trzeszcząca kierownica

radzik1259
Posty: 206
Rejestracja: 01.09.2007 11:39:53
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Kontakt:

trzeszcząca kierownica

Post autor: radzik1259 »

Od jakiegos czasu zauwazylem, ze moja kierownica(funn full on 810mm) trzeszczy w roznych okolicznosciach. Czy oznaka zmeczenia materialu i znak, ze nalezy ja wymienic czy niczym sie nie przejmowac i jezdzic dalej?
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

jak rozumiem czyściłeś i miejsca styku kierownicy z mostkiem, mostka ze sterówką + czyszczenie i smarowanie sterów (ewentualnie półek jak masz dwie)?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

I że dokręcony jest mostek na każdej śrubie i nie są to stery?
zgbietko
Posty: 28
Rejestracja: 16.04.2013 20:16:19
Kontakt:

Post autor: zgbietko »

i najlepiej okresl gdzie trzeszczy.
Tadziuu
Posty: 677
Rejestracja: 12.05.2009 18:39:25
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Tadziuu »

Ja mam to samo. Obojętnie jakie stery dam, jaką kierę i jaki mostek, i tak pstryka... Szału można dostać. Wątpię żeby to była rama bo daje mi tak już 2 rok i nic. Nie pomaga żadne smarowanie, skręcanie, przycieranie papierem ściernym mostka, składanie w sterylnych warunkach... Nic.

Pstrykały mi połączenia:
Hussefelt + Paco DH
Howitzer 1 i 1/8 + Paco DH
Howitzer 1.5 + Paco DH
FSA Gap 1.5 + Paco DH
Jakiś tajwan + Paco DH
A teraz Hussefelt + Funn Fatboy 785mm.

Sety z Paco DH latały na sterach Darta Exile, Oemowych FSA, FSA Pig 1.5.
Set z Funnem leci na tanich kulkowych sterach FSA. Niedługo wpadnie dolna miska z Orbitów XL, bo amorek taper będzie.
No i tak jak pisałem, pstrykało raz mocniej, a raz mniej w każdym z tych połączeń. Może ktoś wie co robić i poratuje...
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Jak jest wszystko wysmarowane - łącznie z podkładkami pod mostkiem to jak to ma trzeszczeć? :roll:

Ja się borykałem z trzeszczeniem Fatboya... Przez chwilę, zanim odkryłem, że dźwięk pochodzi od klamek hamulcowych.

Kiera w miejscu gdzie są klamki też pracuje i na sucho obejmy pstrykały. Dźwięk trudny do zlokalizowania, daje wrażenie, że to od mostka.

Jedyna rada to wysmarować wszystko jak leci - poza gripami :twisted:
Tadziuu
Posty: 677
Rejestracja: 12.05.2009 18:39:25
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Tadziuu »

marudny O tym nie pomyślałem...
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
zgbietko
Posty: 28
Rejestracja: 16.04.2013 20:16:19
Kontakt:

Post autor: zgbietko »

A jak juz jestesmy przy temacie smarowania- czym to smarowac??;)
GrubyDH
Posty: 66
Rejestracja: 16.01.2013 12:55:19
Kontakt:

Post autor: GrubyDH »

Polecam smar z Orlenu :D On chyba Łt-45 się nazywa :D
Tadziuu
Posty: 677
Rejestracja: 12.05.2009 18:39:25
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Tadziuu »

Czymkolwiek, może być nawet wazelina kosmetyczna.
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
marudny
Posty: 144
Rejestracja: 15.05.2011 17:28:25
Kontakt:

Post autor: marudny »

Czym smarować nie jest na tyle istotne, jak późniejsze mycie tych okolic.
Częste mycie - wiadomo skraca życie... :lol:

Cały trud wysmarowania można zepsuć jednym myciem. Detergent wymyje smar na krawędziach łączeń i cały cyrk zacznie się od nowa.

Ja traktuje brudasa czystą wodą - błoto. Środkami odtłuszczającymi tylko wtedy, gdy mam w planie maszynę rozkręcać.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości