[Opony] Maxxis CrossMark

Adam56
Posty: 19
Rejestracja: 04.05.2013 08:55:35
Kontakt:

[Opony] Maxxis CrossMark

Post autor: Adam56 »

Zamierzam sobie kupić Maxxis CrossMark 2.1 wersje kevlarową. Chciałbym poznać opinie o nich, jak sie spisują, jaką mają przyczepność itp.

Osoby, które je testowały, proszę o opinie :lol:
murzyn
biadaczq
Posty: 452
Rejestracja: 22.06.2011 14:44:10
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: [Opony] Maxxis CrossMark

Post autor: biadaczq »

A może powiesz do czego ich chcesz używać ?
BMX National Champion
Adam56
Posty: 19
Rejestracja: 04.05.2013 08:55:35
Kontakt:

Post autor: Adam56 »

Do czegoś podchodzącego pod AM, takie ,,agresywne XC'' ;)
murzyn
biadaczq
Posty: 452
Rejestracja: 22.06.2011 14:44:10
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: biadaczq »

To myślę, że dają radę, z pewnością jak wrzucisz na tył, a na przód na Twoim miejscu dałbym coś z większym bieżnikiem :)
Ogólnie oponki lekkie z małymi oporami :)
BMX National Champion
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

[Opony] Maxxis CrossMark

Post autor: Ron2013 »

Super opona o małych oporach toczenia i niezłej trwałości, niestety w grawitacji słaba na szybkich pochylonych trawersach - bo za małe boczne klocki ale maratońsko czy enduro ekstra uniwersalna opona!!!
biadaczq
Posty: 452
Rejestracja: 22.06.2011 14:44:10
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: biadaczq »

Dokładnie !
BMX National Champion
Adam56
Posty: 19
Rejestracja: 04.05.2013 08:55:35
Kontakt:

Post autor: Adam56 »

A co polecacie na przód :?: 8-)
murzyn
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Jeździłem na tej oponie 2.1 i jej niskie opory toczenia wynikają bardziej z małej szerokości i twardości niż konstrukcji bieżnika. Dużo lepszy jest pod tym względem Smart Sam i ma trochę lepsze ułożenie bocznych klocków - choć i tak nie ma rewelacji.

Kolejna nieciekawa rzecz, że Crossmark łatwo się przebija na byle czym - nie mam na myśli snejków, tylko zwykłe przekłucia. 4 razy w miesiącu to raczej nie przypadek, więc 'agresywne' XC, a nawet zwykła jazda po betonie w drodze do pracy u mnie ją wyeliminowały z użytku.

Jak chcesz uber małe opory toczenia, niską wagę, odporność na przebicia i świetną trakcję w zakrętach, to weź zwijanego Ardenta 2.25.
Adam56
Posty: 19
Rejestracja: 04.05.2013 08:55:35
Kontakt:

Post autor: Adam56 »

Bedzie dobrze Ardent 2.25 na przodzie i CrossMark 2.10 na tyle :?:
murzyn
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

[Opony] Maxxis CrossMark

Post autor: Ron2013 »

=Pietr3k= nie zgodze się z Kolegą, bo właśnie bieżnik w Crossmark decyduje o małych oporach toczenia oraz mieszkanka gómy oparta o silkony.
Ważę ponad 90kg i jakość nie stwierdziłem zwiększonej skłonności tej opony do przebić ! A i mam takie same opony przód i tył w wersji zwijanej na kevlarowym oplocie.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Ok, zatem rozwinę swoje spostrzeżenia (dla ciśnienia 3,5atm). Zaznaczę, że nie kieruję się opisem na stronach producenta, a geometrią i rozmieszczeniem klocków.

Crossmark: http://gp1.pinkbike.org/p4pb3829017/p4pb3829017.jpg - klocki w środkowym rzędzie są bardzo niskie, a klocki w drugim rzędzie po napompowaniu opony są bardzo blisko środkowego rzędu i mają podobną wysokość. Na zdjęciach producenta wydaje się, że opona będzie jechała środkowym pasem o szerokości ok. 1,2cm, a jedzie ok. 2,5-3,5cm (na tyle cały czas ze 3,5cm). Po przejechaniu przez kałużę można spojrzeć na ślad po paru metrach.

Ardent (na zdj. raczej 2,4 - 2,25 wypada trochę gorzej) http://farm3.static.flickr.com/2109/253 ... 0b72_o.jpg - środkowy rząd jest wyższy od drugiego. Drugi jest praktycznie pominięty i bardzo rzadki. W jeździe za kałużą zostaje pasek 1,5cm (na tyle mogą się odbijać te rzadsze klocki). Przy powyższym ciśnieniu opona zachowuje się na asfalcie jak slick i to czuć wyraźnie.

Waga ridera też jest tu bardzo ważna. Ważę 67kg, więc przy jednakowym ciśnieniu jadę tylko środkowym rzędem klocków w Ardencie, a przy Koledze powyżej może się to okazać w ogóle nieosiągalne, nawet przy wyższym ciśnieniu.
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Ron2013 »

Pietr3K a skąd te wnioski co do przebijalności, za domem masz wysypisko śmieci czy jak?
A co do wagi, to ciśnienie dajesz nie z katalogu producenta, tylko pod wagę ridera i tak robię od pona od 20 lat - bo inaczej nie działa!!!
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Przebiła się 3 lub 4 razy w ciągu miesiąca, więc stąd mam wnioski co do jej przebijalności :) Jeździliśmy tak w kilka osób po zwykłych miejskich i pozamiejskich terenach, gdzie w jeździe uczestniczyły Crossmarki i później Ardenty - od ponad roku zero kapci.
Ron2013 pisze:A co do wagi, to ciśnienie dajesz nie z katalogu producenta, tylko pod wagę ridera i tak robię od pona od 20 lat - bo inaczej nie działa!!!
- w katalogach opon są podawane ciśnienia do wagi osoby? Gdzie coś takiego znalazłeś i co masz na myśli z tym nie-działaniem? :)
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Ron2013 »

Pietr3k masz na myśli UST, bo jeśli nie to przebijałeś dętki ?

Co do ciśnienia to nie sprawdzały mi się nigdy tabelki producenta , tylko pompujesz i siadasz a kogoś z Kolegów prosisz aby zobaczyli jak się pod danym riderem i wybranym ciśnieniem układa balon opony i tylko tyle!
Adam56
Posty: 19
Rejestracja: 04.05.2013 08:55:35
Kontakt:

Post autor: Adam56 »

Adam56 pisze:Bedzie dobrze Ardent 2.25 na przodzie i CrossMark 2.10 na tyle :?:
:?: ;)
murzyn
biadaczq
Posty: 452
Rejestracja: 22.06.2011 14:44:10
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: [Opony] Maxxis CrossMark

Post autor: biadaczq »

Ardent nie do XC moim zdaniem. Według mnie najlepiej byłoby nabyć oponki Schwalbe Racing Ralph na przód i Crossmarka na tył albo ew. Schwalbe Racing Ralph na przód i tył :)
BMX National Champion
Ron2013
Posty: 257
Rejestracja: 14.01.2013 13:33:50
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Ron2013 »

Szwalbe - żartujesz nie o tym temat jest???
A poza tym Twoje szwaby mają słaby oplot i wiotkie przez to są niewspółmniernie na zakretach i trawersach!!!!
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

biadaczq pisze:Ardent nie do XC moim zdaniem. Według mnie najlepiej byłoby nabyć oponki Schwalbe Racing Ralph
- to ja tutaj dodam zdjęcie, które pokazuje jak bardzo podobne są obie te oponki :) http://www.pinkbike.com/photo/6875458/?s6 Ralph jest trochę delikatniejszy, ale w XC na obydwu jeździ się identycznie.
Ron2013 pisze:Szwalbe - żartujesz nie o tym temat jest???
- cóż, Crossmarki w agresywnym XC nie są złe, ale w porównaniu do powyższych wypadają słabo i stąd padły inne propozycje. Jeśli autor tematu nie życzy sobie innych, moim zdaniem lepszych opcji, to ja bardzo przepraszam ;)
Adam56
Posty: 19
Rejestracja: 04.05.2013 08:55:35
Kontakt:

Post autor: Adam56 »

No dobra, CrossMarki na tył odpadają :D . To lepiej dać shwalbe Racing Ralph czy Rocket Ron :?:
murzyn
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości