
Edit: na 90% jest damper 241mm
: 26.03.2016 21:10:24
autor: slyzerr27
Na stronie producenta sprzedawali ten model, ktory zakupilem z 8" zawieszeniem. Dziekuje za podeslanie stronek, bardzo sie przydaly. Kalkulator wskazuje na jakies dziwne dlugosci zawieszenia po przeliczeniu z 8", ale zgaduje, ze szukac dampera 222?
: 26.03.2016 21:18:15
autor: Zalas
to że rama ma 200mm skoku nie oznacza jaka długość dampera jest w ramie.
Bo przykładowo rower "1" będzie miał 200mm skoku z damperem 216mm a rower "2" z damperem 241mm będzie miał 170mm skoku...
Weź w google jak i w wyszukiwarkę na forum wpisz "jaki damper do giant glory" i znajdziesz jaka ma być długość
: 26.03.2016 22:24:10
autor: Vinrael
Długości damperów:
Glory DH - 9,5" x 3,0" (241mm)
Glory FR - 8,75" x 2,75" (222mm)
: 27.03.2016 08:53:15
autor: MUSZEL
Zalas - różnice między DH a FR to wszystkie, które wymieniłeś

czyli skok ramy przez inny damper, kąt główki, wysokość suportu, baza kół

: 27.03.2016 19:10:58
autor: Zalas
Rękę, nogę i przewód hamulcowy dał bym sobie uciąć, że wszystkie glorki miały dampery 241mm no chyba że te też wchodzą do tych niby FR i ludzie je tam pakują :P
: 28.03.2016 07:23:06
autor: slyzerr27
Na to wyglada, ze pakuja, tak jak zrobil to poprzedni wlasciciel. Doinformowalem sie w tej sprawie i jedyna wersja z 2009 roku z damperem 241 to ta malowana na niebiesko-bialo. A wersja srebrna z zielonymi elementami (taka jak kupilem) to wersja 1, czyli pod damper 222. Hmmmm skoro rama sprzedawana byla z amorkiem 180mm skoku, tyle ze z jednopolka, to dwupolka o takim samym skoku jej nie zaszkodzi?
: 28.03.2016 09:38:07
autor: Vinrael
Skok nie robi różnicy, różnicę robi wartość axle-to-crown (a2c).
Możesz włożyć nawet dwupółkę 200mm i nic się jej zupełnie nie stanie - ba, geometria będzie niemalże kalką jednopółki z 180mm (bazując na Rock Shoxach).
Nowsze Boxxery 200mm skoku mają axle-to-crown 568mm, podczas gdy Domain i Totem 180mm mają axle-to-crown 565mm

Nowe 888 200mm mają 567mm, 66 180mm ma 564mm.
Fox 40 203mm ma 571, 36 180mm ma 565mm.
: 28.03.2016 11:28:26
autor: slyzerr27
Tylko problem jest taki, ze nie wiem jaki poprzedni wlasciciel zalozyl przedni amor. Nie mam tez pojecia jaka wartox axle-to-crown ma moj wiekowy juz junior T.
: 28.03.2016 16:27:36
autor: Vinrael
Co Cię obchodzi to jaki amor miał poprzedni właściciel? Może miał i sztywny widelec, to nie ma znaczenia. Rama przyjmie całkiem dobrze każdą nowoczesną dwupółkę (wykluczam Super Monstera i inne dziwadła po 230mm+ skoku).
Junior T z 2001 roku miał 540mm a2c.
Junior T z 2003-2005 roku miał 555mm.
Re:
: 28.03.2016 18:04:40
autor: MUSZEL
Zalas pisze:Rękę, nogę i przewód hamulcowy dał bym sobie uciąć, że wszystkie glorki miały dampery 241mm no chyba że te też wchodzą do tych niby FR i ludzie je tam pakują :P
wersja FR ma damper 222

: 28.03.2016 18:13:02
autor: Zalas
No Ja z reguły po używkach patrzę więc ludzie pewnie wpychają tam 241 :P
A odnośnie tego ucinania... Możemy to jakoś obejść?
: 28.03.2016 20:14:34
autor: Vinrael
Przewodu hamulcowego nie odpuścimy, Zalas

: 28.03.2016 23:19:58
autor: slyzerr27
Czyli nowoczesny junior T z 2002 roku zostanie raczej ciepło przyjęty przez tą ramę ?
: 28.03.2016 23:32:52
autor: Puncu
Co to jest nowoczesny junior z 2002r?

Zostanie przyjęty bo czemu by nie, pod warunkiem że takiego znajdziesz. Ale widzę że nie jesteś świadomy co chcesz kupić

: 28.03.2016 23:33:47
autor: Vinrael
Śmiało, przytuli pogłaszcze i pocałuje
