Jak ustawic widel pod siebie ?

Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Jak ustawic widel pod siebie ?

Post autor: Da__FreaK »

Sprawa tyczy sie mojej dziewczyny. Obecnie smina na nixonie 115-145.
Nie wiem jakie sa tam wsadzone sprezyny ( pod jaka wage ) ale z pracy widelca wykorzystuje moze 30 %..
O sagu moge zapomniec, nie ma go wrecz w ogole ( pewnie za twarde sprezyny ) Niestety, za cholere nie moge znalesc jakie sprezyny montowali fabrycznie ;-/. Regulacje dzialaja ,a pomimo rozkreconej na max kompresji wykorzystywanie skoku jest mierne.
Doszedlem do wniosku ze kupie jej cos innego, na powietrze ,bo moze nim ustawie jej widelec tak ze bedzie ladnie pracowal wiekszoscia skoku i bedzie jakis przyzwoity sag. W planach jest RS revelation, agryle - cos podobnego
Teraz pytanie.
Czy samym powietrzem mozna ustawic tak amortyzator zeby pracowal calym skokiem, czy tylko sag ?

zawada1200
Posty: 374
Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: zawada1200 »

Powietrzem raczej tylko utwardzisz. Jak chcesz zrobić bardziej miękko, to trzeba pomyśleć coś ze sprężyną i olejem.
Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

LOL, zawada1200, głupszej wypowiedzi dawno nie czytałem. Da__FreaK, jeśli kupisz widelec ze sprężyną powietrzną, to oczywiście będziesz mógł dostosować widelec pod konkretną osobę tak, aby wykorzystywał cały skok - niezależnie od tego, czy ta osoba waży 100 czy 40 kg. Regulujesz to ciśnieniem powietrza w komorze, potrzebujesz do tego pompkę do amortyzatorów. Jest to i tak tańsza zabawa niż zmiana sprężyn stalowych w amortyzatorach sprężynowych. Amortyzatory powietrzne również mają tłumienie, zawada1200. Mają więc również olej. Powietrze zastępuje jedynie sprężynę stalową/tytanową i pozwala znacznie łatwiej i szybciej dostosować twardość widelca pod siebie.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Powietrzengo revelationa spokojnie ustawiłem tak, że pod moją źonką (niecałe 50kg) chodził większością skoku podczas normalnej jazdy.
Tak więc z przekonaniem polecam Wam powietrzniaka zamiast tego nixona, bardzo uniwersalny i łatwy w ustawieniu sprzęt.
zawada1200
Posty: 374
Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: zawada1200 »

Jakie glupoty. Sprobuj ustawic amortyzator pod 50kg na twardej sprezynie. Wiem na jakiej zasadzie dzialaja powietrzne amortyzatory. Ale jak w komorze nie ma powietrza to w jaki sposob ustawisz go na bardziej miekko? Mozna zrobic podcisnienie, ale nie zrobisz tak, ze bedzie mieciutko chodzil.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Przede wszystkim rozbierz go i obczaj kolor sprężyn.

Przelej go na nowo bo 30mm brzmi jak za duzo oleju w tlumiku/lagach. Albo przelanie przez uszkodzona uszczelke oleju z tlumika do lag.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Moherek993
Posty: 436
Rejestracja: 06.05.2012 10:58:14
Lokalizacja: Kętrzyn/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Moherek993 »

zawada weź się nie ośmieszaj :) powietrzny amortyzator nie ma sprężyny, za sprężynę robi powietrze pod ciśnieniem, więc że tak powiem, gówno wiesz o ich działaniu :)
Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

zawada1200, ale przeczytaj może raz jeszcze pierwszego posta, co? Kolega wyraźnie napisał, że chcą zmienić amortyzator na powietrzny i pytał, czy amortyzatory powietrzne można ustawić tak, żeby wykorzystywały cały skok pod jego dziewczyną.
zawada1200
Posty: 374
Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: zawada1200 »

@moherek o dziwo ciekawe jakim sposobem ja na swoich 66 jezdze bez powietrza? Puknij sie w leb, poczytaj troche. Nie doczytalem dobrze tego posta. Chodzi mi przede wszystkim o to, ze nie zmiekczy sie bardziej amortyzatora ktory ma pusta komore powietrza. Naturalnie ze powietrzem ustawia sie twardosc ale tylko utwardzamy, a nie da sie zrobic bardziej miekkiego. Jezeli jest za twardy na pustej komorze, to tak jak napisalem trzeba kombinowac z olejem i sprezyna.
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

panowie... :D asysta powietrzna to nie amor powietrzny prosza wos :D
rowerek PB Spider Suspensions boss!
zawada1200
Posty: 374
Rejestracja: 18.08.2011 08:06:43
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: zawada1200 »

no nie wiem, wzorowałem się na moim amortyzatorze. Nie siedzę w XC, możecie rozjaśnić mi sprawę? w powietrznym zamiast sprężyny jest komora? Zero jakichkolwiek sprężyn, a jak spuści się powietrze to amor się zapada?
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

Amortyzator powietrzny to taki w którym powietrze jest odpowiedzialne za jego pracę, amortyzator sprężynowy to taki w którym sprężyna stalowa/tytanowa odpowiada w za jego prace,
amortyzator sprężynowy z asystą powietrzną to taki w którym jest sprężyna stalowa/tytanowa która jest odpowiedzialna za główną prace amortyzatora powietrze w tym wypadku pełni rolę "anty dobiciową" przy czym możne tez służyć do wspomagania stalowej/tytanowej sprężyny w wypadku używania przez cięższego zawodnika :) prościej chyba sie nie da :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
timon92
Posty: 402
Rejestracja: 28.09.2011 12:49:14
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: timon92 »

I nie musisz siedzieć w XC bo np. Boxxer WC jest na powietrzu.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

zawada1200 pisze:no nie wiem, wzorowałem się na moim amortyzatorze. Nie siedzę w XC, możecie rozjaśnić mi sprawę? w powietrznym zamiast sprężyny jest komora? Zero jakichkolwiek sprężyn, a jak spuści się powietrze to amor się zapada?
dokładnie tak. Jak spuścisz powietrze to amor siądzie i będzie 0 skoku. I to amory wykorzystywane nie tylkow XC, ale również w DH i FR ;)

Kolega po prostu wzorował sie na swoich 66 gdzie jest asysta powietrza a nie sprężyna powietrzna ;)
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Zastanawiem sie nad powietrzem ..Ale majac doswiadczenia z powietrzem w swoim talasie nie wiem czy to cos zmieni..
Moj takas z powietrzem pomimo tego ze ma zag 30 % tez nie wybiera calego skoku pomimo rozkreconej kompersji ( zostaje zawsze 30-40 mm skoku ) Dlatego zastanawiam sie ja kto zrobicz tym powietrzem skoro u mnie w amorku mam powietrze i tez nie pracuje calym skokiem ;-/..
Pompujac mniej powietrza, powoduje ze jedynie to ze ma mwiekszy sag , a nie to ze amor wybiera calym skokiem z braku powietrza ..
Sam juz nie wiem..;-/
A tak btw, revealtion czy agryle bedzie lepsze do enduro bla babki ktora wazy 60 kg ?:)

Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Re:

Post autor: Da__FreaK »

off_road pisze:Przede wszystkim rozbierz go i obczaj kolor sprężyn.

Przelej go na nowo bo 30mm brzmi jak za duzo oleju w tlumiku/lagach. Albo przelanie przez uszkodzona uszczelke oleju z tlumika do lag.
helo

Koloru sprezyn nigdy nie sprawdzalem bo go nie rozbieralem :) Pode mna pracuje elegancko pomimo tego ze wymaga juz serwisu...

kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

hm możne zmiana sprężyny w aktualnym amorze ?
za jakiś czas będą dostępne tak zwane Kit Ride... czyli zestawy pod wagę :) a ceny ma być naprawdę przystępna :) wiec może warto wydać te 100-120 zł na zestaw niż na nowy amor ? tuteż dochodzi kwestia zadowolenia z amora :) czy tez nie :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Takiego kit raide`a do nixona w tej chwili bym wzial jak by byl dostepny od reki :)

kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

niestety trzeba poczekać na nie jakiś czas... napisz dokładnie jaki masz amor model rok postaram sie coś pomóc przynajmniej powiem ci jaką masz sprężynę fabrycznie :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości