Problem z piastą Novatec D042SB

AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Problem z piastą Novatec D042SB

Post autor: AveFreeride »

Witajcie. Od kilku dni mam problem z pistą Novatec D042SB. Mianowicie wydaje dźwięki jakby zamiast łożysk był gruz, blokuje sie i podczas jazdy po prostu zaczyna wydawać ten dźwięk i blokuje się przez co spada łańcuch i zachowuje sie jak ostre koło gdyż trzymam nogi na pedałach i łańcuch od napięcia lata i spada. Po zdjęciu koła i zakręceniem kasety nie zrobi ona nawet jednego obrotu gdyż przycina sie w jednym miejscu. Postaram się wstawić filmik jak to wygląda. Nie wiem co to może być a dodam, że jeszcze kilka dni temu po zakręceniu koła nie zatrzymywało się ono przez dłuuuuuugi czas więc nie wiem czy to łożyska. Trochę boję się ją sam rozebrać bo z obrazka który potem podlinkuje widać, że nie jest prosta w budowie. Polecicie kogoś kto zajmie się nią za nie wielkie pieniądze lub powiecie co można zrobić? Z gory dzięki za odpowiedź :) Obrazek
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
Michu_M
Posty: 156
Rejestracja: 17.05.2011 10:20:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Problem z piastą Novatec D042SB

Post autor: Michu_M »

pisałem ci już na fb...

od strony tarczy wkładasz imbus 5 ( jak masz starsza wersje to nie bd tego mieć i wtedy zakładasz plaska 17) od strony bębenka bierzesz tez plaska 17 i odkręcasz nakrętkę potem palcami wyciągasz bębenek sprawdzasz jak wyglądają zapadki, jak źle to na interesie kosztują 20 zł sprawdź tez w jakim stanie są łożyska w bębenku, czyli czy nie masz tego efektu zacinania się na nich bo jeśli tak to znaczy ze się rozsypały i musisz wyjąć te gumowe uszczelnienie i wyjąc łożyska i kupić je w sklepie z łożyskami. To nie jest duży koszt. Od razu proponuje wymianę łożysk w korpusie piasty. Wyczyść wszystko do sucha i do czysta i nasmaruj wszystko smarem oprócz bębenka czyli zapadek. tam nasmaruj to olejem i tak samo to skręcasz i masz nówkę piastę. Na schemacie może wygląda na trudne ale to najłatwiejsza w serwisie i naprawie piasta z jaka miałem do czynienia.
AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
Michu_M
Posty: 156
Rejestracja: 17.05.2011 10:20:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Problem z piastą Novatec D042SB

Post autor: Michu_M »

Nie za wiele widać na tych zdjęciach. W jakim stanie jest to kółko ktore trzyma te zapadki czyli spreżynka? jest cała i dobrze odbija zapadki?
Po pierwsze wyczyść wszystko na błysk i sprawdz czy zadne łozysko nie wymaga wymiany. Kólko mozesz sobie zrobic z kółka od kluczy odpowiednio spiłowanego ale efekt uboczny to głośniejsze cykanie piasty :wink:. Pamietaj zebyś zapadki i bieżnie nasmarował jakims olejem, nie smarem

http://e-bmx.pl/opis/1833294/zestaw-do- ... ec-ns.html
przemek_06
Posty: 385
Rejestracja: 14.11.2011 22:37:14
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: przemek_06 »

Efekt uboczny to głośniejsze tykanie piasty (dla niektórych zaleta) ale co najważniejsze szybsze jej zużycie... Ja osobiście zapadki i bieżnie smaruję smarem i do tego trochę oleju ale smaru nie daję dużo ;)
A tak btw. mi to wygląda na padnięte łożyska ;)
galgan
Posty: 517
Rejestracja: 23.06.2012 11:56:36
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Kontakt:

Post autor: galgan »

Miałem podobnie, u mnie kaseta co jakiś czas kręciła się razem z kołem, naprężało to łańcuch i przerzutke, potem zalałem zapadki olejem, tak żeby nie cykały i już było ok, sprawdź jeszcze czy nie masz za bardzo skręconej kasety ;)
Michu_M
Posty: 156
Rejestracja: 17.05.2011 10:20:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Problem z piastą Novatec D042SB

Post autor: Michu_M »

przemek_06

Skąd takie wnioski?
To co piszesz to mit, nie wpływa to na zużycie w większym stopniu bo zapadki ślizgają się po ich gładkiej części i gładkiej części bieżni co przy odpowiednim nasmarowaniu nie stwarza żadnego zagrożenia.
O piastę trzeba dbać, jeśli masz tam syf i wodę to zarżniesz ja w pół sezonu.

Sam posiadam DO42SB

Jedna w moim rowerze która ma 2 sezony i jest właśnie tak przerobiona i o dziwo nic jej nie dolega, przy serwisie nie stwierdziłem nawet oznak zużycia.

W XC tez używam tylko ze starszej również tak przerobionej i to samo.

Co do autora to teraz za dnia dopatrzyłem się ze przecież masz tam pęknięta sprężynkę czyli kolko co blokuje ci normalna prace zapadek i przez to te problemy. Do tego rdza tez pozytywnie nie świadczy o jej stanie. Wyczyść wszystko, tylko nie psikaj wd na łożyska nasmaruj olejem, kup ten zestaw za 20 zł lub zrób to z kółka na klucze i będzie okej.
AveFreeride
Posty: 695
Rejestracja: 09.11.2011 20:21:58
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: AveFreeride »

Sory ale dopiero teraz miałem czas sprawdzić. Właśnie miałem pisać co do drugiego posta, że nie zauważyłeś przecięcia. Próbowałem to pokazać na zdjęciu, że to "kółko" się rozwaliło i nie trzymało jednej zapadki przez co własnie nie miał siły ruszyć piasty tylko obracał w środku. Domyśliłem się po rozebraniu właśnie od razu. Problem w tym, że te zapadki z linku są w liczbie sztuk 4 a ja mam piastę na 3 zapadki. P.s. łożyskom nic nie dolega, kręcę samym korpusem bez bębenka i chodzą gładko i bez oporów oraz zgrzytów. Jedynie to kółko spróbuje dorobić jutro na sposoby domowe a jak nie to poszukam na necie czegoś. Zapadki wyczyszczę z rdzy i nie będę ich zmieniać bo nie wyglądają najgorzej. Jedynie boje się, że źle to wszystko nasmaruje.
PB: http://tnij.org/s49y
Rwr: http://tnij.org/p6pm
TO JEST KROSS NA TYM JEŹDZI KAŻDY PROS
Nexus
Posty: 13
Rejestracja: 02.03.2013 02:42:20
Kontakt:

Post autor: Nexus »

Ja polecam zamiast kółka od kluczy zastosować sprężynkę z manetki przerzutki.
Michu_M
Posty: 156
Rejestracja: 17.05.2011 10:20:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Problem z piastą Novatec D042SB

Post autor: Michu_M »

To nic nie szkodzi ze masz na 3 bo te z linku będa pasować, po prostu jedna ci zostanie.

Nie da się źle nasmarować. bierzesz strzykawkę z jakaś tam ilością oleju i cala bieżnie smarujesz i zapadki tez i tam w środku przy zapadkach i skręcasz. Ewentualnie możesz smarem ale ja preferuje olej :roll:
przemek_06
Posty: 385
Rejestracja: 14.11.2011 22:37:14
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: przemek_06 »

Michu_M wnioski stąd, że znajomy chciał głośnej piasty no to kółeczko od kluczy i jazda, no i takim oto sposobem nacieszył się głośną piastą nawet nie cały miesiąc... Piasta była novateca (modelu nie pamiętam) nasmarowane było dobrze, ale znów nie przesadnie. Piasta była do odratowania no ale jednak pozytywnie takie przeróbki na nią nie wpłynęły więc ja osobiście nie polecam i nie stosuję czegoś takiego. Ja mam orginalną sprężynkę, o piaste dbam, jak dla mnie ma przede wszystkim działać a głośność też nie jest najgorsza, mi tam wystarcza ;)
AveFreeride A sprawdź łożyska w bębenku, u mnie np padły łożyska w bębenku a w korpusie działają elegancko do tej pory :) Ale w sumie jak zapadki nie odbijają to raczej już wyjaśnione ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości