Długość dampera do ramy

pawelfr
Posty: 130
Rejestracja: 14.12.2012 12:38:29
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Długość dampera do ramy

Post autor: pawelfr »

Witam. Posiadam ramę scott voltage fr w której zamontowany jest damper roco r 222mm. Z przodu posiadam rock shox domain (jednopółka). Czy gdybym zmienił na damper 241mm to geo. była by bardzo zła? Ewentualnie jak bym zmienił na jakies inne stery żeby przedni amortyzator miał inne ułożenie to by coś dało?
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

do voltage- pod 241 są osobne mocowania.
nie dostałeś 2 kompletów?
pawelfr
Posty: 130
Rejestracja: 14.12.2012 12:38:29
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: pawelfr »

możliwe ze dostałem, musze sprawdzić. Ale wtedy gdybym założył damper o dlugości 241mm to geo nie bedzie pokopane?
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

po to właśnie są haki- zmieniasz długość dampera i skok ramy- a geometria pozostaje w zasadzie nie zmieniona.. jeśli masz obecnie 222,to prawdopodobnie w ogóle nie wejdzie 241 w te same mocowania, a nawet jak wejdzie? to powstanie rower wyłącznie do podjeżdżania.
CEZAR
Posty: 733
Rejestracja: 01.03.2010 22:00:08
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: CEZAR »

Nie zmieniając żadnych mocowań to działa w następujący sposób. Im dłuższy damper tym większy kąt głowki, rower jest krótszy i geometria jest mniej zjazdowa. Natomiast damper krótszy zmniejsza kąt głowki, wydłuża rower i geo jest bardziej zjazdowe.
http://cezar-mtb.pinkbike.com/
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Większy skok - geo "mniej DH" .
Mniejszy skok - geo "bardziej DH".

Gdzie tu sens?
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

pewnie w Wejherowie. ta pokręcona teoria sprawdza się gdy z kiepskiego signa-ktoś chce zrobić jeszcze gorszego signa.
a w normalnych konstrukcjach-są albo dodatkowe otwory do mocowania dampera-albo cale mocowanie,pozwalające stosować różne długości.
CEZAR
Posty: 733
Rejestracja: 01.03.2010 22:00:08
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: CEZAR »

No wydaje mi się, że na logike to dobrze napisałem :P
CEZAR pisze:Nie zmieniając żadnych mocowań to
Ale moge sie mylić, nie jestem specem od ustawiania geometrii. Zmieniajać otwory czy też krzywki to macie racje, dłuższy damper może poprawia geo :P
http://cezar-mtb.pinkbike.com/
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Dłuższy damper nigdy nie poprawia geo, geo poprawia inne umocowanie dampera.
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

diskordia pisze:pewnie w Wejherowie. ta pokręcona teoria sprawdza się gdy z kiepskiego signa-ktoś chce zrobić jeszcze gorszego signa.
a w normalnych konstrukcjach-są albo dodatkowe otwory do mocowania dampera-albo cale mocowanie,pozwalające stosować różne długości.
Bardzo niewiele ram DH daje mozliwosc stosowania roznych dlugosci damperow. Piszac "bardzo niewiele" mam na mysli pojedyncze modele, przypuszczalnie do zliczenia na palcach obu rak.
Wiekszosc "normlanych konstrukcji" jest budowana w oparciu o konkretna dlugosc dampera, a inne rozmiary tylko sp******* geometrie i prace zawieszenia - jesli w ogole bedzie sie dalo na tym jezdzic, bo czesto bywa tak, ze inny rozmiar dampera skutkuje uderzaniem czesci zawieszenia o siebie i nie pozwala na pelne ugiecie lub rozprostowanie tlumika.

CEZAR w tym przypadku ma racje, choc napisal to w duzym uproszczeniu.

W tym przypadku, bez zmiany mocowania dampera, dluzszy damper da wiekszy skok i mniej zjazdowa geometrie - wiekszy przeswit (srodek ciezkosci wyzej), bardziej stromy kat glowki, mniejszy rozstaw osi.
pawelfr
Posty: 130
Rejestracja: 14.12.2012 12:38:29
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: pawelfr »

ok dzieki wszystkim :D
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

quake pisze:Bardzo niewiele ram DH daje mozliwosc stosowania roznych dlugosci damperow
gdzie tu mowa o ramach dh?? chyba że voltage jest twoim zdaniem do dh.
jak już się wypowiadać? to chociaż na temat.
ponieważ do voltage przewidziano dodatkowe mostki pod damper- a 222,b241 - prawdopodobnie jest tak,że mimo najlepszych chęci i tak 241 nie zmieści się w miejsce 222. bo i po cóż byłyby owe mostki dodawane w komplecie z ramą??
teorię, to chyba każdy rozkminia, może wypowie się ktoś konkretnie.
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

Rowniez niewiele ram FR daje taka mozliwosc.
Bardzo to zmienia calosc mojej wypowiedzi?
Moim zdaniem wcale, bo wiekszosc mojego posta dotyczyla czegos zupelnie innego.

W zwiazku z powyzszym, nie mow mi prosze co jest na temat, a co nie.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

właśnie o to chodzi-że większość twojej wypowiedzi dotyczyła czegoś zupełnie innego
- bo tu pytanie jest konkretne-i odnosi się wyłącznie do voltage. -a nie do większości ram dh czy fr.
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

To spojrz prosze na swoja wypowiedz - ta, ktora cytowalem, i sam stosuj sie do wlasnych zasad. Jesli nie potrafisz sam do tego dojsc, to podpowiem - stosujac Twoja logike, rowniez nie bylo na temat.

Co wiecej, skoro ma byc tylko "na temat" to skoncz prosze czepialstwo, sianie fermentu i offtopowanie.


A ja odpowiedzialem na pytanie - wyjasnilem co stanie sie, jesli wlozymy dluzszy damper do ramy, bez zmiany mocowania dampera. Jesli nie potrafisz zrozumiec tak prostej rzeczy, to nie mamy o czym dyskutowac.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

diskordia pisze:właśnie o to chodzi-że większość twojej wypowiedzi dotyczyła czegoś zupełnie innego
- bo tu pytanie jest konkretne-i odnosi się wyłącznie do voltage. -a nie do większości ram dh czy fr.
Wyluzuj człowieku bo czepiasz się pierdół i jeszcze do tego nie masz racji. Kolega akurat jasno i na temat odpowiedział więc nie wiem co Cię boli. Zamiast tego lepiej przestań rozkminiac czy sie 241mm zmiesci pod mosty 222 bo to taka sama rozkmina jak to czy w dowolnej ramie za duzy damper sie zmiesci.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

diskordia pisze:ponieważ do voltage przewidziano dodatkowe mostki pod damper- a 222,b241 - prawdopodobnie jest tak,że mimo najlepszych chęci i tak 241 nie zmieści się w miejsce 222. bo i po cóż byłyby owe mostki dodawane w komplecie z ramą??
Po to że zapewne mosty pod 241 cofają tylne mocowanie dampera o 2cm żeby geometria wychodziła taka jak przy mostach pod 222 i damper 222

diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

przednie mocowanie dampera (tylnim zmienia się skok)
- dzięki ,wyjaśnienia osób które nawet nie oglądały ramy,wiele tu wnoszą. jak zwykle.
Moherek993
Posty: 436
Rejestracja: 06.05.2012 10:58:14
Lokalizacja: Kętrzyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Moherek993 »

Jako, że mam Voltage'a to się wypowiem. Do mocowania 222 za skarby świata nie wsadzisz dampera 241,bo wahacz nie cofnie się na tyle, żeby na to pozwolić, nawet jak zastosujesz offsety na obu oczkach dampera. Może wszedłby 230 z offsetami ale to rzeźba już. Lepiej się zaopatrzyć w mocowanie odpowiednie do długości dampera, jak poniżej :

http://www.bike-mailorder.de/out/pictur ... -49543.jpg
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość