[damper] serwis Foxa Van R 2011
-
- Posty: 550
- Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
[damper] serwis Foxa Van R 2011
poszukuje manuala serwisowego, lub jakiegos ktory bylby podobny. przejrzalem zbiorczy temat "manuale" i przyklejony "serwis Vanilla R", ale ten moj Van sie od niego rozni, chocby zbiorniczkiem wyrownawczym.
Czy ktos posiada, wie gdzie jest w necie lub wie jak przeserwisowac Vana R? dla mnie jedynym problemem jest to ze nie ma wentyla zeby go napompowac.
Czy ktos posiada, wie gdzie jest w necie lub wie jak przeserwisowac Vana R? dla mnie jedynym problemem jest to ze nie ma wentyla zeby go napompowac.
http://huckingkitty.com/forums/viewtopic.php?f=11&t=730
Samo pompowanie można obejść przerabiając korek na taki ze standardowym wentylem, lub dorabiając adapter z imbusa.
Samo pompowanie można obejść przerabiając korek na taki ze standardowym wentylem, lub dorabiając adapter z imbusa.
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
W przyklejonym temacie masz wszystko co potrzeba + w ostatnim poście dopisałem jak sobie poradzić ze zbiorniczkiem.
Odnośnie pompowania masz 3 drogi:
1. igła (jak to ogarnąć masz we wspomnianym temacie),
2. przerobienie zbiorniczka na wentyl (ja tak robiłem, ale jest to raczej upierdliwe zadanie i może zakończyć się niepowodzeniem);
3. odesłać do kogoś kto to ogarnie za Ciebie.
Odnośnie pompowania masz 3 drogi:
1. igła (jak to ogarnąć masz we wspomnianym temacie),
2. przerobienie zbiorniczka na wentyl (ja tak robiłem, ale jest to raczej upierdliwe zadanie i może zakończyć się niepowodzeniem);
3. odesłać do kogoś kto to ogarnie za Ciebie.
-
- Posty: 550
- Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Adi, ty masz Van R'a czyli to:
http://www.cnc-bike.de/images/fox_van_r.png
a manual w przyklejonym temacie dotyczy Vanilli R czyli tego:
http://www.cambriabike.com/images/produ ... k_2000.jpg
W swoim vanie masz komore wypełnioną azotem, ale można to obejść dorabiając wentyl samochodowy.
Najlepiej na jakimś gwincie go wkręcić i dobrze uszczelnić wtedy będziesz mógł samemu go napompować. Reszte robisz jak w każdym czyli zalewasz do pełna i dobrze odpowietrzasz, potem ustawienia IFP i pompowanie.
http://www.cnc-bike.de/images/fox_van_r.png
a manual w przyklejonym temacie dotyczy Vanilli R czyli tego:
http://www.cambriabike.com/images/produ ... k_2000.jpg
W swoim vanie masz komore wypełnioną azotem, ale można to obejść dorabiając wentyl samochodowy.
Najlepiej na jakimś gwincie go wkręcić i dobrze uszczelnić wtedy będziesz mógł samemu go napompować. Reszte robisz jak w każdym czyli zalewasz do pełna i dobrze odpowietrzasz, potem ustawienia IFP i pompowanie.
Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
Re:
Coś tam wiesz... tylko nie wiesz gdziedamianksiazek9 pisze: W swoim vanie masz komore wypełnioną azotem, ale można to obejść dorabiając wentyl samochodowy.
Najlepiej na jakimś gwincie go wkręcić i dobrze uszczelnić wtedy będziesz mógł samemu go napompować. Reszte robisz jak w każdym czyli zalewasz do pełna i dobrze odpowietrzasz, potem ustawienia IFP i pompowanie.


rowerek PB Spider Suspensions boss!
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Poprostu próbowałem mu jakoś pomóc
Nigdy nie miałem do czynienia z Vanem R także mogłem coś pomieszać. Jak napisałem coś źle wcześniej to mnie popraw i nie będzie problemu 


Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
Re:
o tym mówię :> prosta matematykadamianksiazek9 pisze:Poprostu próbowałem mu jakoś pomócNigdy nie miałem do czynienia z Vanem R także mogłem coś pomieszać.

rowerek PB Spider Suspensions boss!
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Widzę że jesteś ze SpiderSupension, śledzę was na FB i wiem że znacie się na rzeczy więc nie będę się kłócił.
Widziałem paru maniaków którzy mieli przerobionego VAN R'a w ten sposób i myślałem że jest OK.
Widziałem paru maniaków którzy mieli przerobionego VAN R'a w ten sposób i myślałem że jest OK.
Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Proszę was chłopaki
A co mi powiecie o manitou fusion elemencie marzocchi? Przecież tam siedzą zwykłe zawory z wentyli, fakt faktem ze samo wbicie wentylka w korek w vanie i jego uszczelnienie klejem się nie sprawdzi, najlepiej wykonać gwint drobnozwojowy wkręcić i dopiero kombinować- tak jak ma to miejsce w innych znanych shoxach.

-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
Re:
jestem właścicielemdamianksiazek9 pisze:Widzę że jesteś ze SpiderSupension, śledzę was na FB i wiem że znacie się na rzeczy więc nie będę się kłócił.

chyba niecrossfader18 pisze:Proszę was chłopakiA co mi powiecie o manitou fusion elemencie marzocchi?.


rowerek PB Spider Suspensions boss!
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ostatnio akurat rozbierałem vana R na stole i moim okiem jest tam na tyle miejsca ze można umiejscowić takowy zaworek. Do gregorio dzwonić ani myślę, u nich zwykła śruba imbusowa kosztowała by kilkakrotnie więcej z racji wykonania jej z kosmicznych materiałów które nadają jej niewiarygodną odporność na zrywanie. Ciekawi mnie czy przyglądałeś się samemu zaworowi ?Powietrze które znajduje się pod jego denkiem tylko dociska je wraz uszczelnieniem w stronę jego wylotu co tylko skutkuje zwiększeniem szczelności nie ma wiec mowy o przepuszczaniu powietrza no chyba ze uszczelniacz jest uszkodzony.
dziwne... niemożliwe?
kumpel w starej Vanilli RC wstawił zwykły najzwyczajniejszy wentyl ze zwykłej najzwyczajniejszej dętki rowerowej, użył jakiegoś kleju 2 składnikowego do silników (czy coś takiego) i taki "niebezpieczny" i "magiczny" zaworek bez problemu wytrzymuje ciągłe 200psi od bodajże 3 lat do tej pory.
Magia?
już kiedyś kolega kubuspunxdh dokładnie w tym temacie
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... 6&start=38
próbował wcisnąć wszystkim jakie to niedorabialne i niezwykłe klucze są potrzebne do rozebrania DHXa, a tymczasem po wstawieniu przeze mnie zdjęć okazało się zupełnie co innego
kumpel w starej Vanilli RC wstawił zwykły najzwyczajniejszy wentyl ze zwykłej najzwyczajniejszej dętki rowerowej, użył jakiegoś kleju 2 składnikowego do silników (czy coś takiego) i taki "niebezpieczny" i "magiczny" zaworek bez problemu wytrzymuje ciągłe 200psi od bodajże 3 lat do tej pory.
Magia?
już kiedyś kolega kubuspunxdh dokładnie w tym temacie
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... 6&start=38
próbował wcisnąć wszystkim jakie to niedorabialne i niezwykłe klucze są potrzebne do rozebrania DHXa, a tymczasem po wstawieniu przeze mnie zdjęć okazało się zupełnie co innego

Sam widziałem parę damperów przerobionych na wentyl samochodowy i nie zauważyłem żeby był to jakiś problem to zrobić żeby to było szczelne. Jak ktoś ma choć odrobinę mózgu i wszystko dobrze spasuje, podklei i uszczelni to to nie może nie działać. Przecież w przednich amorach zawsze (chyba) stosuje się taki wentyl. Może i nie pakuje się 200psi, ale to do dętek w szosie pakuje się po 100psi. I wentyl wytrzymuje.
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
Re:
Ale co da ta przeróbka skoro do serwisu jest wymagana pompa próżniowa i parę specjalistycznych narzędzi?EDDIE pisze:Wstawięłm sporo wentli do Vanillki RC, Vanilli R i to nie jest żadna filozofia.
Na zagranicznych forach czytałem też o przerabianiu CCDB na wentyl więc wszystko się da.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości