Shimano ZEE

foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Shimano ZEE

Post autor: foster »

Witam, szanownych forumowiczów. Chciałbym się poradzić, mam nowe hample metaliczne Zee, nowe tarcze XT i koło jest względnie proste, po zamontowaniu całego kompletu na tylną oś, nie ma szans aby tak ustawić zacisk aby szedł bez choćby najmniejszego obtarcia.Cały czas jest jakieś jedno miejsce gdzie obciera. Macie może jakiś pomysł aby to jakoś ustawić?? Dodam jeszcze że hamulce odpowietrzone. Może to kwestia dotarcia?? Próbowałem zacisnąć klamkę i wtedy zakręcić zacisk, nic to nie daje.Na przednim kole zdało egzamin. Z góry dziękuję za cenne rady i pozdrawiam
nukianuki0
Posty: 375
Rejestracja: 18.04.2012 08:12:27
Lokalizacja: P-ń
Kontakt:

Post autor: nukianuki0 »

Odkręć zacisk,wez duży śrubokręt(płaski)i delikatnie rozepchnij tłoczki.
Tadziuu
Posty: 677
Rejestracja: 12.05.2009 18:39:25
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Tadziuu »

Jeśli cały czas trze to zobacz po której stronie i w tą stronę przesuń jak najmocniej poluzowany zacisk i podczas trzymania tak zacisku wciśnij klamkę. Śrubki dokręcaj raz jedną raz drugą o jakieś 90*. Powinno banglać.
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

Właśnie sęk w tym Panowie że to obciera pulsowo, nic, nic, obtarcie i nic, nic, jakby była centra na tarczy która jest nowa i prosta, sprawdzę jeszcze dziś opcję ze śrubokrętem.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

jestes pewny ze tarcza prosta? To brzmi jakby jednak krzywa była ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
bighiter3
Posty: 69
Rejestracja: 26.02.2012 18:06:40
Kontakt:

Post autor: bighiter3 »

odkręć tarcze i skręć na nowo dokładnie tak jak w linku ----> http://blogrowerowy.pl/newsletter/monta ... arczowych/
Tadziuu
Posty: 677
Rejestracja: 12.05.2009 18:39:25
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Tadziuu »

bighiter3 Myślałem, że to oczywiste i nie wspomniałem :). Tak jak koła w samochodzie.
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
nukianuki0
Posty: 375
Rejestracja: 18.04.2012 08:12:27
Lokalizacja: P-ń
Kontakt:

Post autor: nukianuki0 »

A hamując podczas jazdy czujesz lekkie pulsowanie klamki?
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

Powiem szczerze że jeszcze nie miałem okazji wypróbować ich tak aby hamowanie trwało kilka sekund, to nowy nabytek na sezon a ja jestem świeżo po operacji wiec nie było okazji, ale praca jest prosta zmieniałem je tył z przodem i była tak samo:(
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Tak samo czyli że po zamianie tarcz nadal tylna tarła?
Może krzywa oś piasty

foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

tak tarla, ide eksperymentowac z tyk problemem
KamilQ
Posty: 260
Rejestracja: 28.08.2011 19:58:45
Lokalizacja: Brzeszcze/ Oświęcim
Kontakt:

Post autor: KamilQ »

Nie widzę innej możliwości jak krzywa tarcza ;)


Edit: Może mocowanie tarczy masz minimalnie krzywo spiłowane i dlatego trze.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Skoro zamienił tarcze i nadal tarła ta sama to tarcze są proste, tylko mocowanie tarczy nie rusza się w takiej płaszczyźnie jak powinno.
Jedyna przyczyna jaką widzę to właśnie skrzywiona oś piasty, ewentualnie jakoś skrzywione mocowanie w piaście, tylko nie wiem czy to możliwe

KamilQ
Posty: 260
Rejestracja: 28.08.2011 19:58:45
Lokalizacja: Brzeszcze/ Oświęcim
Kontakt:

Post autor: KamilQ »

Krzywo spiłowane mocowanie jest możliwe, tak samo miał znajomy z piastą Novatec :?
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

patent z ociagnieciem klockow trafiony nic juz nie obciera, tyle ze skok klamki jest wiekszy, trudno nie mozna miec wszystkiego. na weekendzie sprawdze u znajomego na centrownicy jak z prostoscia moich kol, moze to jest przyczyna. Poki co dzieki wszystkim za cenne rady
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

foster pisze:patent z ociagnieciem klockow trafiony nic juz nie obciera, tyle ze skok klamki jest wiekszy, trudno nie mozna miec wszystkiego. na weekendzie sprawdze u znajomego na centrownicy jak z prostoscia moich kol, moze to jest przyczyna
nie ma to nic do tarczy ;)
marcin0011
Posty: 156
Rejestracja: 08.01.2013 00:02:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: marcin0011 »

Ja mój problem z pulsacyjnym ocieraniem tarczy rozwiązałem odginając lekko tarczę w miejscu w którym pulsuje (kręcisz bardzo powoli koło, w momencie kiedy słyszysz szmer szybko zaciskasz klamkę, obracasz koło o pół obrotu (180 stopni) i lekko odginasz. Jak pulsuje dalej, to trochę mocniej aż do uzyskania pożądanego efektu-musisz mieć tylko pewność że koło i ośka są dobrze zamontowane. No i jeśli to nie wina mocowania tarczy do piasty.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Troche bez sensu krzywić prostą tarcze

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości