Zamiennik Judy Buttera

EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Soulforged zapytaj innych. ;)

http://www.pinkbike.com/photo/5717522/

Potem dorzucę inne foty słynnej wazeliny białej. :D
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

EZrider pisze:Oto i najlepszy zamiennik na rynku. Wypróbowany z Totemie, Domainie i Boxx Race.
Mi na tym syfie na zimie Totem strasznie mulił. Zmieniłem (jak wyżej pisałem) na smar + olej i było git ;)
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Vin, dałeś techniczną która jest gęstym glutem czy kosmetyczną? Bo różnica jest.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Kosmetyczną
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Hm nie wiem, poczekaj rok to powiem Ci co w zimie się dzieje. :D
Soulforged
Posty: 452
Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Soulforged »

EZrider pisze:Soulforged zapytaj innych.
W sumie można się spodziewać - dostępność jest po stronie kosmetycznej;)

A na serio - wazelina kosmetyczna jest wzbogacona o barwniki, konserwanty, olejki zapachowe itp. świństwa które raczej nie pomogą amorowi. Techniczna jest dodatkowo bardziej odporna na wymywanie (gęstsza i bardziej lepka), różnicę można wyczuć nawet na palcach w konsystencji tych dwóch rodzajów.

Poza tym proponuję eksperyment w postaci posmarowania ust techniczną i sprawdzenia o ile dłużej się trzyma;P
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Soulforged pisze:Dobry dowcip
A co lepsze - prawdziwy.

Prawda jest taka, że zwykła wazelina bardzo dobrze sprawdza się jako smar na uszczelki.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Soulforged pisze:A na serio - wazelina kosmetyczna jest wzbogacona o barwniki, konserwanty, olejki zapachowe itp. świństwa które raczej nie pomogą amorowi. Techniczna jest dodatkowo bardziej odporna na wymywanie (gęstsza i bardziej lepka), różnicę można wyczuć nawet na palcach w konsystencji tych dwóch rodzajów.
Mówię o takiej czystej wazelinie, bez zapachu i koloru. Ziaja robi taką właśnie. A techniczna zmuli amora, jest zbyt gęsta do takich rzeczy i zbyt wolno się "upłynnia" pod wpływem ciepła. Poza tym jaka różnica co do wymywania? Mówimy o smarowaniu przestrzeni nie objętej semi-bathem czyli powyżej uszczelek olejowych + wyżłobienie w olejowych.
Soulforged
Posty: 452
Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Soulforged »

Ok, ok - rozumiem że praktyka obala moją teorię, dlatego powiem że po porstu dla komfortu psychicznego wolę mieć w amorze coś stworzonego konkretnie do tego celu;)
zero100
Posty: 355
Rejestracja: 14.03.2011 10:26:43
Kontakt:

Re: Zamiennik Judy Buttera

Post autor: zero100 »

profesjonalny smar do siłowników hydraulicznych - polecam
Oharo
Posty: 130
Rejestracja: 22.02.2011 21:20:13
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Post autor: Oharo »

Siema !!! Nie chciałem zakładać nowego tematu więc piszę w tym.
Mam problem ze smarem pod uszczelki do mojego foxa 40... Nie chciałbym płacić znów 50zł za puszkę JB bo to troszkę drogo;/ Nie mam czasu na przesyłkę bo chciałbym w weekend foxa przelać. Pytanie do was:
Mam akurat smar teflonowy
http://www.sporti.pl/product-pol-3840-S ... 615c5cc68a

Czy ktoś kiedyś stosował ten smar ?? i czy się w ogóle nada :roll:
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Ron2013 »

Petryna gwinty smarem? jak na to wpadłeś?
przeciw odkręcaniu najlepszy jest Loctite przy czym trzeba wiedzieć, że Loctite jest dostępny w kilku siłach łączenia i dla normalnych połączeń wystarczy niebieski - 243, trwałe połączenia daje zielony 638 (trzeba podgrzać aby puściło). A co do pseudo wiedzy z nagrania, to polecam smarować śruby smarem i pojechać do Spidla lub Mariboru, tylko należy się nastawić na szukanie części w lesie.

Natomiast co do pomysłu z wazeliną, to jest w kategorii głupi przez naiwny, bo wazelina nie rozpuszcza się w olejach zatem pływają w nim tzw."gluty", które docelowo utkną w zaworach hydrauliki. W sumie ta drogą myślenia idąc, to kupę też można jako zamiennika użyć, bo tańsza i konsystencja czasem podobna.A tak serio zamiast Judy Buttera stosowałem w praktyce Motorexa i smar Manitou - działanie bardzo podobne a ceny niższe.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Ron2013 pisze: A co do pseudo wiedzy z nagrania, to polecam smarować śruby smarem i pojechać do Spidla lub Mariboru, tylko należy się nastawić na szukanie części w lesie.
Zapytaj kogokolwiek kto miał styczność z serwisowaniem rowerów, na łaczenia gwintowe w większej części daje się smar. W moim rowerze każda śruba (poza śrubkami do tarczy) jest posmarowania, nic mi się nie rozkręcało w Polsce, na Słowacji czy w Austrii, a jeśli nawet to wystarczy to poskręcać z odpowiednią siła.
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Zamiennik Judy Buttera

Post autor: Ron2013 »

Kolego GgG trochę wiedzy o materiałach wystarczy aby nie tworzyć mitów (tym bardziej jako moderator, to nie uchodzi) i tak, aluminium po aluminium się zaciera, stal po stali także ale stalowe śruby w aluminiowym korpusie NIE (niektórzy mylnie nazywają zacieranie ZAPIEKANIEM). Także śruby tytanowe nie zacierają się w aluminium ani stali. A tak na zdrowy rozum, to po co wymyślili Loctite?
Co do smaru na gwintach, to puść kiedyś hamulce jeśli masz odwagę..?
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Ron2013 pisze:Co do smaru na gwintach, to puść kiedyś hamulce jeśli masz odwagę..?
Wolę nie bo mi smar poucieka...

Dziwne jest to, że w większości instrukcji montażu części producent zaleca danie smaru na gwint - mylą się?
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

GgG pisze:mylą się?
No oczywiście że tak, co taki producent części wie o sprzęcie... :roll:

SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Ja do amora daje smar Festo LUB-KC1 (oryginalnie do uszczelniaczy siłowników, są one z kauczuku nitrylowo-butadienowego - NBR - taki sam materiał podają producenci uszczelek np moje Ariete )
Nie wiem jak z jego dostępnością, ja zawsze mam go pod ręką bo dużo robię przy pneumatyce.
Ron2013 pisze:aluminium po aluminium się zaciera, stal po stali także ale stalowe śruby w aluminiowym korpusie NIE
mówisz to z praktyki czy neta wyczytałeś? Bo ja mam odmienne doświadczenia ze stalą nierdzewną +aluminium - elektrozawory w wyspach zaworowych cholernie się potrafią blokować i to pomimo dawania smaru (tego co wyżej albo pasty miedzianej), mam nawet specjalne imbusy Wery tylko do tego celu.
Zresztą w dokumentacjach technicznych spotkałem się z informacją że przy materiach o różnych potencjałach połączenie śrubowe koroduje i zwie się to korozją galwaniczną.

Także w rowerze również daje smar( śruby mam w większości z nierdzewki), jedyne miejsce gdzie dawałem lekkiego loctite 222 to regulacja hamulca mechanicznego. Ten loctite nadałby się do innych często odkręcanych śrub, za to średni/niebieski po odkręceniu się wykrusza (część wypadnie, część zostanie) i wypadało by czyścić gwinty za każdym razem, wole jednak smar
Oharo
Posty: 130
Rejestracja: 22.02.2011 21:20:13
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Post autor: Oharo »

Panowie... Dyskusja na temat smarowania gwintów jest bezsensowna ... To tak sam jak by właściciel Marzo przekonywał właściciela RS że Marzo jest lepsze ... Każdy ma swoje rację... Osobiście daję troszkę smaru na gwinty zapobiega to utlenianiu się np: aluminium i tworzy barierę dla korozji ( nie raz się przekonałem że jednak troszkę warto dać i sprawdzać dociągnięcie śruby niż ją urywać przy każdej próbie wykręcania...) każdy dba o sprzęt na swój sposób i to jego sprawa czy smaruje gwinty czy nie ;)

A wracając do tematu odpowie mi ktoś na mój poprzedni post ??
http://www.sporti.pl/product-pol-3840-S ... 615c5cc68a

Można to zaaplikować pod uszczelki ??? Czy po 20km będę już widział tłumik ??
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

jest to do łożysk, także raczej bym nie dawał do amortyzatora (tak samo jak łt-43 itp.)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość