Wybór hamulców
Wybór hamulców
Witam kolega będzie chciał kupić jakieś heble z najwyższej półki do dh.
W grę wchodzą :
Formula he One
Hope Tech V2
Avid Code
Shimano Saint
Ogólnie chciałbym wiedzieć i poznać wasze opinie na temat tych tych 4 hamulców jak się sprawują, jak z serwisem, awaryjnością, modulacją, siłą hamowania. Kaska w sumie na każdy by było bo chce wydać koło 2 tys maks. Ja użytkuję Avidy Code 2012 więc na ich temat wiem dużo, ale chcę poznać wasze opinie na temat reszty hebli czy te formuly naprawdę są warte swojej ceny, jak nowe Sainty i te Hopy.
pozdrawiam i czekam na opinie
W grę wchodzą :
Formula he One
Hope Tech V2
Avid Code
Shimano Saint
Ogólnie chciałbym wiedzieć i poznać wasze opinie na temat tych tych 4 hamulców jak się sprawują, jak z serwisem, awaryjnością, modulacją, siłą hamowania. Kaska w sumie na każdy by było bo chce wydać koło 2 tys maks. Ja użytkuję Avidy Code 2012 więc na ich temat wiem dużo, ale chcę poznać wasze opinie na temat reszty hebli czy te formuly naprawdę są warte swojej ceny, jak nowe Sainty i te Hopy.
pozdrawiam i czekam na opinie
Siemka
Ja użytkuję już od 3 lat sainty 810 więc na ich temat mogę powiedzieć tyle :
Siła - mega duża
Działanie - zero-jedynkowe
Awaryjność - przez ten czas jedyne co się stało to zapowietrzony hamulec.
Serwis - ehhh i tu pojawia się problem z dostępnością części... o ile do avidów dokupisz praktycznie każdą część do saintów musisz kupić zacisk lub klamke i nic poza tym (jeżeli jestem w błędzie to niech mnie ktoś poprawi)
Z samych hamulców jestem bardzo zadowolony, działają super w każdych warunkach, siła hamowania jest znakomita jak dla mnie, jedyny minus to dostępność części dlatego sam myślę o przesiadce na cody
Ja użytkuję już od 3 lat sainty 810 więc na ich temat mogę powiedzieć tyle :
Siła - mega duża
Działanie - zero-jedynkowe
Awaryjność - przez ten czas jedyne co się stało to zapowietrzony hamulec.
Serwis - ehhh i tu pojawia się problem z dostępnością części... o ile do avidów dokupisz praktycznie każdą część do saintów musisz kupić zacisk lub klamke i nic poza tym (jeżeli jestem w błędzie to niech mnie ktoś poprawi)
Z samych hamulców jestem bardzo zadowolony, działają super w każdych warunkach, siła hamowania jest znakomita jak dla mnie, jedyny minus to dostępność części dlatego sam myślę o przesiadce na cody
Re:
Jeździłem na 810 i hamowały tak jak powinny, może coś u Ciebie nie tak?Maćko_9 pisze:Działanie - zero-jedynkowe
Re: Re:
Mam M810 i jak już się przyzwyczaisz do takiej siły hamowania to mają bardzo dobrą modulację. Polecamnhp890 pisze:Jeździłem na 810 i hamowały tak jak powinny, może coś u Ciebie nie tak?Maćko_9 pisze:Działanie - zero-jedynkowe
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Sainty dla mnie też działały zero-jedynkowo
Na formulach przejechałem się tylko raz, jakoś strasznie miękkie były ale to nie będę oceniał
Do codów nie byłem przekonany, chciałem je zmienić na V2 (na których nigdy nie jeżdziłem ale byłem zadowolony z M4) ale po czasie okazało się że Code są super i nie chcę ich zmieniać.
Na formulach przejechałem się tylko raz, jakoś strasznie miękkie były ale to nie będę oceniał
Do codów nie byłem przekonany, chciałem je zmienić na V2 (na których nigdy nie jeżdziłem ale byłem zadowolony z M4) ale po czasie okazało się że Code są super i nie chcę ich zmieniać.
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
Miałem Code R z 2011r. i aktualnie mam Code z 2012r. i żadne nie sprawiły mi problemów, nie ma mowy o jakichkolwiek awariach. Siła hamowania potężna, modulacja super.
Moja Ciapurka: http://www.pinkbike.com/photo/9296923/
Re:
Zgaduje, że co sezon zmieniasz heble?krylos pisze:Miałem Code R z 2011r. i aktualnie mam Code z 2012r. i żadne nie sprawiły mi problemów, nie ma mowy o jakichkolwiek awariach. Siła hamowania potężna, modulacja super.
Jeżeli tak to ciężko jest się wypowiadać o ich awaryjności.
Jeszcze może warto zwrócić uwagę na wygląd poza oczywistym bezawaryjność/siła hamowania.
@sasiel Wolisz aluminiowy monoblok czy tandetnie wyglądające zaciski poskręcane na 4 śruby ?

str0gg.pinkbike.com
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 06.05.2012 10:58:14
- Lokalizacja: Kętrzyn/Warszawa
- Kontakt:
Jeździłem do tej pory na Hope Moto M6, hamulce super, modulacja bardzo dobra, siła też w porządku. Owszem są bezawaryjne, ale za to jak się coś spieprzy to robią się skarbonką bez dna. Zmieniłem je na sainty M820 i jestem zadowolony ze zmiany. Plusiki: niska waga, modulacja i mega siła
. Minusik to te gumowe czucie klamki, ale sądzę, że zniknie jak zmienię przewody na oplot.
str0gg Jesteś fanboyem Hope'a, że tak zachwalasz i hejtujesz inne? Nic nadzwyczajnego, do tego te delikatne klamki Tech (w necie pełno opinii o łamaniu klamek w hamulcach Hope'a)
ps. Zacisk w code od 2011 ma 2 śruby

str0gg Jesteś fanboyem Hope'a, że tak zachwalasz i hejtujesz inne? Nic nadzwyczajnego, do tego te delikatne klamki Tech (w necie pełno opinii o łamaniu klamek w hamulcach Hope'a)
ps. Zacisk w code od 2011 ma 2 śruby

Re:
Avid ma wyraźnie problem z wersjami oem , to co się tam dzieje woła o pomstę do nieba , w wersjach "na sklep" o dziwo hula , nie powiem złego słowa o "nowych" Code , mocne , doskonała modulacja, mało awaryjne i tanie części na zawołanie.Spaced pisze:Przeciez V2 zostały zastąpione V4 teraz.
A polecanie Avidów to żart, najbardziej awaryjne heble na rynku.
Sainty 810tki bardzo dobre heble, nie ma w nich nic zero jedynkowego
Sainty mają dużo twardszą klamkę , co może być odbierane jako brak modulacji, mało awaryjne, duża siła i z góry założony brak części zamiennych.
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Re: Re:
To chyba jeździłeś na źle zalanych codach, bo moje mają mega twardą klamkę, za to w żadnych shimano jakoś nie mogę tego dokonaćravfr pisze: Sainty mają dużo twardszą klamkę , co może być odbierane jako brak modulacji, mało awaryjne, duża siła i z góry założony brak części zamiennych.
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
Re: Re:
Patrząc na to co ze starym Code i Juicy się działo to po dłuzszym czasie i te nowe beda do dupy i sypac sie bedzie wszystkoravfr pisze:Avid ma wyraźnie problem z wersjami oem , to co się tam dzieje woła o pomstę do nieba , w wersjach "na sklep" o dziwo hula , nie powiem złego słowa o "nowych" Code , mocne , doskonała modulacja, mało awaryjne i tanie części na zawołanie.Spaced pisze:Przeciez V2 zostały zastąpione V4 teraz.
A polecanie Avidów to żart, najbardziej awaryjne heble na rynku.
Sainty 810tki bardzo dobre heble, nie ma w nich nic zero jedynkowego
Sainty mają dużo twardszą klamkę , co może być odbierane jako brak modulacji, mało awaryjne, duża siła i z góry założony brak części zamiennych.
Ja mam tylko bezpośrednie porównanie Saintów 2013 do Formuli The One.
The One mają dużą moc i przede wszystkim powalają modulacją, jednak po ponad 2 latach użytkowania membranki w klamkach zaczęły cieknąć i jest problem, żeby je dostać w Polsce(można ciągnąć z UK za śmiesznie małe pieniądze).
Teraz mam Sainty 2013 i to jest to czego szukałem. Moc ogromna, modulacja takiej jak potrzebuje(chociaż nie tak dobra jak w formulach), no i przyglądając się temu hamplowi na prawdę nie wiem co w nim może się zepsuć...
The One mają dużą moc i przede wszystkim powalają modulacją, jednak po ponad 2 latach użytkowania membranki w klamkach zaczęły cieknąć i jest problem, żeby je dostać w Polsce(można ciągnąć z UK za śmiesznie małe pieniądze).
Teraz mam Sainty 2013 i to jest to czego szukałem. Moc ogromna, modulacja takiej jak potrzebuje(chociaż nie tak dobra jak w formulach), no i przyglądając się temu hamplowi na prawdę nie wiem co w nim może się zepsuć...
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość