Pytania odnośnie Fox DHX 5.0

zabek123
Posty: 22
Rejestracja: 24.03.2016 00:06:58
Kontakt:

Pytania odnośnie Fox DHX 5.0

Post autor: zabek123 »

Siemanko, od niedzieli jestem posiadaczem kony stinky supreme, która ma damper Fox DHX 5.0 . Jako że jest to mój pierwszy full to nie znam się zbytnio na zawieszeniu. Dlatego mam kilka pytań :
1.Damper podczas powrotu wydaje charakterystyczne syczenie (pracuje idealnie). Czy jest czym się przejmować czy ten typ tak ma? :)
2.Kiedy go pompować? czy potrzeba podpompowania będzie odczuwalna i da o sobie znak, czy samemu to trzeba kontrolować?
3. i ostatnie pytanie dotyczy regulacji. Czy mógłby mi ktoś opisać każdą z regulacji ? do czego służy ? I jak ustawić to pod siebie ? słyszałem że kręcenie sprężyną też coś da, czy tak jest rzeczywiście ?

Pozdrówki :)
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Pytania odnośnie Fox DHX 5.0

Post autor: Puncu »

DHXy i Vany syczą. Taki ich urok.

Kiedy go pompować? Jak nie ma powietrza. Napompuj i jezdzij. Profilaktycznie możesz sprawdzać ciśnienie co miesiąc bo wentyle schradera lubią być kapryśne.

Regulacja powrotu to ta po gdzie nie ma zbiorniczka wyrównawczego. Odpowiada za to jak szybko damper się prostuje po ugięciu.

Pro pedal to tak naprawde LSC (low speed compressiom) wolna kompresja. Odpowiada jak bardzo i czy w ogole rower buja przy pedałowaniu.
Ma to też wplyw na wybieranie drobnych nierówności.

Bottom out to (i tu nie jestem pewien) regulacja obiętości kompry powietrza.
Sprawia że damper jest bardziej progresywny lub liniowy.

Wysłane z Commodore 64
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
zabek123
Posty: 22
Rejestracja: 24.03.2016 00:06:58
Kontakt:

Post autor: zabek123 »

a ten pro pedal ? jak go ustawiać ? co osiągne ustawiając na + a co na - ?
Zalas
Posty: 1594
Rejestracja: 22.01.2015 22:25:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zalas »

na - buja bardzo ale zbiera wszystko, na + nie buja ale też nie zbiera drobnego ustrojstwa.
A odnośnie sprężyny to zmienia to naprężenie wstępne i dodam jeszcze, że sprężynę dobiera się pod wagę ridera :)
Specialized Big Hit III 07r + 888 RC 2005r 170mm
Nieznajomy1596
Posty: 758
Rejestracja: 08.05.2014 13:31:08
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Nieznajomy1596 »

Bottom out- im bardziej na + tym mniejsze prawdopodobieństwo dobicia dampera przy szybkim i mocnym ugięciu. Im szybsza kompresja tym mocniej działa.
UMF Duncan d2 Merida+ rs boxxer rc 2011.+ Fox Dhx 5.0
zabek123
Posty: 22
Rejestracja: 24.03.2016 00:06:58
Kontakt:

Post autor: zabek123 »

wielki dzięki chłopaki ;P :D
zabek123
Posty: 22
Rejestracja: 24.03.2016 00:06:58
Kontakt:

Post autor: zabek123 »

powiecie jeszcze chłopaki jak ustawić ten cały sag? jeśli chodzi o zawieszenie to jestem zielony..
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re: Pytania odnośnie Fox DHX 5.0

Post autor: MUSZEL »

ehh... chłopie, to forum ma więcej lat niż niejeden jego użytkownik. Wiesz ile razy takie pytania były zadawane? No właśnie... ;) to się zwie: lenistwo ;)
Przechwytywanie.JPG

Edit:
żeby nie być gołosłownym, jeden z pierwszych tematów w wyszukiwarce, gdzie jest m. in. moja wypowiedź ;)
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... %C4%87+sag
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Pytania odnośnie Fox DHX 5.0

Post autor: Puncu »

Muszel, tyle trudu by nie musieć pisać po raz kolejny :D

Wysłane z Commodore 64
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
zabek123
Posty: 22
Rejestracja: 24.03.2016 00:06:58
Kontakt:

Post autor: zabek123 »

dobra dzięki, sory nowy jestem :P ale piszesz tam jak ustawić sag w powietrznym, ja mam sprezyne
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Pytania odnośnie Fox DHX 5.0

Post autor: Puncu »

Różni się to tym że go nie pompujesz tylko zmieniasz sprężyne. A od tego są kalkulatory.

Wysłane z Commodore 64
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
zabek123
Posty: 22
Rejestracja: 24.03.2016 00:06:58
Kontakt:

Post autor: zabek123 »

dzięki Puncu ;)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

zabek123 pisze:dobra dzięki, sory nowy jestem :P ale piszesz tam jak ustawić sag w powietrznym, ja mam sprezyne
fakt, piszę tak jak ustawić sag w powietrzniaku, ale w sprężynie są te same zasady, tyle że wymieniasz lub skręcasz sprężyny ;) a ogólna metoda (siadanie, mierzenie zsunięcia gumki, wartości procentowe) jest taka sama ;) (w przybliżeniu)

nie zrozum mnie źle, ale jestem na forum prawie 10 lat i takich postów pisałem wiele, po prostu ile można ;) dlatego nowych użytkowników (którzy coraz częściej nie szukają nawet w google) zmuszamy troche do poszukania samemu w tym, co już było napisane niejednokrotnie ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości