Wymiana bzdetów przed sezonem (napęd, sterowanie etc.)
Wymiana bzdetów przed sezonem (napęd, sterowanie etc.)
Dzieńdobrybardzo i witam.
Sprawa wygląda nastepująco: jako że sezon się zbliża (no, po spojrzeniu za okno przynajmniej TEORETYCZNIE) chciałbym wymienić pare bzdetów w swoim złomie. Przeglądałem forum, konkretne typy mam, teraz chciałbym się tylko dowiedzieć jak będzie wyglądac kwestia spasowania tych części i czy są to rzeczy warte swojej ceny (czy też można znaleźć coś lepszego w zbliżonej kwocie).
Wszystko raczej budżetowe, więc jeżeli ktoś wpadnie na pomysł "kup X zamiast Y" to byłoby fajnie gdyby ten X nie zostawiłby mnie o chlebie i wodzie na nastepny miesiąc.
Aha, jeżeli o jazdę chodzi to raczej ciężka do określenia hybryda wszystkiego, czyli jeżdżenia po mieście i skoczenia z czego się da i gdzie się da.
No to tak tytułem wstępu, to do rzeczy.
Rama: A-Gang P.M, nie mam pojęcia który rocznik, jeden ze starszych chyba. No 14 w każdym razie.
Zmiana kierownicy: aktualnie siedzi Truvativ Hussefelt Triple Butted 680 bodajże, ale planuję Fattboya 750 albo 780 (chociaż tak drastyczna przesiadka może i się odbić czkawką) więc cenowo w granicach ~150 - 160 zł.
Gripy: aktualnie jakiejś noname'owe gówno, pasowałoby wrzucić cos lepszego. Na oku mam ODI Ruffian.
Blat: aktualnie z przodu siedzi jeszcze przerzutka która wyleci z tamtąd w trybie natychmiastowym. Potrzebuję czegoś na 38T więc myślałem nad Dartmoorem Totem (~110 zł)
Napinacz: jakikolwiek, np. Truvativ Boxguide Team (130 zł). Tutaj chyba liczy sie jeszcze suport i korba. Więc jeżeli o suport chodzi to nie mam pojęcia, korba - Shimano Hone.
Tylna przerzutka do wymiany: tutaj dużo wydziwiał nie będę, ma być tanio i sztywno więc Shimano Sora (~90 zł)
Manetka: cokolwiek co będzie pasowac do powyższej Sory i nie wyniesie mnie więcej niz te, powiedzmy, 70 zł.
Sztyca pod siodło: Accent którego mam aktualnie jest (o ironio) do dupy, więc myślałem nad Truvativem Hussefelt (7 dych w przecenie na rowerowy.com). Siodło - jakies Dartmoorowe, nie mam pojęcia jaki model.
No i klamki: aktualnie klamkomanetki z serii Hone które też pójda na śmietnik. Potrzebuję czegoś co będzie kompatybilne z Deore BR-M535. Myślałęm nad BL-M596 albo SLX BL-M665 ale nie wiem jak z kompatybilnością.
Zasadniczo to by było na tyle, jeśli komulwiek chciałoby się przeczytać to dzięki z góry. Jezeli o technikalia chodzi to jestem kompletna noga więc fachowa porada zawsze w cenie.
Pozdrawiam.
Sprawa wygląda nastepująco: jako że sezon się zbliża (no, po spojrzeniu za okno przynajmniej TEORETYCZNIE) chciałbym wymienić pare bzdetów w swoim złomie. Przeglądałem forum, konkretne typy mam, teraz chciałbym się tylko dowiedzieć jak będzie wyglądac kwestia spasowania tych części i czy są to rzeczy warte swojej ceny (czy też można znaleźć coś lepszego w zbliżonej kwocie).
Wszystko raczej budżetowe, więc jeżeli ktoś wpadnie na pomysł "kup X zamiast Y" to byłoby fajnie gdyby ten X nie zostawiłby mnie o chlebie i wodzie na nastepny miesiąc.
Aha, jeżeli o jazdę chodzi to raczej ciężka do określenia hybryda wszystkiego, czyli jeżdżenia po mieście i skoczenia z czego się da i gdzie się da.
No to tak tytułem wstępu, to do rzeczy.
Rama: A-Gang P.M, nie mam pojęcia który rocznik, jeden ze starszych chyba. No 14 w każdym razie.
Zmiana kierownicy: aktualnie siedzi Truvativ Hussefelt Triple Butted 680 bodajże, ale planuję Fattboya 750 albo 780 (chociaż tak drastyczna przesiadka może i się odbić czkawką) więc cenowo w granicach ~150 - 160 zł.
Gripy: aktualnie jakiejś noname'owe gówno, pasowałoby wrzucić cos lepszego. Na oku mam ODI Ruffian.
Blat: aktualnie z przodu siedzi jeszcze przerzutka która wyleci z tamtąd w trybie natychmiastowym. Potrzebuję czegoś na 38T więc myślałem nad Dartmoorem Totem (~110 zł)
Napinacz: jakikolwiek, np. Truvativ Boxguide Team (130 zł). Tutaj chyba liczy sie jeszcze suport i korba. Więc jeżeli o suport chodzi to nie mam pojęcia, korba - Shimano Hone.
Tylna przerzutka do wymiany: tutaj dużo wydziwiał nie będę, ma być tanio i sztywno więc Shimano Sora (~90 zł)
Manetka: cokolwiek co będzie pasowac do powyższej Sory i nie wyniesie mnie więcej niz te, powiedzmy, 70 zł.
Sztyca pod siodło: Accent którego mam aktualnie jest (o ironio) do dupy, więc myślałem nad Truvativem Hussefelt (7 dych w przecenie na rowerowy.com). Siodło - jakies Dartmoorowe, nie mam pojęcia jaki model.
No i klamki: aktualnie klamkomanetki z serii Hone które też pójda na śmietnik. Potrzebuję czegoś co będzie kompatybilne z Deore BR-M535. Myślałęm nad BL-M596 albo SLX BL-M665 ale nie wiem jak z kompatybilnością.
Zasadniczo to by było na tyle, jeśli komulwiek chciałoby się przeczytać to dzięki z góry. Jezeli o technikalia chodzi to jestem kompletna noga więc fachowa porada zawsze w cenie.
Pozdrawiam.
Co do kierownicy w tej cenie masz jeszcze Darta Nitro i NS Evidence. Moim zdaniem wszystkie sprawdzą się tak samo, więc weź to co Ci się podoba.
Co do blatu to nie wiem czy jest sens dawać stówę za darta. Szukałbym czegoś po taniości jak np http://allegro.pl/koronka-fsa-38t-bcd-1 ... 17379.html albohttp://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=84062
Napinacz i sztyca- podaj mocowanie i średnice
Co do przerzutki i manetki to rozważ przesiadkę na SRAMa. Na prawdę warto. Gdybyś zostawał przy Shimano to leży mi gdzieś manetka Alivio, jak znajdę to moglibyśmy się dogadać
Klamki z tego co wiem w Shimano pasują i nie powinno być problemu. Z wyżej wymienionych brałbym SLX.
Co do blatu to nie wiem czy jest sens dawać stówę za darta. Szukałbym czegoś po taniości jak np http://allegro.pl/koronka-fsa-38t-bcd-1 ... 17379.html albohttp://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=84062
Napinacz i sztyca- podaj mocowanie i średnice

Co do przerzutki i manetki to rozważ przesiadkę na SRAMa. Na prawdę warto. Gdybyś zostawał przy Shimano to leży mi gdzieś manetka Alivio, jak znajdę to moglibyśmy się dogadać

Klamki z tego co wiem w Shimano pasują i nie powinno być problemu. Z wyżej wymienionych brałbym SLX.
Chodzi tylko i wyłącznie o to żeby trochę to wytrzymało i zęby nie wyjechały się w połowie sezonu. Jesli opcja "po taniości" to zapewni, to jak najbardziej będę tym zainteresowanyImpus pisze: Co do blatu to nie wiem czy jest sens dawać stówę za darta. Szukałbym czegoś po taniości jak np http://allegro.pl/koronka-fsa-38t-bcd-1 ... 17379.html albohttp://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=84062

Sztyca - chyba standard, ale dla pewności foto:Impus pisze:Napinacz i sztyca- podaj mocowanie i średnice

Mocowanie pod napinacz: wg. tego wzoru:

najprawdopodobniej to ostatnie:


Niestety, nie ta półka cenowa. Mogę się mylić, ale znalezienie jakiegokolwiek Srama na krótkim wózku mieszczącego się w przedziale cenowym do 100 zł to dosyc ciężka sprawa.Impus pisze:Co do przerzutki i manetki to rozważ przesiadkę na SRAMa. Na prawdę warto.
I tak już za dużo włożyłem w tego strupa, więc zostanę przy tych heblachKamilQ pisze:Hamulce sprzedaj i kup slx

Blat powinien ogarnąć bez problemu. Co do srama to fakt, na krótkim nie kupisz, ale weź pod uwagę jaką masz kasetę, ob może się okazać, że sora nie ogarnie wszystkich przełożeń. Ja śmigam na X-5 na średnim wózku i nie czuje parcia na krótki a działa mega dobrze. Wcześniej miałem XTR'a co prawda tego bez shadow, ale długo nie pożyła...
-
- Posty: 2379
- Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
- Lokalizacja: Węgierska Górka
- Kontakt:
Dartmoor Nitro. Wytrzymała, w miarę lekka, dobre gięcia, mieści się w budżecie.S6Sbk pisze:Zmiana kierownicy: aktualnie siedzi Truvativ Hussefelt Triple Butted 680 bodajże, ale planuję Fattboya 750 albo 780 (chociaż tak drastyczna przesiadka może i się odbić czkawką) więc cenowo w granicach ~150 - 160 zł.
ODI Rogue - na pewno przeżyją z 3 sezony intensywnej jazdy w rękawiczkach czy bez. Miękkie, wolno się ścierają, grube - świetny wybór, tylko kwestia budżetu, ale moim zdaniem naprawdę warto dołożyć.S6Sbk pisze:Gripy: aktualnie jakiejś noname'owe gówno, pasowałoby wrzucić cos lepszego. Na oku mam ODI Ruffian.
Poszukaj koronki Weeze - może znajdziesz ją w budżecie - bardzo lekka, wykonana z dbałością o najmniejsze detale, sztywna, mega wytrzymała i odporna na zużycie (po 2 latach użytkowania swojej, teraz jeździ na niej zadowolony kolega i pewnie pojeździ jeszcze z kilka sezonów u niego, bądź kolejnego właściciela).S6Sbk pisze:Blat: aktualnie z przodu siedzi jeszcze przerzutka która wyleci z tamtąd w trybie natychmiastowym. Potrzebuję czegoś na 38T więc myślałem nad Dartmoorem Totem (~110 zł)
Osobiście używam sztycy Turner'a - bardzo lekka, jak na razie bezproblemowo, bardzo dobrze wykonana i również w cenie ~70 zł na goodbike.com.pl. Polecam!S6Sbk pisze:Sztyca pod siodło: Accent którego mam aktualnie jest (o ironio) do dupy, więc myślałem nad Truvativem Hussefelt (7 dych w przecenie na rowerowy.com). Siodło - jakies Dartmoorowe, nie mam pojęcia jaki model.
A to się nie zrozumieliśmy w takim razie. 31 mm.galgan pisze: Co do sztycy to chodzi o jej średnice
Bardzo możliwe że nie ogarnie, bo kaseta na nieszczęście to 9tka, ale skrajnych przełożeń i tak nie używam. Jeżeli obsłuży te główne 7 przełożeń to będzie git.Impus pisze:Blat powinien ogarnąć bez problemu. Co do srama to fakt, na krótkim nie kupisz, ale weź pod uwagę jaką masz kasetę, ob może się okazać, że sora nie ogarnie wszystkich przełożeń. Ja śmigam na X-5 na średnim wózku i nie czuje parcia na krótki a działa mega dobrze. Wcześniej miałem XTR'a co prawda tego bez shadow, ale długo nie pożyła...
Jak szukasz kiery zerknij na rowerowy.com maja promocje np.
http://rowerowy.com/sklep/czesci/kierow ... v1_sunline
http://rowerowy.com/sklep/czesci/kierow ... v1_sunline
Okej, to parę kwestii się wyjaśniło.
1.
W takim razie rozumiem że nie ma sensu przepłacać za tego Totema skoro tu jest 38ka za 8 dych?
http://allegro.pl/nowa-bop-dh-34t-36t-3 ... 22568.html
2. Kierownica rozszerzyła sie o opcję Nitro z Dartmoora. Jakieś konkretne za i przeciw w porównaniu do Fatboya?
3. Napinacz - skoro po kupnie adaptera podpasuje każdy pod dany standard rozumiem że ten Truvativ to sensowny wybór? Czy może jest coś lepszego w zbliżonej/niższej cenie?
1.
W takim razie rozumiem że nie ma sensu przepłacać za tego Totema skoro tu jest 38ka za 8 dych?
http://allegro.pl/nowa-bop-dh-34t-36t-3 ... 22568.html
2. Kierownica rozszerzyła sie o opcję Nitro z Dartmoora. Jakieś konkretne za i przeciw w porównaniu do Fatboya?
3. Napinacz - skoro po kupnie adaptera podpasuje każdy pod dany standard rozumiem że ten Truvativ to sensowny wybór? Czy może jest coś lepszego w zbliżonej/niższej cenie?
Witam ponownie. Nie chce mi się robić burdelu i zakładać nowego tematu, więc do rzeczy.
"Sprzęt" z tematu na którym jeżdżę najprawdopodobniej w przyszłym roku pójdzie na śmietnik (sprzedawać się tego nawet nie opłaca, bo nikt takich części nie kupi). Chcę uratować co się da i na bazie tego spróbować skonstruować fulla o bardziej neutralnej geometrii (więc wyłamuję się z profilu forum i zamiast "czegoś do DH/lekkiego FR" powiem, że szukam czegoś bardziej podpadającego pod enduro. Więc żadnych Big Hitów, Stinky, Iron Horse'ów i tym podobnych). Ogólnie rzecz biorąc, chciałbym żeby, w razie potrzeby był to sprzęt na którym można uzyskać neutralną pozycję jak w normalnym AM/XC jak i, po obniżeniu siodła, ogarnąć teren bardziej "pod kątem".
Z aktualnego setupu zostawię praktycznie tylko heble (Shimano BM-535), przerzutkę + manetkę (Sram X4), napinacz, kasetę i korbę (Shimano Hone). Reszta, najprawdpopodobniej, wyląduje w koszu albo sprzedana za grosze jeśli zdarzy się okazja.
Moje pytanie jest aktualnie następujące: na jakie modele ram i przednich widelców zwracać uwagę przy przeglądaniu allegro/olx? Chciałbym zmieścić się w okolicach 800-900 zł za przedni widelec i około 1500-1800 zł za ramę (nie mam pojęcia czy jest to do zrobienia, ale przez rok może uda sie ustrzelić jakąś okazję). Całą resztę bebechów (np. koła) będę liczył osobno. Jak narazie chodzi mi o to, jakich modeli ram i przednich amorów szukać. Widzę, że allegro obrodziło w rózne wariacje Fox'a 32/36 (Float i Talas), ale zakładam że czai sie za tym jakaś historia (i to niekoniecznie pozytywna).
Gdyby ktos miał jakies sugestie, to byłbym dozgonnie wdzięczny.
Pozdro szejset.
"Sprzęt" z tematu na którym jeżdżę najprawdopodobniej w przyszłym roku pójdzie na śmietnik (sprzedawać się tego nawet nie opłaca, bo nikt takich części nie kupi). Chcę uratować co się da i na bazie tego spróbować skonstruować fulla o bardziej neutralnej geometrii (więc wyłamuję się z profilu forum i zamiast "czegoś do DH/lekkiego FR" powiem, że szukam czegoś bardziej podpadającego pod enduro. Więc żadnych Big Hitów, Stinky, Iron Horse'ów i tym podobnych). Ogólnie rzecz biorąc, chciałbym żeby, w razie potrzeby był to sprzęt na którym można uzyskać neutralną pozycję jak w normalnym AM/XC jak i, po obniżeniu siodła, ogarnąć teren bardziej "pod kątem".
Z aktualnego setupu zostawię praktycznie tylko heble (Shimano BM-535), przerzutkę + manetkę (Sram X4), napinacz, kasetę i korbę (Shimano Hone). Reszta, najprawdpopodobniej, wyląduje w koszu albo sprzedana za grosze jeśli zdarzy się okazja.
Moje pytanie jest aktualnie następujące: na jakie modele ram i przednich widelców zwracać uwagę przy przeglądaniu allegro/olx? Chciałbym zmieścić się w okolicach 800-900 zł za przedni widelec i około 1500-1800 zł za ramę (nie mam pojęcia czy jest to do zrobienia, ale przez rok może uda sie ustrzelić jakąś okazję). Całą resztę bebechów (np. koła) będę liczył osobno. Jak narazie chodzi mi o to, jakich modeli ram i przednich amorów szukać. Widzę, że allegro obrodziło w rózne wariacje Fox'a 32/36 (Float i Talas), ale zakładam że czai sie za tym jakaś historia (i to niekoniecznie pozytywna).
Gdyby ktos miał jakies sugestie, to byłbym dozgonnie wdzięczny.
Pozdro szejset.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość