parafina do smarowania zawieszenia ?
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 19.02.2010 20:23:55
- Kontakt:
parafina do smarowania zawieszenia ?
witam , ostatnio w domu znalazlem parafine , bezwonna tłusta w dotyku , i pomyslalem czy nadawla by sie do smarowania zawieszenia . z tego co czytalem w internecie uzywa sie jej jako srodek przeczyszczający wiec chyba nie zaszkodzila by anodzie na lagach skoro nie szkodzi ludzkiemu żołądkowi . czy ktos uzywal czegos takiego ?
pozdro
pozdro
Ja od lat używam parafiny do smarowania zawieszenia. Dziwi mnie to pytanie, bo mało jest środków które mają lepsze własności smarujące i zabezpieczające niż parafina. Nie ma lepszego miejsca niż zawieszenie do użycia tego specyfiku. Czasem zdarza mi się się dać pod uszczelki w boxxerze, ale to rzadko bo do tego celu używam specjalnego masła roślinnego - lepiej sie sprawdza.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 19.02.2010 20:23:55
- Kontakt:
parafina do smarowania zawieszenia ?
Niestety Koledzy zmartwę was, bo parafina jeśli można takiowe smary stosowac ale do zniczy, bo bardzo zeleżna od temperatrury a co gorsza bardzo gęsta i przeznaczona do takiej temperatury, jaka w nim nie występuje - zetem, pozostają ciężarówki jedynie i znicze na święto zmarlych!!!
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 19.02.2010 20:23:55
- Kontakt:
Większej głupoty dawno nie słyszałem.Ron2013 pisze:Bo smarom opartym o parafinę jest to absolutnie obce!!!
Najpierw dowiedz się co to jest korozja, następnie zastanów się dlaczego metale typu sód czy potas przechowuje się właśnie w parafinie i powiąż ze sobą te dwie informacje.
Następnie poszukaj czym jest parafina, czy ta mieszanina jest polarna czy nie, następnie czy woda jest polarna czy nie i zastanów się nad konsekwencją połączenia parafiny z wodą.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Nie wiem co Ty w tym swoim bełkocie chcesz tu przekazać, wiem jednak to co się nauczyłem studiując chemię. I wiem również, że nie masz racji.
Widocznie jesteś zbyt ograniczony więc Ci wyjaśnię.
CZYLI:
Powłoka z parafiny nie dopuszcza tlenu do powierzchni metalu chroniąc go tym samym przed korozją.
CZYLI:
Zachodzi tzw. zjawisko wypierania wody.
I idź już człowieczku spać, bo na wiele tematów nie masz zielonego pojęcia a pieprzysz od rzeczy.
Używając trudnych słów wcale nie sprawiasz wrażenia inteligentniejszego.
EDIT:
Poszukałem trochę i zgadnij o co jest oparty choćby Olej Finish Line Ceramic Wax Lube. Hmmmmm! O olej parafinowy! Kurczę, musisz się odezwać do naukowców z FL, że takie gówno wypuścili, i do niczego tego się nie da użyć! A na pewno nie do smarowania!
Widocznie jesteś zbyt ograniczony więc Ci wyjaśnię.
Jest to upraszczając w naszym przypadku łączenie się jonów metalu z cząsteczkowym tlenem zawartym w powietrzu, czyli utlenianie.KubaLaPL pisze:co to jest korozja
Po to, by nie dopuścić do zniszczenia metalu na skutek działania m.in. tlenu zawartego w powietrzu.KubaLaPL pisze:następnie zastanów się dlaczego metale typu sód czy potas przechowuje się właśnie w parafinie i powiąż ze sobą te dwie informacje.
CZYLI:
Powłoka z parafiny nie dopuszcza tlenu do powierzchni metalu chroniąc go tym samym przed korozją.
Parafina jest mieszaniną (uważaj, trudne słowo) ALKANÓW.KubaLaPL pisze:Następnie poszukaj czym jest parafina
Nie, alkany nie są polarne.KubaLaPL pisze:czy ta mieszanina jest polarna czy nie
Tak, woda jest polarna.KubaLaPL pisze:czy woda jest polarna
Ciecze polarne NIE ULEGAJĄ rozpuszczeniu w cieczach niepolarnych.KubaLaPL pisze:konsekwencją połączenia parafiny z wodą.
CZYLI:
Zachodzi tzw. zjawisko wypierania wody.
I idź już człowieczku spać, bo na wiele tematów nie masz zielonego pojęcia a pieprzysz od rzeczy.
Używając trudnych słów wcale nie sprawiasz wrażenia inteligentniejszego.
EDIT:
Poszukałem trochę i zgadnij o co jest oparty choćby Olej Finish Line Ceramic Wax Lube. Hmmmmm! O olej parafinowy! Kurczę, musisz się odezwać do naukowców z FL, że takie gówno wypuścili, i do niczego tego się nie da użyć! A na pewno nie do smarowania!
Z gówna bata nie ukręcisz.
Nie mam zamiaru dalej dyskutować. Nie masz racji, nie masz argumentów więc dla mnie ta rozmowa się skończyła. Mam nadzieję, że forumowicze wyciągną odpowiednie wnioski z powyższych postów.
Swoją drogą, smary morskie których się tak uczepiłeś są na bazie stearynianów. Wg Twojej teorii też je źle produkują, bo stearyna to też do świeczek?
Swoją drogą, smary morskie których się tak uczepiłeś są na bazie stearynianów. Wg Twojej teorii też je źle produkują, bo stearyna to też do świeczek?
Z gówna bata nie ukręcisz.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Kubuś ochłoń proszę, bo przeczytać nie znaczy rozumieć. I nie wszystko z wszystkim się tak miesza jak Ci teoria mówi a po wtóre, poczytaj proszę z co to smary morskie polecam - np, stosowane do łożysk pracujących w wałach napędowych w bezpośrednim kontakcie z wodą.
easy_rider_1 nie każde i nie zawsze a jak mowa już o zagęszczaniu to raczej o smarach myślimy, nieprawdaż?
easy_rider_1 nie każde i nie zawsze a jak mowa już o zagęszczaniu to raczej o smarach myślimy, nieprawdaż?
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość