Rama "cromoly" Full
Rama "cromoly" Full
Witam, poszukuję ramy z powyzszego materiału, w sprawach rowerowych nie jestem specjalistą, wiem jednak czego oczekuję; Sprzętu, który sprawdzi sie i do zjazdów i do jazdy po trudnym terenie coś a'la "Freeride", np. taka ramka http://www.sekim.cz/sekim/pl/index.htm, interesuje mnie tylko rama Cro-mo, nawet nie chcę słyszec o aluminium. Dotychczas jeździłem na ciężkiej krowie z hi-ten'u, od czasów komuni modernizowałem rowerek, nie zawiódł mnie nigdy, ale pora na coś bardziej profesjonalnego no i troszkę lżejszego, jestem przezwyczajony do radzenia sobie z cięzkim rowerem, a więc przejście na cro-mo będzie i tak ogromna zmianą:) Czy orientujecie się może, czy "sekim" robi jeszcze ramy? jeśli nie to gdzie takie stalówki dostać? Może byc i używka. Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Pietryna: Wielkie dzięki, widzę, że nasi południowi sąsiedzi siedza w tym o wiele bardziej niż my.
Soulforget: Słyszałem wiele opini, doskonale zdaje sobie sprawe z lekkości aluminium, ale taki rower wybrałbym do jazdy po szosie, jeśli chodzi o teren mam jednak większe zaufanie do stali/tytanu, jednak 3 tys dolców za tytan troszkę przeraża.. tak więc zostaje stal, wybierana przecież przez wielu zawodowców:)
Soulforget: Słyszałem wiele opini, doskonale zdaje sobie sprawe z lekkości aluminium, ale taki rower wybrałbym do jazdy po szosie, jeśli chodzi o teren mam jednak większe zaufanie do stali/tytanu, jednak 3 tys dolców za tytan troszkę przeraża.. tak więc zostaje stal, wybierana przecież przez wielu zawodowców:)
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Lekkość alu sama w sobie nie była meritum mojej wypowiedzi - jak pisałem chodzi mi o fakt że jest wiele ram z alu których wytrzymałość jest w zupełności wystarczająca nawet dla kogoś ważącego dużo i jeżdżącego jak worek ziemniaków, z jakiegoś powodu jednak aluminium dominuje na rynku.
Ramy w stylu koszmarnego sekima są zupełnie poza głównym nurtem bo nikt ich tak naprawdę nie potrzebuje...
Ramy w stylu koszmarnego sekima są zupełnie poza głównym nurtem bo nikt ich tak naprawdę nie potrzebuje...
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Chciałbym ci przypomniec, że lata 80te się skończyły bo powielasz mity z tamtych lat. Materiały nie maja lekkosci , a stosunek wytrzymałości do wagi. Ponizej pewnej wagi alu wygrywa i tyle. Jest na prawde sporo totalnie niezniszczalnych ram aluminiowych. Pomijam juz sugestie, że hi-ten jest wytrzymalszy niż alu bo to tak głupie, ze nie wierze że to przeczytałem.Spartan pisze:Soulforget: Słyszałem wiele opini, doskonale zdaje sobie sprawe z lekkości aluminium, ale taki rower wybrałbym do jazdy po szosie, jeśli chodzi o teren mam jednak większe zaufanie do stali/tytanu, jednak 3 tys dolców za tytan troszkę przeraża.. tak więc zostaje stal, wybierana przecież przez wielu zawodowców:)
I jacy zawodowcy wybierają stal? Nie ma jednego zawodnika na polskiej i światowej scenie w czołówce na stali.
A co do tytanu - phi. Dobry zart. Wiesz jak trudno jest zrobić dobrą rame z tytanu zeby sie nie sypała?
Napisać coś i sie niesamowicie czepiacie, prosiłem tylko o doradzenie w kwestii ram cro-mo, apropo nic nie napisalem takiego, ze hi-ten jest wytrzymalszy niz alu. Mówie ogolnie o zawodach, tych amatorskich jak i bardziej profesjonalnych, nie wszystkich stac na wymiane ramy co jakiś czas, ufam bardziej stali, poza wagą nie ma wad przecież, naprawde waga nie gra roli, nie będę startował przecież na światowych zawodach i nie będę zmieniał co sezon roweru.
Powiedzcie mi Panowie, czym różni się ta rama od ram do DH? http://www.darksidezoo.com/chliev.html
I czy zaimlementuje do takowej przerzutki? Tj. chodzi mi dokładnie o ramę, która sprawdzi się jako enduro, lekki freeride, czy po prostu, chcę prócz zjazdów także podjeżdzać.
I czy zaimlementuje do takowej przerzutki? Tj. chodzi mi dokładnie o ramę, która sprawdzi się jako enduro, lekki freeride, czy po prostu, chcę prócz zjazdów także podjeżdzać.
Spartan pisze: Napisać coś i sie niesamowicie czepiacie, prosiłem tylko o doradzenie w kwestii ram cro-mo, apropo nic nie napisalem takiego, ze hi-ten jest wytrzymalszy niz alu. Mówie ogolnie o zawodach, tych amatorskich jak i bardziej profesjonalnych, nie wszystkich stac na wymiane ramy co jakiś czas, ufam bardziej stali, poza wagą nie ma wad przecież, naprawde waga nie gra roli, nie będę startował przecież na światowych zawodach i nie będę zmieniał co sezon roweru.
I poza hardtailami nikt nie uzywa stali. W hardtailach stal jest dlatego, ze lepiej tlumi niż alu. A tak to stla jest słabsza od Alu. Dobrze zaprojektowana rama o wadze 5kg z alu spokojnie ogarnie tyle co rama ze stali o wadze 6kg.
Spartan pisze: Powiedzcie mi Panowie, czym różni się ta rama od ram do DH? http://www.darksidezoo.com/chliev.html
To, że ma geometrie mojej ramy do XC.
Ale poza durny mitem po co sie na stal upierasz skoro nie ma żadnych zalet w fullu? Mniej sztywną rame będziesz mieć tylko o gorszym stosunku wagi do wytrzymałosci. Sens to by miało jakby rama była z topowych profili stalowych o wytrzymałosci zblizonej do alu, ba czasem wiekszej ale to tylko prototyp superco miał i kosztować ta rama miała 12tys.Spartan pisze: Ok, ale kolega niech mi odpowie, czy dam radę zrobić z tej ramy rower, który będzie także normalnie podjeżdzal? Apropo ramy, kiedyś jeżdzili i zyją, tak więc proszę nie poruszajmy już kwestii materiału:)
-
- Posty: 1836
- Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Obadaj sobie tą ramkę
http://www.pinkbike.com/photo/7576239/

https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości