Jak ustawic widel pod siebie ?
-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
Jak ustawic widel pod siebie ?
Sprawa tyczy sie mojej dziewczyny. Obecnie smina na nixonie 115-145.
Nie wiem jakie sa tam wsadzone sprezyny ( pod jaka wage ) ale z pracy widelca wykorzystuje moze 30 %..
O sagu moge zapomniec, nie ma go wrecz w ogole ( pewnie za twarde sprezyny ) Niestety, za cholere nie moge znalesc jakie sprezyny montowali fabrycznie ;-/. Regulacje dzialaja ,a pomimo rozkreconej na max kompresji wykorzystywanie skoku jest mierne.
Doszedlem do wniosku ze kupie jej cos innego, na powietrze ,bo moze nim ustawie jej widelec tak ze bedzie ladnie pracowal wiekszoscia skoku i bedzie jakis przyzwoity sag. W planach jest RS revelation, agryle - cos podobnego
Teraz pytanie.
Czy samym powietrzem mozna ustawic tak amortyzator zeby pracowal calym skokiem, czy tylko sag ?
Nie wiem jakie sa tam wsadzone sprezyny ( pod jaka wage ) ale z pracy widelca wykorzystuje moze 30 %..
O sagu moge zapomniec, nie ma go wrecz w ogole ( pewnie za twarde sprezyny ) Niestety, za cholere nie moge znalesc jakie sprezyny montowali fabrycznie ;-/. Regulacje dzialaja ,a pomimo rozkreconej na max kompresji wykorzystywanie skoku jest mierne.
Doszedlem do wniosku ze kupie jej cos innego, na powietrze ,bo moze nim ustawie jej widelec tak ze bedzie ladnie pracowal wiekszoscia skoku i bedzie jakis przyzwoity sag. W planach jest RS revelation, agryle - cos podobnego
Teraz pytanie.
Czy samym powietrzem mozna ustawic tak amortyzator zeby pracowal calym skokiem, czy tylko sag ?
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
LOL, zawada1200, głupszej wypowiedzi dawno nie czytałem. Da__FreaK, jeśli kupisz widelec ze sprężyną powietrzną, to oczywiście będziesz mógł dostosować widelec pod konkretną osobę tak, aby wykorzystywał cały skok - niezależnie od tego, czy ta osoba waży 100 czy 40 kg. Regulujesz to ciśnieniem powietrza w komorze, potrzebujesz do tego pompkę do amortyzatorów. Jest to i tak tańsza zabawa niż zmiana sprężyn stalowych w amortyzatorach sprężynowych. Amortyzatory powietrzne również mają tłumienie, zawada1200. Mają więc również olej. Powietrze zastępuje jedynie sprężynę stalową/tytanową i pozwala znacznie łatwiej i szybciej dostosować twardość widelca pod siebie.
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 06.05.2012 10:58:14
- Lokalizacja: Kętrzyn/Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
@moherek o dziwo ciekawe jakim sposobem ja na swoich 66 jezdze bez powietrza? Puknij sie w leb, poczytaj troche. Nie doczytalem dobrze tego posta. Chodzi mi przede wszystkim o to, ze nie zmiekczy sie bardziej amortyzatora ktory ma pusta komore powietrza. Naturalnie ze powietrzem ustawia sie twardosc ale tylko utwardzamy, a nie da sie zrobic bardziej miekkiego. Jezeli jest za twardy na pustej komorze, to tak jak napisalem trzeba kombinowac z olejem i sprezyna.
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
Amortyzator powietrzny to taki w którym powietrze jest odpowiedzialne za jego pracę, amortyzator sprężynowy to taki w którym sprężyna stalowa/tytanowa odpowiada w za jego prace,
amortyzator sprężynowy z asystą powietrzną to taki w którym jest sprężyna stalowa/tytanowa która jest odpowiedzialna za główną prace amortyzatora powietrze w tym wypadku pełni rolę "anty dobiciową" przy czym możne tez służyć do wspomagania stalowej/tytanowej sprężyny w wypadku używania przez cięższego zawodnika
prościej chyba sie nie da 
amortyzator sprężynowy z asystą powietrzną to taki w którym jest sprężyna stalowa/tytanowa która jest odpowiedzialna za główną prace amortyzatora powietrze w tym wypadku pełni rolę "anty dobiciową" przy czym możne tez służyć do wspomagania stalowej/tytanowej sprężyny w wypadku używania przez cięższego zawodnika


rowerek PB Spider Suspensions boss!
Re:
dokładnie tak. Jak spuścisz powietrze to amor siądzie i będzie 0 skoku. I to amory wykorzystywane nie tylkow XC, ale również w DH i FRzawada1200 pisze:no nie wiem, wzorowałem się na moim amortyzatorze. Nie siedzę w XC, możecie rozjaśnić mi sprawę? w powietrznym zamiast sprężyny jest komora? Zero jakichkolwiek sprężyn, a jak spuści się powietrze to amor się zapada?

Kolega po prostu wzorował sie na swoich 66 gdzie jest asysta powietrza a nie sprężyna powietrzna

-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
Zastanawiem sie nad powietrzem ..Ale majac doswiadczenia z powietrzem w swoim talasie nie wiem czy to cos zmieni..
Moj takas z powietrzem pomimo tego ze ma zag 30 % tez nie wybiera calego skoku pomimo rozkreconej kompersji ( zostaje zawsze 30-40 mm skoku ) Dlatego zastanawiam sie ja kto zrobicz tym powietrzem skoro u mnie w amorku mam powietrze i tez nie pracuje calym skokiem ;-/..
Pompujac mniej powietrza, powoduje ze jedynie to ze ma mwiekszy sag , a nie to ze amor wybiera calym skokiem z braku powietrza ..
Sam juz nie wiem..;-/
A tak btw, revealtion czy agryle bedzie lepsze do enduro bla babki ktora wazy 60 kg ?:)
Moj takas z powietrzem pomimo tego ze ma zag 30 % tez nie wybiera calego skoku pomimo rozkreconej kompersji ( zostaje zawsze 30-40 mm skoku ) Dlatego zastanawiam sie ja kto zrobicz tym powietrzem skoro u mnie w amorku mam powietrze i tez nie pracuje calym skokiem ;-/..
Pompujac mniej powietrza, powoduje ze jedynie to ze ma mwiekszy sag , a nie to ze amor wybiera calym skokiem z braku powietrza ..
Sam juz nie wiem..;-/
A tak btw, revealtion czy agryle bedzie lepsze do enduro bla babki ktora wazy 60 kg ?:)
-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
Re:
helooff_road pisze:Przede wszystkim rozbierz go i obczaj kolor sprężyn.
Przelej go na nowo bo 30mm brzmi jak za duzo oleju w tlumiku/lagach. Albo przelanie przez uszkodzona uszczelke oleju z tlumika do lag.
Koloru sprezyn nigdy nie sprawdzalem bo go nie rozbieralem

-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
hm możne zmiana sprężyny w aktualnym amorze ?
za jakiś czas będą dostępne tak zwane Kit Ride... czyli zestawy pod wagę
a ceny ma być naprawdę przystępna
wiec może warto wydać te 100-120 zł na zestaw niż na nowy amor ? tuteż dochodzi kwestia zadowolenia z amora
czy tez nie 
za jakiś czas będą dostępne tak zwane Kit Ride... czyli zestawy pod wagę




rowerek PB Spider Suspensions boss!
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości