Santa Cruz Vp-Free
Santa Cruz Vp-Free
Czołem,
Chodzi o Wasze doświadczenia, ewentualne uwagi związane z tym rowerem. Mając do wybory Damper 5th Element lub Fox Vanilla R, który bardziej polecacie? Dzięki za info.
Pozdro!
Chodzi o Wasze doświadczenia, ewentualne uwagi związane z tym rowerem. Mając do wybory Damper 5th Element lub Fox Vanilla R, który bardziej polecacie? Dzięki za info.
Pozdro!
Pozdrawiam!
Jacek
Jacek
Mam na oku rowerek z Allegro z poniższą specyfikacją:
Cena to 3400
Na chwilę obecną śmigam FR na HT (LF Cocaine + Spinner Cargo 178). Chciałbym mieć drugiego bike'a - fulla. Myślałem o zakupie powyższego rowerka i zamianie widłów. Koke zostawiłbym pod 4x/DJ.
Jak myślicie - warto?
- Rama Santa Cruz Vp-Free w rozmiarze L
- Amortyzator RockShox Pike 409 z zamontowaną manetką blokady skoku - serwisowany w wakacje 2012
- Damper do wyboru 5th Element lub Fox Vanilla R
- Koło przód: piasta Novatec, szprychy DT swiss champion czarne, obręcz AlexRims DX32
- Koło tył: piasta NukeProof Generator 150mm, obręcz Mavic EX325
- Opony Schwalbe Fat Albert 2.35
- Korba Truvativ Hussefelt
- Support Truvativ Howitzer
- Pedały VP
- Mostek i Kierownica Truvativ Hussefelt
- Gripy Token
- Stery FSA DH Pig
- Przerzutka tył Shimano LX
- Przerzutka przód - na razie coś do trzymania łańcucha. Będzie XT, XTR albo Saint.
- Manetka tył Shimano Alivio - trochę rozsypana: brak wskaźnika i szybki. Odpadły po uderzeniu kolanem. A że nigdy na nią nie patrzę to tak zostało. Działa poprawnie.
- Manetka przód Sram X-7
- Hamulce Hayes MX2 z tarczami Hayes 204mm. Bardzo mocne, w stanie dobrym (mam je chyba z 7 lat) założone nowe klocki z tyłu, z przodu zostało około 30% (oryginalnych!), ale też dorzucam nowe.
- Klamki Avid
- Sztyca Accent SP-408
- Siodło Selle Italia C2 Gel Flow
- Kaseta i łańcuch Shimano HG50 zamontowane w 2011 w stanie bdb.
Osprzęt jest w stanie dobrym, rama w bardzo dobrym (oryginalny lakier i niemalże brak rys wskazują na to, że poprzedni właściciel dbał o rower). Jedyne jakie są powstały w głównej mierze w wyniku transportu (dojazd samochodem w góry i powrót), obtarć od łańcucha czy linek.
Z mankamentów mogę wymienić delikatny luz na lewej korbie, którego nie było w poprzedniej ramie. Może to problem z montażem, bo miałem z tym małą motkę. Kurier w UK nie obszedł się z ramą delikatnie i po transporcie został mały znak na główce (foto). Wspomnianą już wyżej manetkę i lekko porysowaną prawą lagę od wewnętrznej strony (foto).
Cena to 3400
Na chwilę obecną śmigam FR na HT (LF Cocaine + Spinner Cargo 178). Chciałbym mieć drugiego bike'a - fulla. Myślałem o zakupie powyższego rowerka i zamianie widłów. Koke zostawiłbym pod 4x/DJ.
Jak myślicie - warto?
Pozdrawiam!
Jacek
Jacek
Właśnie mam 188 cm a Pike'a chcę wrzucić do koki. Do VP trafiłby na razie CARGO jak pisałem wyżej, więc rozmiar i wideł jak dla mnie O.K..Martwi mnie tylko ten "wgniotek" na główce i rysy na prawej ladze (pewnie stąd niezła cena). Nie mam "doświadczenia" w tego typu uszkodzeniach
. Jest się czym przejmować?

Pozdrawiam!
Jacek
Jacek
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 08.01.2013 00:02:08
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 30.05.2012 15:41:58
- Kontakt:
Przepraszam, przyłączę się do pytań w sprawi vp-free (pewnie pomogą też autorowi tematu)
1.Mając wzrost niewiele mniejszy (186) bralibyście M czy S rozmiar?
2.Czy da radę jeździć z damperem 200mm? Czy nie zaburzy to zbytnio geo, wysokości suportu itp? niby różnica od zalecanego 15mm tylko...
3.I takie trochę może dziwne pytanie.. widziałem, że te ramy same surowe kosztują ok. 2k, czasem przekraczają nawet. Czy jest ona warta swojej ceny po tylu latkach?
A ten wgniotek, to bez przesady. Jeżeli nie wgięło do łożysk, to nic się nie stanie.
Pozdrawiam
1.Mając wzrost niewiele mniejszy (186) bralibyście M czy S rozmiar?
2.Czy da radę jeździć z damperem 200mm? Czy nie zaburzy to zbytnio geo, wysokości suportu itp? niby różnica od zalecanego 15mm tylko...
3.I takie trochę może dziwne pytanie.. widziałem, że te ramy same surowe kosztują ok. 2k, czasem przekraczają nawet. Czy jest ona warta swojej ceny po tylu latkach?
A ten wgniotek, to bez przesady. Jeżeli nie wgięło do łożysk, to nic się nie stanie.
Pozdrawiam
ad 1. M, Ska jest bardzo krótka.
ad 2. Zalecany damper to 222.
ad 3. Zależy od stanu. Ja swoją w 2010 kupilem za nieco ponad 2k a zeszłej zimy sprzedałem za nico poniżej 2k
więc powiedzmy że kto chce VP3 ten i tak kupi a kto nie chce ten kupi bighita. Szukaj ram z ostatniego rocznika, chyba '07 mają główkę 1,5 i ISCG.
ad 2. Zalecany damper to 222.
ad 3. Zależy od stanu. Ja swoją w 2010 kupilem za nieco ponad 2k a zeszłej zimy sprzedałem za nico poniżej 2k

-
- Posty: 132
- Rejestracja: 30.05.2012 15:41:58
- Kontakt:
Dziękuję za odpowiedź. Podrążę tylko jeszcze pytanie dot. dampera- wszędzie wyczytałem (ale na forach, więc żadne dokładne źródło) że od 215 do 222 zalecane.
Chciałbym się tylko konkretnie dowiedzieć, czy coś się złego stanie z geo, wysokością suportu czy innych parametrów z 200. Widziałem jeden temat, jak facet włożył 200, wizualnie źle to nie wyglądało, ale to tylko wrażenia...
Chciałbym się tylko konkretnie dowiedzieć, czy coś się złego stanie z geo, wysokością suportu czy innych parametrów z 200. Widziałem jeden temat, jak facet włożył 200, wizualnie źle to nie wyglądało, ale to tylko wrażenia...
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 30.05.2012 15:41:58
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość