[damper] serwis Foxa Van R 2011

AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

[damper] serwis Foxa Van R 2011

Post autor: AdiFreerider »

poszukuje manuala serwisowego, lub jakiegos ktory bylby podobny. przejrzalem zbiorczy temat "manuale" i przyklejony "serwis Vanilla R", ale ten moj Van sie od niego rozni, chocby zbiorniczkiem wyrownawczym.
Czy ktos posiada, wie gdzie jest w necie lub wie jak przeserwisowac Vana R? dla mnie jedynym problemem jest to ze nie ma wentyla zeby go napompowac.
Arkadikos
Posty: 174
Rejestracja: 09.03.2008 10:14:27
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Arkadikos »

http://huckingkitty.com/forums/viewtopic.php?f=11&t=730

Samo pompowanie można obejść przerabiając korek na taki ze standardowym wentylem, lub dorabiając adapter z imbusa.
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

Polecam spider suspension. Chłopaki naprawdę wiedzą co robią i robią to dobrze. Zrobią profesjonalny serwis, a jak będziesz chciał to i mały tuning.
xKaNiOnx
Posty: 70
Rejestracja: 25.07.2011 13:37:51
Kontakt:

Post autor: xKaNiOnx »

W przyklejonym temacie masz wszystko co potrzeba + w ostatnim poście dopisałem jak sobie poradzić ze zbiorniczkiem.

Odnośnie pompowania masz 3 drogi:
1. igła (jak to ogarnąć masz we wspomnianym temacie),
2. przerobienie zbiorniczka na wentyl (ja tak robiłem, ale jest to raczej upierdliwe zadanie i może zakończyć się niepowodzeniem);
3. odesłać do kogoś kto to ogarnie za Ciebie.
AdiFreerider
Posty: 550
Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: AdiFreerider »

dzieki Arkadikos, dzieki xKaNiOnx, teraz dam rade :)
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Adi, ty masz Van R'a czyli to:
http://www.cnc-bike.de/images/fox_van_r.png
a manual w przyklejonym temacie dotyczy Vanilli R czyli tego:
http://www.cambriabike.com/images/produ ... k_2000.jpg
W swoim vanie masz komore wypełnioną azotem, ale można to obejść dorabiając wentyl samochodowy.
Najlepiej na jakimś gwincie go wkręcić i dobrze uszczelnić wtedy będziesz mógł samemu go napompować. Reszte robisz jak w każdym czyli zalewasz do pełna i dobrze odpowietrzasz, potem ustawienia IFP i pompowanie.
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Re:

Post autor: kubuspunxdh »

damianksiazek9 pisze: W swoim vanie masz komore wypełnioną azotem, ale można to obejść dorabiając wentyl samochodowy.
Najlepiej na jakimś gwincie go wkręcić i dobrze uszczelnić wtedy będziesz mógł samemu go napompować. Reszte robisz jak w każdym czyli zalewasz do pełna i dobrze odpowietrzasz, potem ustawienia IFP i pompowanie.
Coś tam wiesz... tylko nie wiesz gdzie :) jak w kosciele :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Poprostu próbowałem mu jakoś pomóc :D Nigdy nie miałem do czynienia z Vanem R także mogłem coś pomieszać. Jak napisałem coś źle wcześniej to mnie popraw i nie będzie problemu :-)
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Re:

Post autor: kubuspunxdh »

damianksiazek9 pisze:Poprostu próbowałem mu jakoś pomóc :D Nigdy nie miałem do czynienia z Vanem R także mogłem coś pomieszać.
o tym mówię :> prosta matematyka ;) ile wytrzymuje ciśnienie zaworu samochodowego a ile zastosowane przez foxa uszczelnienie , prośba.. nie robiłeś czegoś nie doradzaj ! utrata tłumienia powrotu na stoku przy dobiciu albo wybiciu morze sie skończyć nawet śmiercią... sa serwisy w PL które robią i to robią dobrze nie bede tutaj robił autoreklamy nie o to chodzi..robią tanio w miarę dobrze !. miejcie świadomość ze macie sprzęty za pare tyś od których zależy wasze zdrowie !
rowerek PB Spider Suspensions boss!
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Widzę że jesteś ze SpiderSupension, śledzę was na FB i wiem że znacie się na rzeczy więc nie będę się kłócił.
Widziałem paru maniaków którzy mieli przerobionego VAN R'a w ten sposób i myślałem że jest OK.
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

Proszę was chłopaki :roll: A co mi powiecie o manitou fusion elemencie marzocchi? Przecież tam siedzą zwykłe zawory z wentyli, fakt faktem ze samo wbicie wentylka w korek w vanie i jego uszczelnienie klejem się nie sprawdzi, najlepiej wykonać gwint drobnozwojowy wkręcić i dopiero kombinować- tak jak ma to miejsce w innych znanych shoxach.
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Re:

Post autor: kubuspunxdh »

damianksiazek9 pisze:Widzę że jesteś ze SpiderSupension, śledzę was na FB i wiem że znacie się na rzeczy więc nie będę się kłócił.
jestem właścicielem :)
crossfader18 pisze:Proszę was chłopaki :roll: A co mi powiecie o manitou fusion elemencie marzocchi?.
chyba nie :D zadzon sobie do Gregorio zapytaj czmu wentyl samochodowy kosztuje tyle a ten "ich" tyle mnie sie tetgo nawet pisać nie chce :D a juz nie wspome o samym niestandardowym zainstalowaniu zaworu z kominem w mijecu w którym on całkowicie tam nie powinien być !
rowerek PB Spider Suspensions boss!
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

Ostatnio akurat rozbierałem vana R na stole i moim okiem jest tam na tyle miejsca ze można umiejscowić takowy zaworek. Do gregorio dzwonić ani myślę, u nich zwykła śruba imbusowa kosztowała by kilkakrotnie więcej z racji wykonania jej z kosmicznych materiałów które nadają jej niewiarygodną odporność na zrywanie. Ciekawi mnie czy przyglądałeś się samemu zaworowi ?Powietrze które znajduje się pod jego denkiem tylko dociska je wraz uszczelnieniem w stronę jego wylotu co tylko skutkuje zwiększeniem szczelności nie ma wiec mowy o przepuszczaniu powietrza no chyba ze uszczelniacz jest uszkodzony.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

dziwne... niemożliwe?
kumpel w starej Vanilli RC wstawił zwykły najzwyczajniejszy wentyl ze zwykłej najzwyczajniejszej dętki rowerowej, użył jakiegoś kleju 2 składnikowego do silników (czy coś takiego) i taki "niebezpieczny" i "magiczny" zaworek bez problemu wytrzymuje ciągłe 200psi od bodajże 3 lat do tej pory.
Magia?

już kiedyś kolega kubuspunxdh dokładnie w tym temacie
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... 6&start=38
próbował wcisnąć wszystkim jakie to niedorabialne i niezwykłe klucze są potrzebne do rozebrania DHXa, a tymczasem po wstawieniu przeze mnie zdjęć okazało się zupełnie co innego :twisted:
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

Wstawięłm sporo wentli do Vanillki RC, Vanilli R i to nie jest żadna filozofia.
Na zagranicznych forach czytałem też o przerabianiu CCDB na wentyl więc wszystko się da.
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
djwiocha
Posty: 263
Rejestracja: 29.09.2011 16:00:49
Kontakt:

Post autor: djwiocha »

Sam widziałem parę damperów przerobionych na wentyl samochodowy i nie zauważyłem żeby był to jakiś problem to zrobić żeby to było szczelne. Jak ktoś ma choć odrobinę mózgu i wszystko dobrze spasuje, podklei i uszczelni to to nie może nie działać. Przecież w przednich amorach zawsze (chyba) stosuje się taki wentyl. Może i nie pakuje się 200psi, ale to do dętek w szosie pakuje się po 100psi. I wentyl wytrzymuje.
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Re:

Post autor: off_road »

EDDIE pisze:Wstawięłm sporo wentli do Vanillki RC, Vanilli R i to nie jest żadna filozofia.
Na zagranicznych forach czytałem też o przerabianiu CCDB na wentyl więc wszystko się da.
Ale co da ta przeróbka skoro do serwisu jest wymagana pompa próżniowa i parę specjalistycznych narzędzi?
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości