Strona 1 z 2

[66 RC 2005] Brak tłumienia po serwisie

: 30.05.2016 09:02:41
autor: BajkKraft
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelki w w.w. widelcu i pomimo iż go złożyłem tak, jak był wcześniej, to przestały działać regulacje i nie ma w ogóle tłumienia. Przed rozkręceniem nie ustawiłem regulacji w konkretnej pozycji - czy to może być przyczyną? Czy ten "pręcik", który łączy dół tłumika z regulatorami powinien być jakoś umocowany do spodu, czy wystarczy go włożyć?

: 30.05.2016 09:42:10
autor: Puncu
Powinien być po prostu włożony. Pokręć regulacją skrajnie w prawo i pouginaj go troche.

: 01.06.2016 08:19:17
autor: BajkKraft
Zamontowałem, pojeździłem i dalej dupa. Dzisiaj go rozbieram i składam kawałek po kawałku według rysunku technicznego ze strony marcoka. Kolejna rzecz jaką zauważyłem, to ostre pocenie - wymieniałem uszczelki na zamienniki. Teraz pytanie - czy ktoś zna sprawdzonego sprzedawcę odpowiednich zamienników, które nie pocą zaraz po montażu? No chyba, że ja coś zjebałem przy instalacji, ale wciskałem równo (przyłożoną odpowiednio dopasowaną nakrętką po antyperspirancie :D) myślę, że do końca a teraz doi gorzej niż na starych uszczelkach. Słyszałem o jakiejś firmie robiącej na wymiar simeringi, tylko trzeba im wysłać wzór (ja niestety już wywaliłem stare).

: 01.06.2016 10:27:06
autor: Rak$
Może je włożyłeś odwrotną stroną? ;)
Mi też się kiedyś tak zdarzyło :p
Trochę bluzgów, robotki i gotowe :D

Sprawdź czy na pewno dobrze zamontowałeś wszystkie elementy regulacji, krok po kroku.
Pręt do regulacji wkręca się na cieniutkim gwincie ;)
Jak znowu nie wyjdzie to daj znać.
A robiłeś operacje typu kąpiel we wrzątku?
Mycie jakimiś dziwnymi odtłuszczaczami i tym podobne?

: 01.06.2016 14:19:10
autor: Zalas
Tak. Na pewno założyłeś odwrotnie, też tak miałem że amor mi lał, zmieniłem uszczelki i zaczął rzygać :P Odwrót uszczelek i jest cacy :) A ja zamienniki do moich 888 2005r kupowałem od Ari-Ariette. Polecam :)

Re:

: 01.06.2016 15:01:06
autor: BajkKraft
Rak$ pisze:A robiłeś operacje typu kąpiel we wrzątku?
Mycie jakimiś dziwnymi odtłuszczaczami i tym podobne?
Żadnych eksperymentów, to miała być prosta misja - wchodzę i wychodzę (czyt. zmieniam uszczelki + wymieniam olej :D).

Dobra, widelec rozebrałem. Po odkręceniu korków wylazły sprężyny z częścią tłumików, które były złożone tak:
Obrazek
Teraz już wiem, że jedna regulacja "nie miała końca" przez nie wkręcenie tego bolca na ten mały gwincik, o którym wspomniał Rak$ (pierwsze zdjęcie: wkręcone, drugie: wykręcone; tak też to zastałem zaraz po rozebraniu :D)
Obrazek
Obrazek
Idziemy dalej, bo dalej nie wiem czemu nie było w ogóle tłumienia (na jeździe próbnej się wyjebałem od sprężyn przy wheelie :D).
Tłumiki po wyjęciu wyglądają tak:
Obrazek
Od razu pytanie, bo mi się pomieszały - który jest kompresja, a który odbicie? Z tego co zauważyłem, to z zewn. różnią się tylko tym, że jeden ma trzy dziurki z boku i jest jakby dwusegmentowy, a drugi nie.
Co do uszczelej, to są wsadzone tak:
Obrazek
Obrazek
I jeszcze jedno, czy to jest wsadzone dobrą stroną?
Obrazek
Sory, że tak męczę, mam manual ze strony marcoka, ale jestem słaby z rysunków technicznych

: 01.06.2016 15:55:44
autor: Zalas
Wargę trzeba wyczuć pod palcem bo na oko to chłop w szpitalu umarł.
Odwracaj w drugą strone te uszczelki. Po złożeniu może się jeszcze parę prążków pojawić bo widzę że wszystko tam umaziane olejem :P

: 01.06.2016 17:25:59
autor: Puncu
Tłumik powrotu ma otwory tylko na dole a kompresji ma też gdzieś w połowie. I tak, dobrze założyłeś te tuleje ;)

: 02.06.2016 08:18:35
autor: BajkKraft
Słuchajcie, ja już nie wiem. Regulacja dalej nie działa, wyczytałem teraz o jakichś podkładkach dystansowych, których ja tam nie miałem (albo je omyłkowo wyrzuciłem z zaolejonymi gazetami, co jest mało prawdopodobne, lecz możliwe). Sprężyna przez to wydaje się luźna (wszak coś stukało podczas jazdy próbnej). Próbowałem rozebrać tłumik do cna, żeby zobaczyć jak to tam działa i dlaczego nie działa :D. Zdjąłem ten mały pierścień seegera, ale nie wiem jak to dalej rozebrać. Do tego jedna sprężyna negatywna lata luźno po korpusie tłumika, a druga wchodzi ciasna - ocb?

: 02.06.2016 14:20:38
autor: Zalas
stukała ci pewnie sprężyna o goleń amora tym się nie przejmuj można to wytłumić :)
Druga sprawa. Nie mogłeś rozebrać tego tłumika gdyż tłumiki HSCV są nie rozbieralne :P Fabryka zakuła i ma działać do póki się tłumik nie zerdzewieje i nie rozsypie czyli wieki :D
Luźna sprężyna... hymm mozesz spróbować dać podkładki pod czerwoną nakrętką :)

P.s. ostatnio zmieniałem uszczelkę bo lała mi prawa goleń w 888... Tak założyłem na odwrót i musiałem poprawiać xD

: 02.06.2016 14:38:47
autor: Rak$
Raz, sprężyna sobie czasem stuknie :)
Mi czasem też się tak zdarzy :)

Dwa:
- wsadź pręt do regulacji
- zobacz czy da się go wkręcić do końca
- wykręć do końca
Bo być może mogłeś przekręcić gwint
one są cholernie delikatne :)
Zrób to najlepiej ręką ;)

Te krótkie sprężyny są w dobrych miejscach :)

Co do tłumików i podkładek...
To jest schemat, jakość nie jest masakryczna więc dasz rade ustalić co masz a czego nie masz :D
To jest schemat, jakość nie jest masakryczna więc dasz rade ustalić co masz a czego nie masz :D

: 02.06.2016 14:56:26
autor: BajkKraft
Gwinty są raczej ok, już wcześniej je dokreciłem na maksa tak, że kręci tym precikiem, co wchodzi w tłumik. Tak sobie tym kręciłem i kręciłem i światło tych otworów na dole się nie zmienia; nie czuć też końca tego kręcenia.
Według tego obrazka co wrzuciłeś Rak$, to wszystko jest oprócz właśnie tych tulei dystansowych co są pod sprężynami negatywnymi.

: 02.06.2016 15:07:44
autor: Rak$
Hmm... Więc to odpada, a nie stuka Ci coś w tłumiku, ten stukot może być bardzo stłumiony, być może z regulacji odbicia spadła Ci uszczelka, co za tym idzie --> "prze**bane".

Tuleje zawsze można dorobić ;)
Dobry tokarz, bądź znaleźć coś z plastiku :)

: 02.06.2016 15:59:48
autor: BajkKraft
Stukac nie stuka, tylko pod koniec skoku trochę ciężej wchodzi. Do tego na jednym z tych prętów, co wchodzą w tłumik jest ostra szrama, ale też dopiero pod koniec ugiecia. Generalnie wszystko jest w stanie mocno średnim, ale takie samo było zanim rozebrałem, a wtedy pracował normalnie :/.

Re:

: 02.06.2016 16:04:21
autor: Puncu
BajkKraft pisze:nie czuć też końca tego kręcenia.
Zerwałeś gwint na iglicy. Gratulujemy :)

: 02.06.2016 16:10:01
autor: BajkKraft
A iglica to to co wchodzi w to średnio grube anodowane, co z kolei wchodzi w korpus tłumika? Jesli tak, to to się dokreca ładnie do końca, tylko potem się kręci razem z tym anodowanym.

: 02.06.2016 16:19:53
autor: Rak$
To ten długi cienki srebrny pręt ^^
Jak go zerwałeś, to jesteś w sumie w dupie.
Wątpię czy ktoś się podejmie zrobienia iglicy, i w ogóle tak drobno zwojowego gwintu, to jest jakieś 0,8mm? :o

Re:

: 02.06.2016 16:21:01
autor: Zalas
BajkKraft pisze:Gwinty są raczej ok, już wcześniej je dokreciłem na maksa .
Na pewno zerwałeś gwint... Ja lekko kluczem swoich dotknąłem i już urwałem teraz mam na tulejce zrobione.

: 02.06.2016 16:35:04
autor: BajkKraft
Ale to chodzi o ten taki gwincik na górze? Jesli tak, to on jest ok. Chyba, że chodzi o coś tam głęboko na dole, wnkorpusie tłumika?
Generalnie jestem w pracy do 21, ale jak wrócę to nagram krótki filmik co i jak działa.