Widelec FR do Giant Yukon FX 2
Widelec FR do Giant Yukon FX 2
Witam!
Otóż sprawa wygląda tak: mam rower Giant Yukon FX 2 model na 2009r. (http://www.giant-bicycles.com/_generate ... 2_2000.jpg) i chciałbym go zamienić na rower do lekkiego freeride'u. Planuję zmienić mostek na krótszy, przednią przerzutkę i zębatki na pojedynczy blat z napinaczem, a z czasem koła na jakieś mocniejsze.
W tym rowerze mam widelec o skoku 100mm i chciałbym go zmienić na coś większego i stąd moje pytanie: na jaki maksymalnie skok mogę się pokusić. Wiem, że każda zmiana długości skoku zmieni geometrię roweru. Wiem, że nie mogę założyć dwupółkowego 200mm, bo mógłby urwać główkę. Jak zmieniłby geometrię widelec o skoku 120mm, 140mm, 160mm, 180mm itp. Jak rower by chodził? Jaka byłaby jego geometria w tych poszczególnych przypadkach? Jak by się sprawował rower w różnych dyscyplinach w poszczególnych przypadkach długości skoku? Jak zmieniałoby się przeznaczenie tego roweru, wraz ze zwiększaniem skoku?
Słowem: Jaki maksymalnie skok mogę założyć, żeby było bezpiecznie i rozsądnie, z czym rower będzie najlepiej chodził w FR (i moooże czasem w lekkim zjeździe DH)?
Pozdrawiam,
ksa
Otóż sprawa wygląda tak: mam rower Giant Yukon FX 2 model na 2009r. (http://www.giant-bicycles.com/_generate ... 2_2000.jpg) i chciałbym go zamienić na rower do lekkiego freeride'u. Planuję zmienić mostek na krótszy, przednią przerzutkę i zębatki na pojedynczy blat z napinaczem, a z czasem koła na jakieś mocniejsze.
W tym rowerze mam widelec o skoku 100mm i chciałbym go zmienić na coś większego i stąd moje pytanie: na jaki maksymalnie skok mogę się pokusić. Wiem, że każda zmiana długości skoku zmieni geometrię roweru. Wiem, że nie mogę założyć dwupółkowego 200mm, bo mógłby urwać główkę. Jak zmieniłby geometrię widelec o skoku 120mm, 140mm, 160mm, 180mm itp. Jak rower by chodził? Jaka byłaby jego geometria w tych poszczególnych przypadkach? Jak by się sprawował rower w różnych dyscyplinach w poszczególnych przypadkach długości skoku? Jak zmieniałoby się przeznaczenie tego roweru, wraz ze zwiększaniem skoku?
Słowem: Jaki maksymalnie skok mogę założyć, żeby było bezpiecznie i rozsądnie, z czym rower będzie najlepiej chodził w FR (i moooże czasem w lekkim zjeździe DH)?
Pozdrawiam,
ksa
Specker: Maksymalnie 2'200 złotych. To zdecydowanie za mało na rower do DH. Chcę zostawić sobie ten rower, bo wtedy - modyfikując go - cały czas miałbym na czym jeździć. Gdybym go sprzedał, musiałbym dołożyć jeszcze około 2'000 złotych, żeby kupić używany rower do DH z dolnej półki. Sprzedanie tego roweru i uzbieranie tych kolejnych 2'000 złotych zajęłoby mi z rok, rok bez żadnej maszyny do jakiejkolwiek jazdy (!), a gdybym zostawił sobie ten rower (który mam), mógłbym go modyfikować stopniowo, za mniejsze pieniądze i cały czas miałbym na czym jeździć.
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 14.01.2013 20:02:34
- Kontakt:
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Jedziłem na Yukonie FX prawie rok czasu - był to taki funbike, z przodu amorek magury 130mm rozmiar M przy 176cm i secik był super, lekki zwinny, krótki na skrzycznym dawał radę na agrafce itp jedyny problem to troszkę nisko kiera, troszkę pionowa główka, no i na dłuższe katowanie się nie nadaje bo albo zgubisz wahacz albo główkę. Jedynie jak kleisz technicznie czysto to możesz coś z niego wykorzystać.
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
MLYNoBIKER:
1. Dlaczego miałeś kierownicę nisko? Przecież rowery Giant Yukon mają kierownicę na normalnej wysokości, a skoro Ty miałeś amortyzator przedni o skoku 130 mm (czyli 3 cm więcej, niż normalnie), to powinieneś mieć kierownicę jeszcze wyżej.
2. Nie rozumiem tego: "[...] krótki na skrzycznym dawał radę na agrafce [...]".
3. Nie rozumiem też tego: "[...] Jedynie jak kleisz technicznie czysto to możesz coś z niego wykorzystać.".
1. Dlaczego miałeś kierownicę nisko? Przecież rowery Giant Yukon mają kierownicę na normalnej wysokości, a skoro Ty miałeś amortyzator przedni o skoku 130 mm (czyli 3 cm więcej, niż normalnie), to powinieneś mieć kierownicę jeszcze wyżej.
2. Nie rozumiem tego: "[...] krótki na skrzycznym dawał radę na agrafce [...]".
3. Nie rozumiem też tego: "[...] Jedynie jak kleisz technicznie czysto to możesz coś z niego wykorzystać.".
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Re:
1. Może źle się określiłem, yukon to rower do enduro, więc nie ma kątów jak zjazdówka, w niektórych momentach po prostu przód był za nisko gdy miałeś np stromą ściankę z jakimś uskokiem w korzenie to trzeba było uważać by nie zaliczyć otb.ksa pisze: 1. Dlaczego miałeś kierownicę nisko? Przecież rowery Giant Yukon mają kierownicę na normalnej wysokości, a skoro Ty miałeś amortyzator przedni o skoku 130 mm (czyli 3 cm więcej, niż normalnie), to powinieneś mieć kierownicę jeszcze wyżej.
2. Nie rozumiem tego: "[...] krótki na skrzycznym dawał radę na agrafce [...]".
3. Nie rozumiem też tego: "[...] Jedynie jak kleisz technicznie czysto to możesz coś z niego wykorzystać.".
EDIT: tak teraz patrze to kiera w gigancie wyżej jest wyżej niż w sessionie
http://www.pinkbike.com/photo/9402577/
2. Agrafka - taka trasa ze skrzycznego to nie ma znaczenia
3. Bo jak masz zamiar latać jak worek ziemniaków, robić droperke, nie odkręcone whipy, niedoloty, przeloty to za miesiąc giganta możesz oddać na złom w 5 częściach... przecież to delikatna rama enduro.
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
No ja sobie nie wyobrażam żeby tam wsadzać więcej niż 130mm
Nie wiem jaką to ma wysokość - magura menja 130mm
Nie wiem jaką to ma wysokość - magura menja 130mm
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
MLYNoBIKER: Ale mówiłeś, że ta rama ma dość pionowo główkę. No więc, kiedy włożyłeś tam 130 mm, kąt główki powinien się zrobić mniej pionowy, bardziej poziomy, w sensie tak, że przednie koło wysuwa się do przodu. I tak właśnie jest w rowerach DH, że przednie koło jest bardzo wysunięte do przodu i główka jest bardziej poziomo. Więc jakbym do swojej ramy dodał jakiś amortyzator większy niż 130 mm, to główka byłaby mniej pionowa, a przednie koło bardziej wysunięte do przodu. Czyli im większy miałbym skok przedniego amortyzatora z tą swoją ramą, tym główka byłaby mniej pionowa (bardziej pozioma), przednie koło bardziej wysunięte do przodu, czyli wtedy ten mój rower miałby geometrię jak rowery DH.
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Ok, wsadź sobie monstera do yukona i będziesz miał rower do dh.
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
ksa, zrozum kurde ze jak wsadzisz tam sb cos wiecej niz 130mm to ci jebnie główka przy pierwszym niedolocie. Zaraz sie zapytasz czemu ramy dh wytrzymuja a to gowno ma nie wytrzymac, juz ci mówie, inaczej jest zbudowana główka ramy, zobacz sb na zdjeciach jaka jest roznica w tych ramach. A jak tego nie zrozumiales to zrob tak jak mówi MLYNoBIKER. A i zapomnialbym, jak wsadzisz tam jakis wysoki amorek to od razu zbieraj na zeby, bo jest dosc szybko stracisz. to tyle w tym temacie, dziekuje, dobranoc.
Teraz pytanie do wszystkich:
Ten Giant Yukon FX 2 z większym amorem miałby mi służyć do freeride'u tylko jeden sezon.
W tym sezonie (2013) pojeżdżę jeszcze na tym, co mam, zimą 2013/2014 pokupuję potrzebne części za maksymalnie 1'200 złotych (amor, pojedynczy blat do przodu, napinacz, mocniejszy support i pedały), pojeżdżę na tym jeden sezon (2014), a po sezonie 2014 (zimą 2014/2015), kupię coś do ciężkiego DH.
Jeśli nie będę tego setu katował i jeśli będzie miał mi służyć tylko przez jeden sezon, jako taka maszyna przejściowa, do lekkiego DH i FR, a raczej do ciężkiego All Mountain, to da tak radę na amorze 140 mm?
Ten Giant Yukon FX 2 z większym amorem miałby mi służyć do freeride'u tylko jeden sezon.
W tym sezonie (2013) pojeżdżę jeszcze na tym, co mam, zimą 2013/2014 pokupuję potrzebne części za maksymalnie 1'200 złotych (amor, pojedynczy blat do przodu, napinacz, mocniejszy support i pedały), pojeżdżę na tym jeden sezon (2014), a po sezonie 2014 (zimą 2014/2015), kupię coś do ciężkiego DH.
Jeśli nie będę tego setu katował i jeśli będzie miał mi służyć tylko przez jeden sezon, jako taka maszyna przejściowa, do lekkiego DH i FR, a raczej do ciężkiego All Mountain, to da tak radę na amorze 140 mm?
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 14.01.2013 20:02:34
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości