To kup w sklepie poza polską, czy mieszkasz na wyspie i maja tam jeden sklep?Oofol pisze:nie mieszkam w Polsce a wysyłką się nie opłaca.
[Zakupy] hardtail do enduro...
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 08.01.2013 00:02:08
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
chłop podał marki, że ma być sztywny i kwotę.
Nikt jeszcze nic nie zaproponował a jest druga strona, ludzie ogarnijcie się. Może firma mu dofinansowywuje zakup bajka bo np. jest jakiś program w jego korporacji nakłaniający do odchudzania się czy cokolwiek, rany, jego sprawa dlaczego.
Jak masz 190 i lubisz długie rowery- to poszukaj nawet jakiegoś wypaśnego do XC, byle by miał 21-22 cale-wieksze rozmiarówki mają większą tolerancję wagową więc jeśli masz nie najgorszą technikę to raczej nie połamiesz (22 calówki mają średnio tolerancję 110-120 kg+10kg osprzętu). Musisz tylko upewnić się że masz minimum z 6-8cm pod jajkami i nie jest to jakaś ostro wylajtowana ramka. No i ważne żeby nie miała geo stricte z ciężarem na tył bo nie pozjeżdżasz-przednie koło będzie Ci uciekać a tylni trójkąt prawdopodobnie nie wytrzyma pod siodełkiem.
Swoją drogą, nie wiem co wy wszyscy macie z tym hornetem-bardzo fajna ramka, ale jest odpowiedzą na 90% postów o ramę do enduro nie zależnie czy ktoś ma budżet 1 czy 4k tym bardziej że kolega nie może go mieć.
Niezależnie sprawdź czy na tył wejdzie Ci balon 2,5-2,7 jeśli lubisz pojeździć w błocie/piasku, no i większy balon też amortyzuje, co w sztywniaku na prawdę dużo daje.
Osobiście poszedł bym w alu stumpjumpera od speca. Albo Talona lub XtC od gianta?
Powiedz jeszcze, co masz na myśli "z nastawieniem na zjazd"?
Ale i tak oponował bym za zawiechą. I zastanów się, czy wkładając amor 150mm+ nie będzie Ci uciekać koło na podjazdach w ramie z geo do XC.
Edit:
Nikt jeszcze nic nie zaproponował a jest druga strona, ludzie ogarnijcie się. Może firma mu dofinansowywuje zakup bajka bo np. jest jakiś program w jego korporacji nakłaniający do odchudzania się czy cokolwiek, rany, jego sprawa dlaczego.
Jak masz 190 i lubisz długie rowery- to poszukaj nawet jakiegoś wypaśnego do XC, byle by miał 21-22 cale-wieksze rozmiarówki mają większą tolerancję wagową więc jeśli masz nie najgorszą technikę to raczej nie połamiesz (22 calówki mają średnio tolerancję 110-120 kg+10kg osprzętu). Musisz tylko upewnić się że masz minimum z 6-8cm pod jajkami i nie jest to jakaś ostro wylajtowana ramka. No i ważne żeby nie miała geo stricte z ciężarem na tył bo nie pozjeżdżasz-przednie koło będzie Ci uciekać a tylni trójkąt prawdopodobnie nie wytrzyma pod siodełkiem.
Swoją drogą, nie wiem co wy wszyscy macie z tym hornetem-bardzo fajna ramka, ale jest odpowiedzą na 90% postów o ramę do enduro nie zależnie czy ktoś ma budżet 1 czy 4k tym bardziej że kolega nie może go mieć.
Niezależnie sprawdź czy na tył wejdzie Ci balon 2,5-2,7 jeśli lubisz pojeździć w błocie/piasku, no i większy balon też amortyzuje, co w sztywniaku na prawdę dużo daje.
Osobiście poszedł bym w alu stumpjumpera od speca. Albo Talona lub XtC od gianta?
Powiedz jeszcze, co masz na myśli "z nastawieniem na zjazd"?
Ale i tak oponował bym za zawiechą. I zastanów się, czy wkładając amor 150mm+ nie będzie Ci uciekać koło na podjazdach w ramie z geo do XC.
Edit:
Z tego co wiem, każda zawiecha jest gorsza w podjazdach niż sztywniak, ale zastanowił bym się nad tymi opcjami, zależy w jakim stanie i za ile bo to są całkiem uniwersalne bajki...Mam tez opcje Kony Staba i Stinky DeLuxe w uzywce...
marcin0011 nie wiem o co ta spina. Po prostu ludzie podają propozycje tego co byłoby najlepszym sposobem zagospodarowania określonego funduszu. Nie sztuka wywalić 4 kafle na rower, który nie będzie spełniać wymagań jakie się przed nim będzie stawiać. Skoro dane firmy w danym segmencie nie mają nic ciekawego do zaoferowania to nikt tego nie proponuje. Co do Horneta to jest po prostu dobrą ramą w dobrej kasie. Za 4k kupisz używanego fulla (podałem zresztą przykłady), ale chcąc składać sztywniaka na nówkach nie jest to nie wiadomo jak wysoki budżet. I wybacz, ale Stab czy Stinky z 888 niewiele mają wspólnego z uniwersalnością
Oofol skoro w grę wchodzą używki to powiedz gdzie mieszkasz i na pewno wyszpera się coś dobrego na PB albo Ebay.

Oofol skoro w grę wchodzą używki to powiedz gdzie mieszkasz i na pewno wyszpera się coś dobrego na PB albo Ebay.
marcin0011 - dzieki ci bardzo... Nareszcie ktos przeczytal i zrozumial co napisalem.
Tak jak pisalem na samym poczatku mam program na bardzo dobrych warunkach i chce z niego skozystac. Niestety mam taki wybor a nie inny i chce zrobic z tego co najlepsze.
Aktualnie jezdze na Cube Acid 18". Zastanawialem sie nad zmiana samego amorka na cos ze 140mm ale mi to odradzono sugerujac, ze glowka ramy sie odlamie i ze podjazdy stana sie koszmarem (teraz na stojaco jest ciezko podjezdzac). Wlasnie zamowilem Conti The Baron 2.5 (Man nadzieje ze rama to przyjmie bo Dart3 nie powinien 2.5 lyknac).
Nie przepadam za dluugimi ramami - wole krotkie i zwinne.
Impuls - uzywka NIE WCHODZI w rachube - tak jak juz napisalem w pierwszym poscie.
Tak jak pisalem na samym poczatku mam program na bardzo dobrych warunkach i chce z niego skozystac. Niestety mam taki wybor a nie inny i chce zrobic z tego co najlepsze.
Aktualnie jezdze na Cube Acid 18". Zastanawialem sie nad zmiana samego amorka na cos ze 140mm ale mi to odradzono sugerujac, ze glowka ramy sie odlamie i ze podjazdy stana sie koszmarem (teraz na stojaco jest ciezko podjezdzac). Wlasnie zamowilem Conti The Baron 2.5 (Man nadzieje ze rama to przyjmie bo Dart3 nie powinien 2.5 lyknac).
Nie przepadam za dluugimi ramami - wole krotkie i zwinne.
Impuls - uzywka NIE WCHODZI w rachube - tak jak juz napisalem w pierwszym poscie.
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 08.01.2013 00:02:08
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
to nie mogę Ci pomóc. Krótkie rowery z większym amorem z przodu będą zawsze na podjazdach uciekać (proporcjonalnie bardziej będziesz miał podniesiony przód przy krótkich rowerach) a na zjazdach dostawać po tylnym trójkącie (co w niczym nie przeszkadza dopóki nie popełnisz na trasie błędu).
Tak są zaprojektowane rowery do sportowego XC i enduro-wszystko na napęd, a miejskie rekreacyjne się po prostu rozpadną (np. te najniższe hexagony Krossa o sportowym malowaniu
)
Poszukaj czegoś z krótszą podsiodłówką-łatwiej przenosić ciężar (podjazd-zjazd), mnie się nie chce przeszukiwać wszystkich stron firm.
Co do kony stinky nadal uważam że RAMA jest bardzo uniwersalna-zjazdówka z jakimś 666, dobre enduro z jakimś duro czy innym 140-170, a już wogóle cud-miód z amorkiem z regulowanym skokiem i blokadą.
A fejm samołamiących się Koniaczy prawdopodobnie powstał przez wrzucanie do nich 200+ z dwupółką, saintami na tarczach 203mm i jazdą w bajkparkach dla zjazdówek z 5m dropami a potem wielkie zdziwienie że się przednie koło schowało za tylnym.
P.S. a czy masz możliwość kupna używki jeśli ktoś ma np. działalność gospodarczą i wystawi Ci za to paragon/fakturę? Wiem że czasem da się to ominąć, nie wiem jaka jest u Ciebie sytuacja.
Tak są zaprojektowane rowery do sportowego XC i enduro-wszystko na napęd, a miejskie rekreacyjne się po prostu rozpadną (np. te najniższe hexagony Krossa o sportowym malowaniu

Poszukaj czegoś z krótszą podsiodłówką-łatwiej przenosić ciężar (podjazd-zjazd), mnie się nie chce przeszukiwać wszystkich stron firm.
Co do kony stinky nadal uważam że RAMA jest bardzo uniwersalna-zjazdówka z jakimś 666, dobre enduro z jakimś duro czy innym 140-170, a już wogóle cud-miód z amorkiem z regulowanym skokiem i blokadą.
A fejm samołamiących się Koniaczy prawdopodobnie powstał przez wrzucanie do nich 200+ z dwupółką, saintami na tarczach 203mm i jazdą w bajkparkach dla zjazdówek z 5m dropami a potem wielkie zdziwienie że się przednie koło schowało za tylnym.
P.S. a czy masz możliwość kupna używki jeśli ktoś ma np. działalność gospodarczą i wystawi Ci za to paragon/fakturę? Wiem że czasem da się to ominąć, nie wiem jaka jest u Ciebie sytuacja.
Co z tego, że rama wytrzyma jak geometria do XC bedzie i rower bedzie zjeżdżać jak hulajnoga na dużych kołach. Włąsnie o to chodzi, żadna z wspomnianych firm nie ma roweru z sensowną geo do jazdy w dół, na którym mozna jeszcze pedałować siedząc. Dlatego upieranie się na ten sklep jest zwyczajnie bez sensu. Nawet jak ma się dobre warunki to mozna pokombinować i coś lepszego taniej niz te 4k nawet znaleść, ba nawet niższy model nsa za 2.8k wziąć i amora z kołem wymienic. Też się zmiesci w budżecie lajtem.marcin0011 pisze:ak masz 190 i lubisz długie rowery- to poszukaj nawet jakiegoś wypaśnego do XC, byle by miał 21-22 cale-wieksze rozmiarówki mają większą tolerancję wagową więc jeśli masz nie najgorszą technikę to raczej nie połamiesz (22 calówki mają średnio tolerancję 110-120 kg+10kg osprzętu). Musisz tylko upewnić się że masz minimum z 6-8cm pod jajkami i nie jest to jakaś ostro wylajtowana ramka. No i ważne żeby nie miała geo stricte z ciężarem na tył bo nie pozjeżdżasz-przednie koło będzie Ci uciekać a tylni trójkąt prawdopodobnie nie wytrzyma pod siodełkiem.
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 08.01.2013 00:02:08
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
też uważam że to trochę bez sensu-to jak jazda szosówką po rynku w krakowie. Da się? Da się, tylko jedziesz dwa razy wolniej niż listonosz bo wszędzie kostka brukowa i tory tramwajowe większe niż średnica Twojej opony. Jego wybór.
I jeszcze zależy co kolega ma na myśli że rower ma być bardziej do zjazdu w dół-bo na XC da się zap***lać po ścieżkach w dół, dopóki nie ma korzeni, kamieni i hopek-np. bieszczady w PL.
A co do Twojego bajka obecnego i problemów z podjazdami-nie masz jakiegoś znajomego z kołem 650b? Pożyczył byś i wrzucił na tył, oprócz tego że będą dwa różne rozmiarowo koła dziwnie wyglądać to geo powinno być bardziej podjazdowe i przód nie uciekać, 3/4 ram przyjmuje koło 650b tylko nie z każdą oponą (te od traktorów odpadają
)
I jeszcze zależy co kolega ma na myśli że rower ma być bardziej do zjazdu w dół-bo na XC da się zap***lać po ścieżkach w dół, dopóki nie ma korzeni, kamieni i hopek-np. bieszczady w PL.
A co do Twojego bajka obecnego i problemów z podjazdami-nie masz jakiegoś znajomego z kołem 650b? Pożyczył byś i wrzucił na tył, oprócz tego że będą dwa różne rozmiarowo koła dziwnie wyglądać to geo powinno być bardziej podjazdowe i przód nie uciekać, 3/4 ram przyjmuje koło 650b tylko nie z każdą oponą (te od traktorów odpadają

Tak ale kąty XC i tak przeszkadzaja w szybkiej jeździe w dół. Mam w domu HT z typowymi kątami XC i małego fulla z 67 na głowce. Różnica jest kolosalna i wynika to własnie z kątów.marcin0011 pisze:I jeszcze zależy co kolega ma na myśli że rower ma być bardziej do zjazdu w dół-bo na XC da się zap***lać po ścieżkach w dół, dopóki nie ma korzeni, kamieni i hopek-np. bieszczady w PL.
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 04.05.2012 08:23:32
- Kontakt:
-
- Posty: 297
- Rejestracja: 14.09.2011 19:33:55
- Kontakt:
-
- Posty: 297
- Rejestracja: 14.09.2011 19:33:55
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości