Opinie na temat ramy kross sing fr2

lollex
Posty: 682
Rejestracja: 27.12.2010 20:00:45
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: lollex »

Frmaniak bez spiny :) Zapamiętaj o tym że adaptera pod damper nie ma w standardzie. Po 2, fakt, geometria fajna, ale wygląda to strasznie. Wolałbym juz krótszy damper mieć. I po 3, jak gość wsadzi koło 26" plus adapter, nie ma mowy aby koło nie tarło o podsiodłowke przy dobiciu.
Zeby nie było, miałem protoplaste signa :) Pojeździłem dokładnie miesiąc i wróciłem na sztywniaka. Ale teraz gdy przyzwyczaiłem się do jazdy fullami, mając mało kasy bez wahania kupiłbym starą fr'ke za pare groszy, i ją nieco przerobił :)
Dziekuje :D
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Tak, to dopiero prototyp, tak żeby go postawić na kołach, założyć damper i zobaczyć czy wszystko się mieści, posprawdzać kąty, skok i takie tam.
Wszystko się mieści, kąty jak widać dobre, a skok wyszedł około 160mm.
W planach jest jeszcze wzmocnić ten adapter.
Jak będzie to wszystko działać tak jak powinno to się go jakoś "schowa" i przerobi na mniej widoczny

mebone
Posty: 265
Rejestracja: 29.11.2005 23:14:49
Lokalizacja: ldz
Kontakt:

Post autor: mebone »

Ja jeżdzę w enduro krossem Fr2. Mam kąt głowki koło 69* z amorem przednim 150mm i damperem 200mm. Geometria jest do przeżycia... jedyne co bym zmienił w obecnej chwili to damper, na długość 190mm. Uważam, że ta rama nadaje się tylko do damperów 190-200mm, pózniej robi się tzw. wielbłąd. Pamietaj ! Geometria jest ważniejsza od skoku :)
Spora ilość krossów miała krzywe wahacze, dlatego też trzeba sprawdzać czy dany egzemplarz nie cierpi na tą dolegliwość. Rame oceniam dobrze, ponieważ cena koło 200zł za nową, była bardzo dobra;) a do jazdy w enduro skok koło 150mm wystarcza mi ;) Zdarza mi się skakać hopy nawet te duże... narazie luzu nie ma. Teraz bede wsadzał podkładki pod wahacz, aby zapobiec luzu w przyszłości.
NeVeR
Posty: 74
Rejestracja: 12.08.2012 13:34:13
Kontakt:

Post autor: NeVeR »

Tak :D tyko gdzie ja za taka kase wyrwe taka rame :) na allegro jest jedna :D za 500 zl . Sorka z fona pisze :)
mebone
Posty: 265
Rejestracja: 29.11.2005 23:14:49
Lokalizacja: ldz
Kontakt:

Post autor: mebone »

Czekaj... kilka dni temu byl jakis za 200zl. Tylko, że to była licytacja. Pamietaj żeby nie wsadzać długiego dampera do niego! oraz kindshocka;) Jesli dużo jeździsz to pomysl nad damperem z platformą typu swinger 4way lub 6 way... on znieczuli Ci zawiech, ale na podjazdach nie bedzie tak pompował. Przy wyborze dampera musisz przmyslec jak wolisz jezdzić;) bo jak duzo skaczesz i zjeżdzasz to może Ci nieodpowiadac praca swingera.
NeVeR
Posty: 74
Rejestracja: 12.08.2012 13:34:13
Kontakt:

Post autor: NeVeR »

Aha dzięki przemyśle wybór dzięki wszystkim za wypowiedź pozdro :d
Gromciu
Posty: 136
Rejestracja: 18.12.2012 20:34:29
Lokalizacja: Warszawa/Marki
Kontakt:

Post autor: Gromciu »

Kross Sign Fr2 - dobra maszynka do jazdy z krweznikow ...
Jeżdziłem na tej ramie przez jakies 2 mies i powiem ze do jazdy po lesie bez katowania daje rade ale do dh to szalu nie ma ...
Kąt głowki dobry tylkko jak dasz damper 180 i kolo 24 na tył ... damper mniejszy niz 200 to totalny debilizm bo wtedy wychodzi sztywniak
Tył odjezdza w zakretach bo trójkat jest tak giętki ze mozna go wyginac rękami, i do tego wyrabiaja sie łożyska
Tak jak koledzy pisali za 700-800 zl mozna kupic BigHit-a który jest o niebo lepszy od Signa bez jakich kolwiek przeróbek.
Mysle ze wybór jest prosty
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Gromciu pisze:Tak jak koledzy pisali za 700-800 zl mozna kupic BigHit-a który jest o niebo lepszy od Signa bez jakich kolwiek przeróbek.
Mysle ze wybór jest prosty
Nie opłaca kupować się big hita za 800 jak za 3200 można kupić IH sunday. Tak samo z dupy stwierdzenie jak przy signie wartym 200zł
stomatolog
Posty: 132
Rejestracja: 30.05.2012 15:41:58
Kontakt:

Post autor: stomatolog »

Kross Sign Fr2 - dobra maszynka do jazdy z krweznikow ...
Spoko, widziałem kolesia profil co na tej ramie takie walił dropy, że 90% z forum by się zesrało :P
damper mniejszy niz 200 to totalny debilizm bo wtedy wychodzi sztywniak
Powodzenia z wstawianiem większego :P Wielbłąd wyjdzie. 14-16cm skoku spokojnie wystarcza ponownie powiem, na początek/ do jazdy amatorskiej.
Tył odjezdza w zakretach bo trójkat jest tak giętki ze mozna go wyginac rękami,
W nowym signie jak zegniesz rękoma dostaniesz ode mnie nagrodę złotych kaleson ;)
i za 700-800 zl mozna kupic BigHit-a który jest o niebo lepszy
Ja bym kupił demo, co za problem, kilka tysięcy tylko więcej, przecież to tyle co wakacje, ale liczy się szacunek ludzi ulicy i jeżdżę na fr'ce... [ironia] Tak serio, dolicz do tej 10 letniej ramy wymianę wszystkich łożysk, wymianę piasty, za tym też często szprych, suportu, tak się mówi, a 1500 z wysyłkami wyjdzie.

Pozdrawiam :)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

stomatolog pisze:Tak serio, dolicz do tej 10 letniej ramy wymianę wszystkich łożysk, wymianę piasty, za tym też często szprych, suportu, tak się mówi, a 1500 z wysyłkami wyjdzie.
miałem Signa i polecałem żeby nie było. Ale i mam BH. Suport ten sam, tak samo i piasta. Szprych nie trzeba zmienić, tylko trzeba umieć przecentrować koło. Łożyska często ludzie wymieniają od nowości, ja np wymieniłem 2 lata temu
stomatolog
Posty: 132
Rejestracja: 30.05.2012 15:41:58
Kontakt:

Post autor: stomatolog »

A to zwracam honor w tej kwestii :)
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Ale to nie zmienia faktu że BH kosztuje co najmniej 4 razy więcej ;)
Ta taka różnica jak kupić auto za 20tys a za 80 ;)

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

FRmaniak pisze:Ale to nie zmienia faktu że BH kosztuje co najmniej 4 razy więcej Ta taka różnica jak kupić auto za 20tys a za 80
jasne, że tak ;) ale tamtą kwestię chciałem wyjaśnić
Forfiter92
Posty: 86
Rejestracja: 22.02.2011 16:08:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Forfiter92 »

Jak widzę teksty typu "niezniszczalna rama" czy "prawie nie do zajechania" to aż mnie skręca :? Rama jest dobra na początek bo jest tania, i się "ugina" , geo ma przeciętne ale można pokombinować, żeby było znośne. Miałem tą rame ponad 2 lata temu i po pół roku wcale nie ostrego jeżdżenia (same lokalne trasy) złamała się przy osi obrotu, a jak się później dowiedziałem, jeszcze pękła na wahaczu i na główce. Żeby nie było ważyłem wtedy 70kg ;) Mimo wszystko polecam jako przejściowa rama na początek ;)
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Co myślicie o tym żeby zrobić taki patent:
http://www.pinkbike.com/photo/5926779/
Tylko do tego jeszcze wsadzić piastę 150x12, 135x12 ciężko jest znaleźć.
Wpłynie to na coś jeśli rozegnę wahacz o te 15mm?

karopl2
Posty: 185
Rejestracja: 22.08.2012 19:24:57
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: karopl2 »

135x12 ciezko znalesc? jakos czesto widuje :)
wpłynie :)
FilipDH
Posty: 2
Rejestracja: 22.01.2013 22:41:39
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: FilipDH »

Widziałem kilka złamanych signów fr2 a w big hit to zaje rama :)
Guncar
Posty: 10
Rejestracja: 26.05.2012 07:46:44
Kontakt:

Post autor: Guncar »

No to jak to jest w końcu z tą ramą?
Jaki ma kąt główki?
Przegrzebałem trochę neta i ciężko znaleźć jakieś konkrety. Widziałem nawet, że ma niby 71st przy 130mm z przodu, tył nie wiem już ile miał ale w to akurat nie uwierzę.
Interesują mnie suche dane. np 160mm P i 160mm tył koła 26" ile to ma w główce?
I jak wiemy na oko to chłop w szpitalu umarł.
A może ktoś się pokusił i gadał z twórcami tej ramy?
Lukasz1PL
Posty: 90
Rejestracja: 15.01.2013 08:32:29
Kontakt:

Post autor: Lukasz1PL »

Duży amor do przodu, koło 24 na tył, tuleje i ew. wszystkie inne niedrogie patenty poprawiające geo i może być znośnie. Ewentualnie jeżeli lubisz majsterkować i nie przeszkadza Ci taki patent jak tutaj FRmaniak zarzucił to możesz założyć adapter cofający damper i wtedy będziesz miał zjazdowe geo, bez tulejek i z kołem 26' na tył. Od siebie jednak powiem, że mam 180mm z przodu, damper 200mm i koło 24'' (link w podpisie) i mi się jeździ przezajebiście.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości