[Amortyzator] Fox 40 serwis

Rumun-lca
Posty: 132
Rejestracja: 21.03.2009 22:22:17
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

[Amortyzator] Fox 40 serwis

Post autor: Rumun-lca »

siema, wiem ze temat był wałkowany 1000 razy ale niestety nie moge nic odszukac co by mnie interesowało.
Moje pytania:
1. Jaki olej polecacie do smarowania (marka i lepkosc)
2. z tego co wiem 50ml na lage?
3.czym nasączac gabeczki?
4. co ile robic wymiane oleju smarujacego?
5. jaki olej nalezy użyc do serwisu tłumika?
maciekbike
Posty: 108
Rejestracja: 15.12.2010 20:43:31
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: maciekbike »

Ad1. Motul 10/15 w
Ad2. dokładnie
Ad3 . Olejem smarujacym ...
Ad4. mniej wiecej co mieiac , zalezy jak czesto jezdzisz i w jakich warunkach , jak masz fess błoto i czesto myjesz rower to nawet co 2 tyg
Ad5. do tumika 10 w
http://pisior177.pinkbike.com/album/intense-M6/
Rumun-lca
Posty: 132
Rejestracja: 21.03.2009 22:22:17
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Rumun-lca »

dzięki
na szybko zrobiłem przedwczoraj serwis i zalałem mu do smarowania 5w motula... Może byc na chwile i jak kupie olej zmienie na 10w czy lepiej nie jeździc na 5tce?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

to w zasadzie nie ma tak dużego znaczenia. Olej tak czy tak smaruje, jedynie ten mniej lepki może zostawiać prążki na lagach
Rumun-lca
Posty: 132
Rejestracja: 21.03.2009 22:22:17
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: Rumun-lca »

no własnie zostawia;p
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

A czy w foxie 40 mozna spokojnie smarować gąbki fox fluidem? Bo już w końcu nie wiem jedni zalecają olej do smarowania inni fluida...
No ride... No Life...
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu ale moje pytanie jest związane z w/w tematem, jak czyścicie lagi i uszczelki z kurzu? Po każdej jeździe coś tam się osadza i nie chce aby powstały jakieś podłużne niespodzianki. Aktualnie stosuje takie czynności, po jeździe brunox na uszczelki, wciskam amor, brud śmiga do góry i mikrofibrą wycieram. Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

też tak robię, aczkolwiek, brunoxa daje jak najmniej, bo wypłukuje olej z gąbeczek (nie widziałem, ale słyszałem że podobno to robi).
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

rafal.zwdh pisze:brunoxa daje jak najmniej, bo wypłukuje olej z gąbeczek (nie widziałem, ale słyszałem że podobno to robi).
dokładnie sie tak dzieje, niestety. Choć sam "smaruje", ale to tylko paredziesiąt minut czuć. Ja jak miałem Pike'a, też miał gąbeczki i podobny system, to po każdej jeździe w suchym (jak było sporo pyłu itp) uszczelki przecierałem grubszym pędzelkiem do farb o twardym włosiu, Brunox rzadziej.
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

Najlepiej psikać brunoxem gdy rower jest do góry kółkami. wtedy brunox spływa z uszczelek z całym syfem po lagach
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Re: [Amortyzator] Fox 40 serwis

Post autor: foster »

Witam Panowie, mam 40 z 2013 r, O/V i prawdopodobnie po ostatnim serwisie zapowietrzyłem tłumik. Dodaje jego zdjęcia w załączeniu. Moje pytanie jest takie, czy przy otwartej kąpieli należy odkręcać tą śrubkę i zalewać go od środka? Jeśli tak to jak to zrobić, czy wyciągną go tak aby był jak najdłuższy, odkręcić i zalać do pełna i zakręcić? Czy to robić przy rozkręconym czy skręconym Rebound? Czy nie ma sensu skoro to otwarta kąpiel. Bardzo proszę o pomoc bo Chciałbym to dziś skręcić i przy okazji nic nie zepsuć:) Z góry dzięki pozdrawiam
Załączniki
P1020387.JPG
P1020386.JPG
P1020385.JPG
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

Witam szanownych forumowiczów, miałbym pytanie czy tez tak macie w swoich foxa 40. Jak wyciągam rower i zaczynam jazdę, dokonując pierwszego poważnego ugięcia amora, słychać dziwny odgłos, jakby obtarcie metal o metal. Problem jest tylko przy pierwszym dużym ugięciu, gdy kilka dni nie jeździłem. Czy to może sprzężna? Jest to dziwne, ale czy normalne proszę o rade. Pozdrawiam
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Czekaj czekaj. Przecież skoro to otwarta kąpiel, więc nie ma jak zapowietrzyć tłumika... Jak miałem 36-kę wersję R z otwartą kąpielą to zakręcałem tłumik od spodu, uginałem amor korek wisiał nad koroną,zalewałem olejem i zakręcałem korek.
Ride 4 Fun ! Biatch !
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

freed a jak robisz serwis to opróżniasz do zera tłumik ze starego oleju pompując nim?
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Re:

Post autor: kubuspunxdh »

foster pisze:Witam szanownych forumowiczów, miałbym pytanie czy tez tak macie w swoich foxa 40. Jak wyciągam rower i zaczynam jazdę, dokonując pierwszego poważnego ugięcia amora, słychać dziwny odgłos, jakby obtarcie metal o metal. Problem jest tylko przy pierwszym dużym ugięciu, gdy kilka dni nie jeździłem. Czy to może sprzężna? Jest to dziwne, ale czy normalne proszę o rade. Pozdrawiam
ile oleju kolego wlewasz do goleni z tłumikiem ? i jaki to jest olej :) ?
rowerek PB Spider Suspensions boss!
kubacommen
Posty: 7
Rejestracja: 15.01.2013 14:28:59
Kontakt:

Post autor: kubacommen »

@foster
jakie miałes w tym widelcu fabrycznie spręzyny zamontowane?
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

oleju do goleni z tłumikiem wlewam ponad 250 ml myślę że ok 260 ml, olej oryginalny zielony FOX, a fabrycznie miałem tam niebieska teraz aktualnie zielona, a żółta w zapasie:)
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

dziś skręć sobie tłumienie powrotu na maxa... zostaw do rana rower stać w normalnej pozycji z rana nie ruszając regulacji naciśnij na amor i sprawdź czy tłumienie powrotu działa na calym skoku tak samo :> a te trzaski metaliczne... wykręć korek od strony sprężyny i przesuń osłonę sprężyny na środek :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

kubuspunxdh właśnie zrobiłem jak radziłeś, przy całonocnym skręconym na maxa tł. powrotu ugiąłem amor. W trakcie 2 pierwszych ugięć tłumienie nie działało, wracał po ugięciu szybko, dopiero przy 3 zapił olej i tł. powrotu zaczęło śmigać i działać normalnie na całym zakresie skoku. Czy to normalne że podczas pierwszych ugięć nie nie chodziło? Czy jak będę robił serwis, bo taki chyba muszę przeprowadzić, to czy wypompować z tłumika cały olej i bez wlewania do niego, włożyć go w lagę i wtedy zalać i zacząć nim pompować, przed całkowitym skręceniem lagi ( od góry oczywiście)?Czy inaczej? jeśli tak to jak? Sorry że zawracam gitarę ale jestem nowy w świecie foxów:) Z góry dzięki.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość